Ga naar inhoud


Energietoerisme komt op gang in Spanje


Sprietje

Aanbevolen berichten

Met de opmerking "waardeoordeel" doelde ik op het Engelstalige personeel.

 

Voor de rest ben ik het absoluut met je eens.

Groepen als die van Baudet en Van Haga zitten er verdacht "warm bij" (😉 )  en daar hoort namens het kiezersvolk een Grondwettelijke controle op te zitten.

Het is een gotspe hoe denigrerend juist deze huizen en paleizen bezitters Groningse huizenbezitters schofferen met hun "kan-gewoon-veilig-en leegpompen-daar" praatjes.  

 

Thierry Baudet koopt zeer luxe appartement in Amsterdam. Zie foto's - Bekende Buren

 

https://www.quotenet.nl/vastgoed/a40918182/wybren-van-haga-iedereen-koopwoning-hugo-de-jonge/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Quote

Energietoerisme komt op gang in Spanje

 

 

als titel

 

Dan kun je ook het economisch toerisme eronder scharen en het iets lastiger geaccepteerd worden als individu in eigen land toerisme

of ook wel vluchteling die anders niet rond kan komen en dus weg wil naar "betere oorden"

 

Als ik echt zonder waardeoordeel kan en mag reageren is dat volledig legitiem.

 

Makkelijk is het echter in z'n geheel niet, want niet iedereen heeft dergelijke ervaringen zelf al opgedaan of weet wat hem te wachten staat daar waar hij heen wil en aankomt.

Sommigen kennen de rand en begrenzingen van hun tweedimensionale wereldbeeld niet eens en durven die wereld ook niet te verlaten. Die volgen gewoon wat er verkondigd wordt.

 

 

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik was in September in Nederland voor de IBC en moest weer vaststellen dat Nederland mijn land niet meer was.
In het hotel aan de receptie kon het meisje geen woord Nederlands en vroeg me of ik Engels wilde spreken. Hetzelfde in het  restaurant en taxi´s.

Ik vond het schandalig. Ik heb NL voorgoed de rug toegekeerd. Dat heeft niets met de kosten in NL te doen. Het land is niet meer zoals ik het ken en is nu 100% "buitenland" voor mij.

Tja, slechts 42% van de Amsterdamse bevolking is nog autochtoon. Bron https://allecijfers.nl/gemeente/amsterdam/

Het is daarom niet verwonderlijk dat je bijna geen "Amsterdams" meer hoort.

image.png

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu een verwachtingspatroon had voor je komst naar Nederland, welke de realiteit niet meer volgt kan ik natuurlijk niet beoordelen.

Nederlander komt terug en verwacht Hollandse klederdracht en moekes taal.

Misschien zelfs een blonde kaaskop.

We ontvreemden voor zover we niet meer meedoen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je emigreert en Nederland verlaat, "beviest" op dat moment jouw beeld van Nederland.

In werkelijkheid verandert de samenleving voortdurend, helaas niet niet in positieve zin.

Wanneer je dan na een paar jaar terug keert valt het nieuwe Nederland je dan koud op het dak.

 

Voor degenen die hun gehele leven in Nederland wonen gaan de veranderingen geleidelijk en "went" men elke dag aan de veranderende situatie.

 

Ik bekijk Nederland op een afstand, mijn land is het ook niet meer, het is een tikkende tijdbom geworden.

 

Indien je niet gebonden bent door werk, familie etc. aan Nederland, er zijn betere plekken te vinden om te verblijven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar mijn geboorteland kom, dan verwacht ik toch echt dat ik in het Nederlands aangesproken wordt.
Het wil niet zeggen dat ik geen Engels kan, maar ik heb er echt een probleem mee dat er mensen aan het werk gezet worden die geen enkel woord Nederlands kunnen spreken, laat staan schrijven.

Als ik het even vergelijk met Duitsland, daar worden alleen werk-verblijfsvergunningen afgegeven als de persoon een Duitse Cursus A1/A2/B1 en een Duitsland integratie cursus met succes heeft afgelegd.

In Duitsland word ik nooit in het Engels aangesproken. Ook niet in Berlijn of Frankfurt/M. wat ook internationale georienteerde steden zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Als ik het even vergelijk met Duitsland, daar worden alleen werk-verblijfsvergunningen afgegeven als de persoon een Duitse Cursus A1/A2/B1 en een Duitsland integratie cursus met succes heeft afgelegd.

Hoe kom je daar nu bij?

 

ik ben als EU burger of statushouder binnen de EU zonder extra taal cursus of integratie voorwaarden gerechtigd in Duitsland te werken.

Bovendien ben ik als seizoens arbeider gerechtigd minimaal 6 maanden Spargel te steken, aardbezies te plukken of in een Hotel te werken.

"Wanderarbeiter" al eens van gehoord?

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Hoe kom je daar nu bij?

 

ik ben als EU burger of statushouder binnen de EU zonder extra taal cursus of integratie voorwaarden gerechtigd in Duitsland te werken.

Bovendien ben ik als seizoens arbeider gerechtigd minimaal 6 maanden Spargel te steken, aardbezies te plukken of in een Hotel te werken.

"Wanderarbeiter" al eens van gehoord?

 

Ik heb het niet over mensen uit de EU. Die kunnen wonen en werken waar ze willen.
Ik heb het dus over medemensen buiten de EU. Degene die een visum moeten aanvragen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me toch werkelijk af wat de bijdragen van de laatste paar dagen te maken hebben met de titel "Energietoerisme komt op gang in Spanje".
Het gaat om mensen die vanwege de dure energie Nederland ontvluchten en tijdelijk naar zuidelijke oorden reizen. Het gaat dan hoofdzakelijk over pensionado's die zich dit kunnen veroorloven omdat zij geen betaald werk meer verrichten.
Nu worden argumenten als de Nederlandse taal niet kunnen spreken enz. aangevoerd wat nergens op slaat op dit onderwerp.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje heeft gelijk, we zijn wat afgedwaald.
Ik vind het verder wel wat ver gegrepen om te geloven dat er mensen al dan niet naar Spanje hollen omdat daar de energie of andere dingen wat goedkoper zijn.
Mensen hebben altijd een band met hun thuisland al is het alleen al om de kinderen en de kleinkinderen.
Vergeet niet dat de transportkosten naar en van Spanje navenant zijn.
Verder is het in Spanje ook niet altijd mooi weer maar daar kan het ook wel flink te keer gaan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen het gas en de elektriciteit is in Spanje een stuk goedkoper en verbruik je er een stuk minder van dan in Nederland, ook benzine is een heel stuk goedkoper. In Nederland betaal je bij een goedkope pomp ongeveer €1,96 per liter, in Spanje betaal ik €1,46, dat scheelt €0,50 per liter. Ook de supermarkten zijn in Spanje duurder geworden dan een jaar geleden maar nog altijd goedkoper dan in Nederland.

Tja, het is wat met die kinderen en kleinkinderen maar er zijn ook mensen die ze niet hebben en dus geen drang hebben om snel weer terug naar Nederland te gaan. Er wat betreft het weer, natuurlijk heb je wel eens slechte dagen maar die heb je in Nederland veel meer dan in Spanje.
Zie ook hier: https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/noordeuropese-energietoeristen-vluchten-naar-spanje-en-portugal-om-aan-hoge-rekeningen-te-ontkomen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Sprietje zei:

Ik vraag me toch werkelijk af wat de bijdragen van de laatste paar dagen te maken hebben met de titel "Energietoerisme komt op gang in Spanje"

ik dacht toch heel duidelijk vergelijkenderwijs te hebben aangetoond dat het niet goedkoper is uitgaande van die rekensom

https://www.sat4all.com/forums/topic/378721-energietoerisme-komt-op-gang-in-spanje/?do=findComment&comment=2694681

 

met uitzondering van een stelling in de rekensom dat mensen uit gaan eten, wie doet dat tegenwoordig nog? (off topic)

 

Maar @Sprietje je hebt wel gelijk als de overwinteraars met twee of meer zijn want dan is dagelijks boodschappen doen en dus eten veel economischer.

De prijs per maaltijd per persoon daalt. Idem voor de huisvestingskosten.

De vrijgezel is altijd de klos. En dat mogen de Supermarkten met voorverpakte waren zich ook wel eens voor ogen houden.

Of de vrijgezel moet z'n diepvries (van energie voorzien) en heel goed plannen als ook vullen.

 

Captain Of Her Heart

Double

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2022 om 08:32, Tonskidutch zei:

Idem voor de huisvestingskosten.

 

Dat geldt dan voor als je inderdaad de boel in Nederland opdoekt en uitsluitend in Spanje gaat wonen.
Anders heb je dubbele kosten en zie ik echt het voordeel niet. Integendeel.
En dan heb ik niet over de ritten van en naar je nieuwe bestemming. Daar ga je ook niet met de fiets heen.

Verhuiskosten meerekenen.

En wat doe je als je partner ziek of bedlegerig wordt? Dialyse en andere chronische ziekten? Of als je partner overlijdt?

Op 26-10-2022 om 17:47, Sprietje zei:

Niet alleen het gas en de elektriciteit is in Spanje een stuk goedkoper en verbruik je er een stuk minder van dan in Nederland

 

Dit moet Sprietje mij uitleggen. Waarom zou ik in Spanje een stuk minder verbruiken?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...