Ga naar inhoud


Windows 10 en 11 zo stabiel als geen eerdere versies van Microsoft


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, pirrewit zei:

Word excel en andere worden hier misschien 1 maal per maand enkele minuten gebruikt.

Die programma's blijven gewoon werken onder W10. Als het heel oude versies zijn moet je wellicht het programma in 98/XP/7/8 compatibiliteitsmodus draaien. De kans is wel groot dat de oude Office versie even de originele installatie CD wil zien bij de eerste keer opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het You tube filmpje van Old Satterhand nu enkele dagen steeds opnieuw bekeken en vrees toch dat dit mijn skills te boven gaat. Zeker het deel waar het over de license key gaat.

Na contact met de lokale pc shop is het volgens hen niet meer mogelijk een gratis upgrade te maken naar windows 10

Er is een nieuwe license key nodig voor windows 10 en die zou ongeveer Eur 150 kosten?

Zal ik dan maar bij windows 8.1 blijven  gezien het summier gebruik van Microsoft op de pc.?

Ik heb hier ook nog een trage Windows 7 pc misschien kan ik daar is op experimenteren. Die is toch niet meer in gebruik?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe license key is alleszins verstandiger om aan te kopen daar je ook veiliger onderweg bent. Maar dat is jouw eigen beslissing.

Echter zou ik dan meteen de Windows11 kopen daar Windows10 na 2025 stopt met support.

Of Windows10 home en gelijk erna Windows11 der op via upgrade / of usb installatie. 129€ (mag op vier pC's thuis worden geinstalleerd)

 

Als je helemaal geen geld meer wilt uitgeven neem je een goed Linux Distributie zoals OpenSuse of Ubuntu

 

dit is niks nieuws voor de lezers sinds Windows 10 uitgekomen is staat het forum bol van upgraden.

En die de kans lieten voorbij gaan zitten nu met een lastigere keuze.

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, pirrewit zei:

Ik heb hier ook nog een trage Windows 7 pc misschien kan ik daar is op experimenteren. Die is toch niet meer in gebruik?

 

dat kun je doen

MAAR

- die is niet meer veilig en zodra je deze pC aan het Internet hangt is je hele thuisnetwerk in gevaar

- omdat de beveiliging faalt bij aanvallen en IP scanners uit het internet. Zelfs je TV of Smart apparatuur indien ze aan het thuisnetwerk hangen kunnen worden geïnfecteerd.

 

In andere berichten werd ook al gewaarschuwd voor downloads uit het internet als je een verouderd Operating System hebt draaien.

Doe jezelf een lol, als je met een onveilige pC onderweg bent kun je ook op namaak / nep websites komen die je een download aanbieden die al geïnfecteerd is. Koop iets veiligs.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2022 om 15:30, zeeteefje zei:

Omdat de support van Windows 8.1 volgende maand afloopt heb ik enkele dagen gelden nog een 8.1 PC ge upgrade naar Windows 10 via het daarvoor bestemde hulpprogramma van Microsoft. De PC is daar uren mee bezig, maar het ging probleemloos. De bestaande windows8 licentie werd ook gewoon automatisch geaccepteerd als Windows 10 licentie.

Dit berichtje maakte dat ik ook naar 10.0 moest overwegen. Hier staat toch dat de licentie werd geaccepteerd. In begin december zou de gratis update toch ook al lang voorbij moeten zijn. Alleen weet ik ook niet waar ik de licentie zou moeten vinden en of deze nog geldig /overdraagbaar is.

Of de prijs naar 10 of 11 nu 125, 150 of 200 is zal mij worst wezen maar als het gratis kan dan zou het gek zijn om geld weg te smijten.

De ham vraag is : wat heeft zeeteefje dat ik niet zou hebben? Ik heb 100 % zeker home.

De oude pc7.0 zal ik dus niet testen.

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je van WIN 8 waarop een legitieme licentie aanwezig is naar WIN 10 gaat hoef je geen licentie key in te geven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond een factuur van 2015 met een betaling van 139 Eur voor office thuisgebruik studenten 2013 en ook een doosje met een key card met barcode. Dat is dus een licentie voor officeneem ik aan maar is dat de licentie voor windows 8.1. De pc is geleverd met 8.1 aan boord.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb tientallen Windows versies geupated en nooit een licentie key in hoeven geven.

Die computers hadden allen een geldige Windows 8 key aan boord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect maar ik heb nog nooit gehoord van een kale W10. Dat zal wel duidelijk zijn voor nagenoeg iedereen hier op het sat.maar met mijn 78 jaar is dit wel niet abnormaal voor mij denk ik. Maar ik heb nog leren schrijven op een lei met een griffel en daar hebben de meeste van jullie dan wel weer nog nooit van gehoord denk ik. 🤣 Waarmee ik wel zeggen dat ik meestal enkel geholpen ben met een oplossing voor dummies. eerst dit en vervolgens dat en dan enz.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil met zeeteefje is wellicht dat er voor zijn hardware configuratie een update aangeboden wordt door Microsoft windows EN de jouwe (pC configuratie) is te oud en wordt niet meer ondersteund.

Men ondersteund software en/of hardware.

Dus uw probleem kan ermee te maken hebben dat Microsoft weet dat Windows 10 niet gaat werken op uw pC. Dat kan aan "een ontbrekende" TPM 2 veiligheidschip liggen. dan wil Windows niet upgraden.

 

Forceren van een upgrade met een bootable usb stick is niet heel lastig maar weten we of dat ook bij U gaat werken? Neen kan ik niet op voorhand zeggen.

De Microsoft activatie is mede afhankelijk van efi of Uefi (Unified Extensible Firmware Interface) gegevens op de hardware van uw pC

Dat oplossen behoeft toch meer informatie en kennis over je eigen hardware, merk model, cpu.

 

dat gaan we op afstand niet kunnen oplossen.

Maar ik heb het zelf al eens laten oplossen door de Microsoft support aan telefoon en met remote control op die pC.

Misschien is dat nog iets voor dit probleem geval.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
54 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dus uw probleem kan ermee te maken hebben dat Microsoft weet dat Windows 10 niet gaat werken op uw pC. Dat kan aan "een ontbrekende" TPM 2 veiligheidschip liggen. dan wil Windows niet upgraden.

Ik dacht dat die chip nodig is voor Windows 11.

Windows 10 zou op elke computer moeten werken, mits voldoende geheugen en HDD capaciteit aanwezig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 is meer dan voldoende . Wanneer in 2025 ik dezelfde vraag moet stellen hoe ga ik naar W11 dan zal ik dat met heeeeeel veel plezier doen. Weet je dan ben ik weer 3 jaar verder en inmiddels 81🤣

Merry Christmas allemaal.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ceesv zei:

Windows 10 zou op elke computer moeten werken,

"Zou"

er zijn meerdere CPU's die ook niet ondersteund worden

daarom vroeg ik naar de specificaties van de pC

 

Maar het gaat om dat Upgraden naar Windows10 hetgeen je kan forceren.

 

- Je download de Rufus van hier https://rufus.ie/nl/ en download elders een w10 iso voor usb stick

OF

- Je download het officiële installatie programma hier https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

 

let wel je moet een USB toetsen bord en muis aan de pC hebben hangen (bluetooth werkt niet na de boot daar er geen drivers geladen zijn)

Dan gaat eigenlijk alles automatisch en je leest wel de pop ups maar meestal is ja verder klikken al genoeg.

 

Nadat de installatie geschied is zul je wel nog enkele updates krijgen.

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...