Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten in 2023?


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Afgelopen nacht een wolkbreuk en veel donder en bliksem.

Neerslag intensiteit van ruim 300 mm/uur.

Vandaag al ruim 51 mm neerslag gemeten.

De aardlek en hoofdschakelaar zijn 2 keer spontaan uitgeschakeld door het onweer.

 

image.png

 

image.png

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In de Dordogne.

 

Ik was verleden week nog in de Zuid-West hoek en kwam op mijn fietstocht nog dit tegen.

 

20230804_111141[1].jpg

 

Toen was het nog droog.😎

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om 10 uur tikte het weerstation in de tuin de 25 graden aan.

We gaan hier vandaag naar 33 Graden, voor maandag a.s. wordt 37 graden verwacht.

In de loop van de volgende week komen dan de gebruikelijke nazomer temperaturen in beeld.

in de nacht blijft het voorlopig boven de 20 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2023 om 22:26, ceesv zei:

In de Dordogne.

 

Ik was verleden week nog in de Zuid-West hoek en kwam op mijn fietstocht nog dit tegen.

 

20230804_111141[1].jpg

 

Toen was het nog droog.😎

 

 

Aha dat is één van onze sterrenwachten, AstroLab 1, Hier worden voornamelijk metingen gedaan van veranderlijke sterren met een 75 cm spiegelkijker. Bij speciale gelegenheden, zoals Nationale Sterrenkijkdag of Nacht van de Duisternis, is deze open voor grote publiek. Dit is een constructie met afschuivend dak, met de leden allemaal zelf gebouwd. ook is er nog een tweede sterrenwacht AstroLab 2 beneden bij de parking, heb je die ook gezien?  Dit is een 6 meter diameter koepel met daarin een refractor 23 cm, deze wordt voornamelijk gebruikt voor planeet- en zonnewaarnemingen. Deze sterrenwacht is iedere vrijdagavond open voor publiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, daar ben ik ook langs gefietst.

 

Ik kan iedereen een vakantie aanbevelen in de Zuid-Westhoek!

Veel historie en een bourgondische kijk op het leven.

Ik heb in 6 dagen ongeveer 500 km gefietst en elk moment genoten. (behalve die regenbui tussen Diksmuide en Ieper.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vannacht zakt de temperatuur naar 24 graden, morgen gaan we de 40 graden aantikken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier, in om 10:30 uur de Dordogne is het kwik de 30 graden al gepasseerd.

Nog 2 hete dagen en nachten te gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het kan daar in het Zuiden van Frankrijk erg heet worden. Tijdens een fietsvakantie in juli 1983 kreeg ik te maken met 42°, en zolang je rijdt valt het dan nog mee, maar als je dan voor een rood licht moest wachten, nou, dan brook het zweet flink uit.

Dus het huidige hete weer daar is redelijk normaal. 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_extreme_temperatures_in_France

 

da klopt dus.

 

Ik heb nog maar eens de tondeuse is in het bitter weinig hoofdhaar gezet, dat is een heel stuk minder zweten. :grin:

Maar wel met pet of hoed op naar buiten wegens de UV straling ;)

 

aangepast door Tonskidutch
correctie

Downpipe - TR700

Mark Night, D. Ramirez, Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Sprietje zei:

en dat terwijl we maar tussen de 173 en 186 volt hebben.

 

De werking van de airconditioning is niet onmiddelijk van de netspanning afhankelijk. Wel van de frequentie. De compressor wordt namelijk door een synchroonmotor aangedreven.
Wordt de netspanning te laag dan zal de motor niet meer draaien en slaat ie af. De slip is maar een paar procent.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...