Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten in 2023?


ceesv

Aanbevolen berichten


Ja er zit flink verschil in sneeuw en sneeuw

je hebt van die sneeuw die valt en die je zo weer weg kunt kloppen, dit was sneeuw die als een natte koude kledder naar beneden kwam en dat voelde flink koud aan.

 

En tja die automobilist..................

Vaak kom je dan op het verhaal winterbanden die heel veel ellende voorkomen, maar er zijn er die van mening zijn "die paar dagen per jaar dat er sneeuw ligt" Ik stel dan altijd "als je met pantoffels de sneeuw in gaat dan krijg je natte voeten", dat zelfde geldt ook voor je banden onder de auto, als je met je zomerbanden de sneeuw in gaat dan kun je dit verwachten.

Wil je geen winterbanden om die paar dagen blijf dan ook thuis als het buiten glad is of ga pas op weg als de wegen weer schoon zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook sneeuw vannacht en vanmiddag.

De beste zomerbanden hebben 's zomers een 10 en 's winters een 4, de beste winterbanden omgekeerd.

De beste 4-seizoenenbanden hebben inmiddels het hele jaar iets van een 9 en een 7 bij ijsregen.

Heb het advies van mijn vorige garagist gevolgd en geen seconde spijt gehad na vele jaren steeds wisselen tussen zomer- en winterbanden, optimaal op diverse momenten maar even later niet..

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier.Een degelijke quadtrack vredestein en minstens 50K km zonder enige slijtage en betrouwbaar.Rij gedrag moet je toch aanpassen en makkelijk als je in alle landen gewoon mag rijden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ook maar weinig km's maakt kan dat prima.

Maak je zoals mij veel km's (50K doe ik dus in 1 jaar) dan is het wel interessant om met zomer en winterbanden te gaan rijden maar dan hoofdzakelijk om het brandstofverbruik wat bij allweather banden gewoon hoger is.

Hier is de sneeuw inmiddels grotendeels verdwenen maar elke keer dwarrelen er weer vlokjes naar beneden en met de voorspelde vorst van -5 voor vannacht is de kans groot dat het morgen weer wit is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Let op met all season banden in Duitsland.

Alleen die welke ook het Alpine symbool of sneeuwvlok symbool hebben zijn in Duitsland als winterband toegestaan.

 

Ik heb zelf een separate set 18" zomerbanden en voor de winter een set 17" winterbanden.

Het wisselen neem ik voor lief.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

quatrack zijn allen voorzien van de sneeuwvlok.Heb zelfs een vriend gehad die op een zondag enkele jaren geleden door duitse politie naar een bandencentrale geleid is en daar hebben ze die erop gelegd omdat dat het voordeligst was voor hem.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb zelf een separate set 18" zomerbanden en voor de winter een set 17" winterbanden.

Het wisselen neem ik voor lief.

Eind oktober de  winterbanden erop laten zetten bij de garage en dat bleek geen dag te vroeg, gezien de weersomslag. Meteen merkbaar betere grip op de besturing. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Ik heb zelf een separate set 18" zomerbanden en voor de winter een set 17" winterbanden.

Het wisselen neem ik voor lief.

Dat heb ik dus ook, iets minder platte banden voor de winter voor meer grip en 17" is toch ook wat beter verkrijgbaar dan 18"

Dat omwisselen doe ik gewoon zelf dat gaat sneller dan naar de garage en daar wachten tot ze omgezet zijn, meestal ben ik binnen een half uur klaar en staat de set die er onderweg komt al weer schoon te drogen voordat ze het bandenmagazijn in gaan ( er liggen inmiddels al 7 setjes dus begint al op een magazijn te lijken)

Ik heb voor deze auto gewoon een leuk uitziende set gekocht met goede winterbanden (kwamen onder een Mercedes vandaan) en deze set opgeknapt (zijn nu helemaal zwart), nieuw laten balanceren en rijden prima.

Nieuwevelgenalhambraklein.jpg.22368dfc3f875548917bdb5f0001b64e.jpg

 

Morgen zal ik ze echt nodig hebben want het is hier al flink koud en morgenvroeg wordt -5 verwacht, nu met -1,5 beginnen de straatklinkers al aardig glad te worden.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...