Ga naar inhoud


Delen canaldigitaal kaart binnenshuis met decoder op zolder


elite7979879

Aanbevolen berichten

Graag zou ik binnenshuis mijn canaldigitaal kaart delen met de decoder op zolder. Ik heb het standaard pakket (dus met de basiszenders voor 21,95) en dat is geactiveerd beneden in een DM800SE. Deze DM800SE is verbonden op het netwerk in huis en kan ook door de decoder boven op zolder worden gevonden. Nu dacht ik eerst zelf aan een extra kaart, maar ik zie dat er 9,95 euro per maand voor wordt gevraagd. Vind ik vrij hoog. Terwijl het enige wat ik doe is van boven naar beneden gaan en andersom. Ik heb recht op 4 streams. Op zolder staat overigens ook een DM800SE. Beiden zijn originele boxen. Nieuwste OpenPli met Oscam zijn geinstalleerd.

 

Enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg met Cccam of met Oscam? Ik gebruik zelf Oscam al voor het laten draaien van de kaart op de DM800SE en dat werkt prima.

 


Alvast dank.
 

aangepast door elite7979879
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat is al meerdere keren aan de orde geweest.

Gebruik een zoekfunctie of kijk bijvoorbeeld hier:

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt die optie zelfs al ingebouwd als je de OScam uit de feed hebt geladen. Als je in de WebIF van OScam op ‘files’ klikt zie je de gegevens voor 2nd Box. Deze hoef je alleen maar te activeren. Wel handig om je server box (waar de kaart in zit) een vast IP te geven in je thuisnetwerk…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is goed te doen zolang ze seca mode blijven ondersteunen, . Wat je overigens ook kunt doen is als je een smart TV hebt de Canal Digitaal app gebruiken, dat werkt ook en je kunt zelfs als gelijktijdig gebruik niet vereist is streamen van de ene naar de andere box.  Dat is vooral handig als je geen satelliet aansluiting hebt op die plek in huis. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat CodX gelijk heeft mbt het gebruik van een app en een stb in de woonkamer.

Ik zit precies nu met de (Ziggo) app aan mijn pC, in de werkkamer en kan gewoon iets anders kijken dan in de huiskamer wordt opgenomen.

Voor Canal Digital app is dat ook qua DRM geregeld.

Dit belast niet de SID 4 / 2 van een kaartje al dan niet in CI+ of softcam. (zenderafhankelijk en prime time afhankelijk zoals jeevanhoof schrijft)

 

Quote

Met je Mijn Ziggo accountgegevens kun je met maximaal 3 apparaten tegelijk Online tv-kijken

Ziggo forum

 

het juiste aantal kijkers / apparaten via app en pC of TV voor Canal Digital ken ik niet, maar 2 zijn het zeker

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

het gebruik van een app

 

Ik heb er al vaker op gewezen, maar doe dat nogmaals.

 

De CD App is inferieur omdat de gebruikte technologie geen 50 beelden per seconde laat zien, maar slechts 25.

Voor films en documentaires geen enkel probleem, maar volstrekt onbruikbaar bij snelle bewegingen zoals sport.

Maar ik realiseer me wel dat niet iedereen daar gevoelig voor is. Hele volksstammen zien het verschil niet.

 

Maar ge zijt toch verwittigd, zoals mijn Belgische collega zou zeggen.

 

aangepast door Old Satterhand
typo
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk dat van die inferieure App van Canal Digitaal moet ik voor waar aannemen daar ik geen abo bij hun heb en alleen kan spreken over de Ziggo App.

 

Maar een home card share is zeker niet ideaal met die beperkingen van Canal Digitaal voor twee of meer receivers die aan je sat-wok zuigen.

de Seca3 kaart met SID 4 / 2 hebben al velen voor ons geconstateerd is niet altijd mogelijk.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal niet zo van de apps maar het voordeel is wel dat je ook de zenders hebt die niet via satelliet beschikbaar zijn.  Het nadeel is duidelijk slechter beeld, framerate vond ik nog wel meevallen maar bitrate is veel te laag.    

 

Mijn voorkeur gaat ook uit naar interne cs en anders dat partner box principe (ene box streamt naar andere)  maar gemakshalve kan de app de juiste oplossing zijn, zeker als je maar zelden kijkt. 

 

Dat anti-cs verhaal met 4 sids is bijna nooit een probleem in een thuis omgeving en zeker niet als je geen opnames maakt en tegelijk probeert te kijken. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...