Ga naar inhoud


Welke flatscreens zijn vergelijkbaar met een goede Satontvanger?


T90user

Aanbevolen berichten

 

Echter: ik schrik van de opmerking over Ziggo: dat houdt dus in dat als je Ziggo wilt je niet kunt kiezen voor een TV toestel zonder een of ander bijbehorend kastje? En ik wou juist zonder om het allemaal zo simpel mogelijk voor mijn echtgenote te houden!

Ik wil toch nog even opmerken dat er ook providers zijn waar je voor TV ontvangst (nog) geen kastje hoeft te gebruiken.

Zo heb ik een abo bij Caiway en daar zit de antennekabel direct op de TV's aangesloten, dus via een splitter zowel in de huis- als slaapkamers.

Hoelang dit nog zo blijft is natuurlijk de vraag.

Uiteraard kan ik mij bij Caiway ook op interactieve TV abonneren en dan heb je natuurlijk wel een kastje nodig.

 

Dus misschien even kijken of in jouw verzorgingsgebied een provider zit die dit soort simpele abo's nog aanbiedt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dankjewel Jürgen, da's ook nieuws voor mij. Ik dacht dat de tijd van spliters en meervoudige ontvangsten op die manier met het weghalen van analoge TV definitief tot het verleden behoorde. Ik zal me toch nog eens goed moeten laten voorlichten voordat ik een beslissing neem. Overigens is Nijmegen voor zover ik weet altijd UPC en dus nu Ziggo kabel-territory geweest, dat je anderen over diezelfde kabel kunt laten fietsen wist ik niet. Maar goed, als het met energie leveraars en ASDL internet zo gaat dan ligt het voor de hand dat het via de kabel eigenlijk ook zo zou moeten kunnen. Jammer alleen dat je in hartje Nijmegen nog steeds geen enkel uitzicht hebt op glasvezel. Waanzinnig eigenlijk, het is er wel maar alleen voor het bedrijfsleven.

 

PS: interactieve tv is niets voor ons. We zijn passieve tv kijkers die helemaal geen behoefte hebben om ook maar iets uit te breiden aan hetgeen er gewoon op iedere normale tv te zien of te beleven is. We ergeren ons sowieso groen en geel dat bijna elk programma je tegenwoordig probeert naar het internet te jagen. Nooit gedaan en we zullen het ook nooit doen. Daar is wat je op TV krijgt te zien gewoon niet belangrijk genoeg voor.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik realiseer me ineens: CeesV schreef:

@ T90user, dat wat je nu aangeeft is geen probleem, 4 satellieten met fta zenders naast het kabel aanbod is geen probleem.

Je zal een keer wat moeite moeten doen voor de zenderlijst, de fta zenders zijn redelijk standvastig.

 

Maar juist daar begon ik mijn verhaal mee: namelijk het feit dat ik op het laatste moment pas ontdekte dat die Philips die ik op het oog had maar 4 satellieten (dus DiSEqC 1.0) kon verwerken terwijl de door mij gewenste FTA zenders via veel meer satellieten komen. En dat ik in de meeste specificaties van tv's daar vaak niets over vind en de meeste tv boeren me ook met glazige ogen aankijken als ik vraag of een toestel ook DiSEqC 1.1 en 1.2 aan kan.

 

Wellicht onbewust lijkt Cees te bevestigen dat dat verhaal van max 4 satellieten wellicht de norm is. En de ellende is niet alleen dat je dan maar 4 van de 16 satellieten kunt zien maar ook dat je de zaak dan fysiek moet afkoppelen omdat een 16-sat doos nu eenmaal niet reageert op een ontvanger die er maar 4 verwacht. Woe o wie heeft ervaringen met een flatscreen die zo'n 16-sats Diseqc 1.1 doos aankan?

 


200
aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wellicht onbewust lijkt Cees te bevestigen dat dat verhaal van max 4 satellieten wellicht de norm is. En de ellende is niet alleen dat je dan maar 4 van de 16 satellieten kunt zien maar ook dat je de zaak dan fysiek moet afkoppelen omdat een 16-sat doos nu eenmaal niet reageert op een ontvanger die er maar 4 verwacht. Woe o wie heeft ervaringen met een flatscreen die zo'n 16-sats Diseqc 1.1 doos aankan?

 

Als de 16/1 switch niet is in te stellen op diseqc 1.2, of op een mix van diseqc 1.1 en 1.0

(dat moet je dan eerst nagaan),

kun je altijd nog een diseqc 1.0 switch met de 4 LNB's aan poort 1 van de diseqc 1.1 switch hangen.

In dat geval kan je die 4 LNB's altijd bereiken, ook met een ontvanger/TV die geen diseqc 1.1 aan boord heeft.

Wel goed instellen in je TV/ontvangers, dan!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

63

Dank je A33,

Voor zover ik weet is Diseqc 1.0 voor 4 LNB's, Disecq 1.1 voor 16 LNB's en Disecq 1.2 voor draaiende schotels.

Ik heb nu dus een schakeldoos met 16 LNB's naar beneden lopen, dus Disecq 1.1, en uiteraard werkt die niet op een ontvanger die alleen maar Disecq 1.0 aan kan. Ik dacht dat deze laatstgenoemde norm alleen nog maar bij verouderde sat ontvangers voorkwam totdat ik op die in het begin genoemde Philips TV stuitte. Niet door de specs te lezen want daar zaijn fabrikanten uitermate slordig mee, maar door de gebruiksaanwijzig te downloaden en te lezen. Maar gek genoeg kom je zelfs TV ontvangers met drievoudige tuner tegen waarbij je zelfs van de gebruiksaanwijzing niet veel wijzer wordt. Alles gefixeerd op dingen als smart-functies maar bijna niets over de vraag of zo'n tv toestel al dan niet een blindscan heeft, welke Disecq's hij beheerst en min of meer daaraan verbonden de vraag of je er vrijelijk zelf satellieten kunt instellen en beheren.

 

De ellende is dat de meeste verkopers van tv toestellen ook weinig kaas hebben gegeten van dit onderwerp. De meesten reageren door op het internet te gaan kijken en dan tot dezelfde conclusie te komen als ik, zijnde "kweenie...."  Nogal triest, nietwaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Disecq 1.0 ...

Ik dacht dat deze laatstgenoemde norm alleen nog maar bij verouderde sat ontvangers voorkwam

 

Het is niet echt een norm; het betreft een bepaalde verzameling van opdracht(mogelijkhed)en.

Met diseqc 1.0 en 1.1 samen kan je tot 64 universal lnb's schakelen (of 128 LNB's met een enkele LOF).

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...