Ga naar inhoud


vu duo geen ontvangst op geen enkele schotel, ouders wel (zelfde schotel).


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

We hebben thuis volgende opstelling staan. een triax 80 cm schotel met duo lnb met 4 uitgangen op de gekende satellieten astra 1 en 3. 1 kabel gaat naar de xtrend XP1000 van mijn ouders, de andere naar tuner A van de vu duo. Een andere uitgang gaat naar een option switch, waar een vlakantenne staat voor astra 2. en van de option switch naar tuner b van de vu duo. Dit heeft altijd voortreffelijk gewerkt. Moest wel enkele seconden wachten tussen astra 2 en 3, maar kon ermee leven.

Sinds gisteren achtend, heb ik op geen enkele tuner en schotel nog beeld (afstemmen mislukt).

Mijn ouders hebben op hun XP1000, die op dezelfde duo lnb aangeschakeld staat, nog perfect beeld.

Daaruit durf ik ervan uitgaan, dat de schotel nog goed is uitgericht met de duo lnb. Ik heb mijn twijfels of de vlakantenne niet meer juist staat, die staat op een voet van wel 50 KG, tegen de grond.

Mocht het de haag zijn, waarover ik vroeger sprak, dan denk ik, zouden mijn ouders ook problemen moeten hebben.

ik verdenk een technisch mankement aan de vu, maar kunnen de 2 tuners tegelijkertijd defect zijn? Tenzij, er één of meerdere componenten de beide tuners bediend, en dit defect is.

hij doet alles nog normaal, en er is geen sprake van rode led, die elco is pas vervangen.

Wie heeft enkele tips voor mij? Kan er iets misgelopen zijn met pli?

Alvast op voorhand bedankt voor de tips

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik verdenk een technisch mankement aan de vu, maar kunnen de 2 tuners tegelijkertijd defect zijn? Tenzij, er één of meerdere componenten de beide tuners bediend, en dit defect is.

hij doet alles nog normaal, en er is geen sprake van rode led, die elco is pas vervangen.

 

Heb je de twee ontvangers al eens verwisseld, om uit te testen?

Als dan de VU het nog steeds niet doet, lijkt je verdenking juist.

 

Er kunnen trouwens nog meer elco's kapot zijn, bijv ook de C848 bij ontvangst-problemen, en nog andere (zie bijv. https://www.sat4all.com/forums/topic/337901-problemen-met-slechte-ontvangst-hd-opgelost/?p=2284798 )

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem heeft zich plots vanzelf opgelost  :confused:  :confused:  :confused:  :whistle:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...