Ga naar inhoud


4 sat tuners


HeinV

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Reeds veel jaren heb ik de dreambox 8000. Die deed altijd alles perfect. Tot hij sneuvelde.

Nu heb ik mij oog laten vallen op de DM900UHD, maar daar zitten maar 2 tuners in.

Ik zit met een bigsat met 4 koppen. Kunnen die op een bepaalde manier hier ook op worden aangesloten?

Nu zo erg zou dat niet zijn, daar we meestal enkel maar TV-Vlaanderen gebruiken. Maar oke, ik heb ze nu ter beschikking.

 

Met mijn vorige opstelling kon ik gemakkelijk tot 4 opnames terzelfder tijd doen. Is dat hier ook mogelijk?

 

Sorry hoor, ik ben een redelijke leek. Ik krijg het allemaal wel voor elkaar met tijd en boterham. Nu leven we op Netflix alleen, wegens tijdsgebrek om die dreambox onder handen te nemen.

Maar nu zou ik het toch willen wagen.

 

Is er iemand die me op weg kan helpen?

 

Hartelijk dank

 

Hein

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom HeinV,

 

Heb je hem al gekocht? Want met de nieuwere 920 is dat wel mogelijk.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nog niet gekocht.

Ik wist nog niets van die 920. Ik ga die even bekijken als die al te verkrijgen is.

 

Er zitten inderdaad nog switches tussen. ;-)

 

Vroeger zat ik op een ander forum, maar blijkbaar zitten daar nu beestjes op volgens mijn virusscanner.

Op dat forum stonder er mooie handleidingen van hoe een pli of iets dergelijks te installeren, ...

De zenderlijsten kon je daar ook vinden, ... 

Allée, alles zo een beetje om alles mooi draaiend te krijgen.

Maar hier vind ik dit niet, of heb ik nog niet goed genoeg gekeken?

 

Bedankt

 

Hein

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe DM920 ondersteunt 4 tuners. Geen probleem op dat gebied. Let wel: er bestaat géén officiële OpenPli voor de nieuwere Dreamboxen. Officieel draait daar DreamOS 2.5 op en die is heel stabiel. Daar kun je uiteraard ook een softcam op laten draaien zodat je smartcard ook werkt. Leuk van deze versie is dat HbbTV ook werkt. Eventueel ook NewNigma en OpenATV als image te gebruiken..

Een G4 kun je uiteraard probleemloos aansluiten op je nieuwe box.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit onze huisregels:

 

2. Reclame strikt verboden- Op sat4all mag je op geen enkele wijze reclame maken

Op sat4all.com is reclame, óók negatieve "reclame", onder welke vorm dan ook, strikt verboden! Ook het plaatsen van links of verwijzingen naar commerciële sites

 

Die naam van een winkel noemen is dus niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei HeinV:

Aalst lijkt me super. Als ik nu nog weet welk een winkel. ;-)

Gewoon een zoekmachine gebruiken.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden. ;-)

En blijkbaar ook in stock.

Maar welk een tuners kies ik nu best?

Ik heb dus een bigsat met 4 koppen en 2 switchen. (of 4 switchen, zou op mijn dak moeten gaan kijken) In ieder geval komen er 4 kabels toe.

Ik zou dus weer een paar uitzendingen simultaan willen kunnen opnemen. Met de vorige lukte dat zeer goed. 

 

Zou het die DVB-S2 FBC Dual moeten zijn die ik nodig heb? 2 van die stuks.

 

Bedankt voor de support in ieder geval al.  ;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ga je zeker plezier van hebben...

 

Let wel! Er bestaat officieel géén OpenPli voor, maar voor stabiel draaien is DreamOS 2.5 zelf of Merlin heel geschikt...

 

Zorg wel dat je een losse kaart gebruikt en geen CI met geintegreerde kaart anders heb je niets aan je 4 tuners..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...