Ga naar inhoud


Achterlijk bezorgmoment


Sprietje

Aanbevolen berichten

Al vele malen is bij mij een pakket bezorgd door een koeriersdienst. Meestal wordt dan aan het begin van de dag netjes een tijdvak aangegeven waarop het pakket bezorgt gaat worden. Deze keer zou de bezorging tussen 16:00 en 18:30uur liggen echter toen deze tijd naderde verschoof het tijdstip van bezorging op naar tussen 18:30 en 20:30uur nou dat kan nog maar daarna verschoof het tijdstip nog een keer van 20:30uur naar 22:30 uur. Nou 22:30 uur is al wel belachelijk laat maar daar bleef het niet bij, het tijdstip van bezorgen zou nu vallen tussen 22:07 en 00:07uur. Wie heeft dat ooit meegemaakt dat de pakketdienst na middernacht nog kwam bezorgen? Uiteindelijk is er die avond/nacht helemaal niets bezorgd.

 

bezorgmoment.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou is het me toch ook gebeurd dat Track & Trace melde dat ik het pakket ontvangen had.

Niemand aan de deur geweest.

En het pakket lag dus na twee dagen zoeken in een afhaalplek van de post zo'n Primera winkel 3 kilometer verder op.

 

Heb dat gevraagd en die zeiden dat alles wat na normale openingstijden geleverd zou worden tegenwoordig allemaal bij hun gedumpt wordt.

Kostenbesparing PostNL

overigens met de Vu+ZERO4K die ik recent kocht van satspock

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week een melding van DHL dat het pakketje was afgeleverd. Ik liep naar buiten en wie kwam daar aanrijden... DHL... De wonderen zijn de wereld nog niet uit. 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij ook irriteert aan dat bezorgen (bPost in dit geval): een bericht dat je pakje zal afgeleverd worden, maar als je niet thuis bent, dan zal het op een afhaalpunt geleverd worden.

Daar staat dan een aflevermoment bij.

Nu weet je dat je pakje nogal klein is (een SIM kaart was het in dit geval), dus dat past perfect in de brievenbus.

Je blijft toch thuis omdat je denkt dat je anders de levering gaat missen.

In de mail staat letterlijk:

 

Je zal er niet zijn?

Als je er niet bent op het moment van de levering, zullen we je pakje afleveren op de door jou gekozen plaats.

 

Er wordt niet aangebeld, het pakje zou geleverd worden tussen 09:12 en 12:00 uur.
Om 12:00 uur heb je nog geen mail dat het pakje geleverd werd, en er werd ook niet aangebeld, dus klik je op pakje volgen, en warempel, om 11:20 is het in de brievenbus gedropt.

Dus, ik had helemaal niet thuis hoeven te blijven, ze bellen toch niet aan, en het past perfect in de brievenbus.

Die mailtjes zijn dus volledig generiek, en als je pakje klein genoeg is om in de brievenbus te passen en geen grote geldwaarde vertegenwoordigt, gaan ze toch niet aanbellen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al meermaals meegemaakt uw pakket is bezorgd en er is geen hond aan de deur geweest.

Tweemaal in de voortuin teruggevonden (was eenvoudig over de schutting gesmeten!)

Een zending heeft een dorpsgenoot op een parkeerplaats aan de andere kant van Slagharen teruggevonden en toevallig stond mijn mobiele nummer erop omdat het uit China kwam.

Ook verschuivende bezorgmomenten meegemaakt....  het laatste tijdvak ik heb meegemaakt was tussen 20:00 en 22:00... kwam uiteindelijk om 21:15 en het lag op de tuintafel bij de voordeur. Maar niemand had aangebeld enkel een melding "uw pakket is bezorgd!"

Dat geeft allemaal geen vertrouwen in de "last mile" en ik heb steeds vaker zoiets van bezorg het maar bij een lokaal afhaalpunt want dat voelt betrouwbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook in een ander land wonende gebeurde dit al met mijn (een paar) bestellingen die DHL bezorgde.

Zelfs een 1400€ duur mini Pceetje werd zomaar aan een buurvrouw afgegeven zonder mij ervan in kennis te stellen.

 

JA die bezorgers hebben keiharde werktijden en werkdruk.

 

Maar als er gratis bezorgd op je webshop staat vermeld, lever je ook de bezorger uit aan slavenhandel. Hetgeen ook maar weer bleek met PostNL en Bpost onderaannemers de afgelopen jaren gezien de nieuwsmeldingen in de krant en op tv journaal.

 

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt omdat ze veel bezorgers niet meer in vaste dienst hebben zitten.

De ZZPer die eerst nog zijn best deed stompt vanzelf af als die maandenlang begraven wordt onder een truckladingen pakketjes.

En telkens zegt de opdrachtgever: we hebben klachten gehad dus je bonus gaat niet door.

Al doe je nog zo je best klagen doen mensen toch wel en volgende keer weer een minus op de verwachtte inkomsten.

En dan breek je en denk je wat boeit het mij ook, ik doe mijn best en ze blijven klagen om onzinnige dingen.

Vanaf nu doe ik het zoals het mij het beste past en verdien ik onder de streep precies hetzelfde en ben ik tenminste op tijd thuis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit zegt alles:

 

 
Van DHL is bekend dat zij met zo'n 28 cent per pakket een hogere vergoeding bieden. Als tweede grootste pakketvervoerder binnen Nederland maken zij ook nog een redelijk volume. De vergoeding ligt tussen de 20 en 40 cent per pakket.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ceesv said:

De vergoeding ligt tussen de 20 en 40 cent per pakket.

 

Stel dat je op een dag 100 pakketjes bezorgd.... dan ligt je dagloon ergens tussen de 20 en 40 euro.

Dat kan echt niet kloppen want daar moet ook nog van alles vanaf zoals bv belastingen en kosten vervoer.

Ik verwacht dus dat het een vaste dagvergoeding is met daar bovenop per pakket een vergoeding.

Bij klachten geen of minder pakket vergoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Dit zegt alles:

 

Hoeveel krijgt een DHL bezorger per pakket?
 
 
Van DHL is bekend dat zij met zo'n 28 cent per pakket een hogere vergoeding bieden. Als tweede grootste pakketvervoerder binnen Nederland maken zij ook nog een redelijk volume. De vergoeding ligt tussen de 20 en 40 cent per pakket.

Hoezo is de slavernij voorbij...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, theparasol zei:

 

Stel dat je op een dag 100 pakketjes bezorgd.... dan ligt je dagloon ergens tussen de 20 en 40 euro.

Dat kan echt niet kloppen want daar moet ook nog van alles vanaf zoals bv belastingen en kosten vervoer.

Ik verwacht dus dat het een vaste dagvergoeding is met daar bovenop per pakket een vergoeding.

Bij klachten geen of minder pakket vergoeding.

https://www.ondernemeneninternet.nl/pakketpunt-worden/

 

Leesvoer over verdiensten, dit gaat over pakket ophaal punten, maar de chauffeurs die bezorgen staan er niet beter voor.

 

ZZP’ers: Deze mensen krijgen uitbetaald per adres en het aantal pakketten per adres. De vergoeding is ongeveer € 1,50 per adres en € 0,15 per pakket. Deze mensen hebben er het meeste baat bij dat het pakket op een goede manier wordt afgeleverd. Als je niet thuis bent, bellen ze vaak bij meerdere adressen aan het pakket alsnog bezorgd te krijgen. 

 

Daar moet een chauffeur inderdaad al zijn kosten van betalen en zelf ook nog een boterham verdienen.

 

Soms heeft zo een zzp'er nog een onderaannemer in "dienst" die verdient dan nog minder.

 

Con, het is inderdaad moderne slavernij.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...