Ga naar inhoud


Anti-WOZ verhogings reclames op TV


D-box

Aanbevolen berichten

Maar van Duitse vrienden hoorden we dat ze de straat en riool bij hun gingen vernieuwen en dat dan gewoon gekeken wordt hoeveel meter tuin van hun aan de straat grenst.

Per meter kost zeg maar 350 euro, je tuin ligt 15m langs de straat dus 15 x 350 = 5.250 euro en of je dat maar even wilt gaan betalen.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In Nederland kent men bij nieuwbouw projecten "ontsluitingskosten" daar betaal je het bij je koopprijs.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vrienden wonen aan de voorkant aan de ene straat en met de achterkant aan een andere straat.

Een jaar of 15 geleden konden ze effen een paar duizend euro aftikken omdat de straat aan de voorzijde werd gerenoveerd en goed 5 jaar geleden nog een keer omdat ze nu de straat achter het huis gingen renoveren.

En hier wordt zo'n straat dan even in een paar weken geheel vernieuwd, daar doen ze zo'n hele straat (schat een stuk van 3 a 400m) met 2 a 3 man en zijn ze gewoon een paar maand bezig voordat er weer asfalt in ligt en dat was ook iets vreemds (vonden wij tenminste) eerst werden de zijkanten en de midden goot bestraat en als laatste kwam er een kleine asfaltmachine die links en rechts van de goot een smal stuk asfalt aanbracht, nog een keer met de bezem er over en klaar.

 

Maar ik weet niet met dit soort bedragen wat dan goedkoper is de lage WOZ in Duitsland en zelf de kosten voor de bestrating ophoesten of hier meer betalen en dat je ook niets meer hoeft te betalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, en als je de pech hebt dat jouw straat gerenoveerd wordt, ben je de sjaak. Maar een grondslag voor de Grundsteuer die vastligt en niet verandert geeft een hoop rust in de tent.

En over twee maanden mogen de burgers stemmen of de gemeente kosten mag maken voor de bouw van een nieuwe ijssporthal. De overheid staat hier toch wat dichter bij de burger, al hangt dat wel van de grootte van de gemeente af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is iets waar ik ook voor pleit.

dus ipv. die bezwaar bedrijven het vuur aan de schenen te leggen gewoon als overheid zelf met een duidelijke regelgeving komen of en hoe de gemeentes de WOZ mogen berekenen en met welk percentage.

Dit ook niet nodeloos ingewikkeld maken maar zoiets als hoe ook de maximale huur wordt berekend.

Dan neem je die bezwaar bedrijven de wind uit de zeilen en voorkomen de gemeentes zelf dat er elk jaar weer tig bezwaren ingediend moeten worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Meestal heb je nu dan nog weer 6 weken de tijd om bezwaar te maken tegen deze afwijzing.

Heb je zelf bezwaar gemaakt dan komt het veelvuldig voor dat de gemeente je bezwaar zonder te lezen al heeft afgewezen en sommige bezwaarbedrijven willen e.e.a nu nog wel van je over nemen om het gevecht verder met de gemeente aan te gaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarna dat bedrijf veel geld krijgt en jij een beetje en het heel veel kost aan noem maar op. En jij vervolgens met anderen uiteindelijk dat geld moet ophoesten.

Tot nu heb ik 1x geprotesteerd omdat het dak vervangen moest worden maar verder ligt de WOZ steeds onder de waarde van woning en land. Ook nu niet geprotesteerd want ik weet dat de WOZ een ton ligt onder wat ik bij verkoop mogelijk zou kunnen krijgen.

Kijk of je WOZ reëel is en protesteer als het nergens op slaat en regel het zelf maar huur geen op geld beluste gladakkers in. Want dat zijn die zieke firma's.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat zijn helemaal geen zieke firma's en dat ze veel geld krijgen is iets wat de overheid zelf bedacht heeft.

Daarnaast steek jij er zelf alle tijd en moeite in dan krijg jij geheel niets om de fouten van de overheid te corrigeren dus waarom zou je er dan tijd in steken?

Dat deze firma's zijn ontstaan is niets anders dan te wijten aan de gemeentes zelf die hebben zelf een methode in het leven geroepen om het voor jou als burger zo moeilijk mogelijk te maken om bezwaar te maken en om zelf zoveel mogelijk geld naar binnen te kunnen harken.

Dat de gemeentes nu beginnen te mauwen dat het hun zoveel geld kost doordat bedrijven inspelen op het graai gedrag van de gemeentes is puur en alleen aan de gemeentes zelf te wijten.

Laat de gemeentes een heel simpele methode opzetten hoe de WOZ wordt vastgesteld en wat je ook zelf kunt controleren dan halen ze de bezwaarbedrijven meteen alle wind uit de zeilen en is er niets aan de hand.

 

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom, Gerrit.

Die clubs harken tig tig miljoenen binnen. Alleen hun reclame op de buis kost bij elkaar al miljoenen. En echt, dat moeten de burgers zoals jij en ik ophoesten.

Het zijn voor mij clubs als Van Lienden en Co, die een optie zien om snel veel geld binnen te schrapen, geen haar beter.

Die ene keer dat ik protesteerde werd het bedrag zonder probleem aangepast, want het was reëel.

Mijn ervaring is dat gemeenten hun best doen binnen hun mogelijkheden die door de regering steeds kleiner gemaakt zijn de afgelopen 20 jaren met steeds meer ellende op hun bordje met minder geld.

En dan kan het best zijn dat er een keer een fout gemaakt wordt en dan teken je protest aan.

Maar huur er niet een zieke club voor in die de gemeentes echt niet bedacht hebben zoals jij suggereert.

 

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij geluk dat je in een goede gemeente woont, ik weet inmiddels wel beter en dat gemeentes dus alleen maar hun best doen om maar niet minder geld binnen te krijgen en daarbij alles bij elkaar liegen wat maar mogelijk is en dat niet 1 keer maar tijdens meerdere contacten en pas als je dreigt naar de rechter te stappen om daar je gelijk te gaan halen plots bakzeil halen omdat ze weten dat ze fout zitten het hun dan geld gaat kosten.

Ik heb dus geen enkel beklag met de gemeentes en laat dat soort bedrijven hun het vel maar over de oren halen in de hoop dat ze in den Haag eens een keer wakker worden en met een landelijke uniforme regeling komen hoe de WOZ bepaald mag worden of dat die hele WOZ de prullenbak in gaat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik.

Je zit dus in een gemeente waar onbenullen de zaak regelen.

Dat het dan voor alle andere gemeentes dan de mijne zo is, dat ze alles bij elkaar liegen en zo, is vermoedelijk een aanname van jou. Ik betwijfel dat.

En ik blijf erbij: zelf protesteren als de WOZ nergens op slaat en volhouden in dat geval.

Maar niet een zootje vieze commerciële clubs inhuren want die zijn totaal niet geïnteresseerd in jouw gelijk maar willen alleen maar aan jou verdienen.

En dat lukt ze zo te zien heel aardig, net als die zieke kloot Van Lienden, oftewel nog een stel zieke kloten .

Die wil je toch niet subsidiëren?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima als jij het zelf wilt doen, maar waarvoor?

Jij moet er ik weet niet hoeveel tijd in steken om je gelijk te krijgen en alle uitvluchten van zo'n gemeente zien te pareren en geloof me dat ik er heel wat voor mijn kiezen heb gekregen terwijl een ieder met een beetje gezond verstand zou zeggen "ja maar dit klopt toch ook niet"

Als 1e kreeg ik een taxatieverslag met een foto erop van het pand van de buren een eindje verderop dus schrik niet de plaatselijke brandweer kazerne

Dan heb ik 2 panden, beide dezelfde grote, hetzelfde gebruik, zelfde grond oppervlak van 200m2, gelijktijdig gekocht maar het ene pand wordt zeg maar voor 125.000 geschat de ander voor 262.000 en dat terwijl de goedkoopste (en waar wij ook het meest voor hebben betaald) juist luxer is uitgevoerd (dubbel toilet en keukenblok) een voor en achter deur heeft, naar binnen kan met grote spullen via een grote roldeur, een luxe ontvangsthal heeft enz.

Het dure pand (volgens de gemeente dan) heeft alleen maar één normale voordeur  met een simpele wc en verder niet, ramen zitten alleen bij 1 kantoor op normale hoogte de andere zitten allemaal op 2m hoogte zodat je ook niet normaal naar buiten kunt kijken oid.

Dus het vergelijk ligt al naast elkaar maar dat wordt gewoon weggewuifd en de gemeente komt met een pand wat volgens hun vergelijkbaar is.

Kom je dan met nog een pand met ook weer dezelfde afmetingen en alles vergelijkbaar (zelfde bouwjaar, oppervlakte enz.) en ook met het bewijs dat het zgn. vergelijkbare pand van de gemeente zelfs totaal niet bestaat dan nog wordt je bezwaar afgewezen onder het mom van "we hebben er zorgvuldig naar gekeken maar u komt met een referentiepand wat niet bestaat dus wij hebben gelijk".

Bekijk je dan deze afwijzing dan rammelt dat van alle kanten

  • ze zouden ter plekke zijn geweest - nooit iemand gehoord of gezien
  • er zou een hoorgesprek zijn geweest - nooit gehad en ook geen afspraak voor gemaakt
  • Foto van het verkeerde pand
  • verkeerd bouwjaar
  • verkeerd oppervlakte
  • verkeerd gebruik
  • en het ergste van alles - nu zou ik met een referentie pand zijn gekomen wat niet zou bestaan terwijl het juist de gemeente zelf was die met een kadastraal nummer kwam wat in de gehele gemeente niet bekend was.

Dan nog moet je weer een brief opstellen en een aantal telefoongesprekken voeren voordat men eindelijk inziet dat er iets fout is.

Heb je dan uiteindelijk gelijk gekregen dan kan er zelfs geen excuus of wat dan ook vanaf, jij krijgt je verlaging en alle moeite die je er in gestoken hebt daar wordt totaal niets mee gedaan, men weigert een nieuwe berekening te gaan maken en men weigert uitleg te geven hoe men aan de bedragen komt.

Zo'n bedrijf krijgt voor een bezwaar 250 euro en nog een keer 250 euro als het 1e bezwaar niet meteen geaccepteerd wordt en krijgt vervolgens voor elke extra actie geld om te bewijzen dat de gemeente fout zit.

En dat klinkt veel maar als je een jurist in moet huren die er verstand van heeft om dit voor je te regelen dan is het nog veel duurder en krijg jij "maar" 250 euro terug voor de gemaakte kosten.

Regel je het zelf dan krijgt jij helemaal niets voor de moeite immers "zo is nu eenmaal de wet", "alleen als je rechtsbijstand inschakelt (en dat zijn dit soort bedrijven) dan zijn we verplicht om een vergoeding te betalen".

Ja dan moeten die gemeenten niet miepen maar dan roepen ze het toch over zichzelf af dat je dit niet zelf gaat doen maar door iemand laat doen?

 

Dus ja dan mag zo'n bedrijf best aan mij verdienen om dat stelletje ambtenaren op een gemeentehuis er van te overtuigen dat ze fout zitten.

En als ze echte ambtenaren zijn die dus overal tergend langzaam op reageren, terwijl ze iets in 5 minuten recht kunnen zetten, dan verdient zo'n bedrijf dus gewoon meer, dat komt er nu eenmaal van als ze zo traag werken.

Dan denk ik toch echt bij me zelf "laat dat stelletje ambtenaren eens aan het werk gaan" en heb je zoveel achterstallig werk "waarom is iedereen dan op vrijdag vanaf 12.00 uur al vrij"?

Om ook hier weer even aan te geven; over mijn bezwaar hebben ze dus bijna een jaar gedaan, dat nog een keer met 6 weken verlengd en dan durven zo ook nog eens met bovenstaand broddelwerk aan te komen en vervolgens ook gaan klagen dat het hun allemaal zo veel geld kost en dat we daar begrip voor moeten hebben?

 

 

Probleem is wel dat de uiteindelijke kosten en daar zit nu ook de grote fout, de gemeenten slaan de kosten gewoon weer om naar de burgers en bedrijven.

Draai het om, breng het in mindering op het budget van de gemeente en zie er als overheid op toe dat ze de kosten het volgende jaar niet alsnog door kunnen berekenen dan is het probleem ook meteen opgelost en kijkt een gemeente wel dubbel en dwars uit om verkeerde kosten te gaan berekenen.

 

Dus zodra hier de nieuwe aanslag binnenkomt en hij klopt weer niet dan gaat hij linea recta door naar een bezwaar bedrijf en laat die al het werk maar doen, ik ben er wel klaar mee.

 

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit dus met je bedrijfspanden in een volkomen verkeerde gemeente met foute ambtenaren.

Dan kan ik me voorstellen dat je een stel gladakkers veel wilt laten verdienen om de zaak voor jou te regelen.

Waarbij ik me afvraag of er niet een andere optie is.

Maar goed, ik ga me daar niet in verdiepen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja bedrijfspanden?

Het waren ooit 2 bedrijfspanden die we nu samengetrokken hebben tot 1 pand om voldoende ruimte hebben om alles op te slaan, projecten voor te bereiden enz. maar ondanks dat het 1 pand is en het kadastraal ook 1 nummer is blijft het voor de gemeente 2 panden.

 

Die ander optie is dat je dus zelf een jurist in de arm te nemen en daar komen de gemeenten zich nu dus zelf tegen.

En geloof me dan zijn dit soort bezwaar bedrijven juist erg goedkoop.

 

Omdat de kosten voor het inhuren van een jurist nog veel hoger op kunnen lopen voor de gemeenten hebben die zelf de huidige regeling bedacht.

Normaal als jij (je jurist) 1500 euro aan kosten hebt gemaakt om de juiste waarde vast te stellen (en deze kosten te kunnen gaan claimen) hebben de gemeenten gesteld dat dit veeeeel te duur was en om te voorkomen dat een ieder zomaar een jurist in de arm neemt hebben ze zelf de huidige regeling bedacht met een vaste prijs van 250 euro voor het indienen van het bezwaar (als dit ook gehonoreerd wordt) voor het vervolg nog een keer 250 euro, voor het maken van een taxatierapport dacht ik 125 euro, voor het op zitting verschijnen zoveel euro enz.

Dit dus om de torenhoge kosten van een jurist te voorkomen (en het dus voor jou ook veel minder interessant te maken om een jurist in te schakelen).

Dat is dus allemaal door de gemeentes zelf zo ingesteld en nu blijkt dat de gemeenten keer op keer de fout in gaan gaan ze klagen dat het zoveel geld kost.

 

Ik denk gewoon van eigen schuld dikke bult.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...