Ga naar inhoud


Anti-WOZ verhogings reclames op TV


D-box

Aanbevolen berichten

Als je de TV aanzet en je stemt af op een van de de Nederlandse zenders kom je er niet onderuit, de Anti-WOZ verhogings reclames.

 

Ik ben geen jurist, ik vraag ik mij af of ik een juiste beslissing neem om een van deze bureaus in te schakelen.

Mijn WOZ is schrikbarend gestegen als ik het vergelijk met vorig jaar.

Ik vraag me het volgende af:

 

1. Wordt ik dan gezien als een persona non grata door mijn gemeente? (dat bedrijf gaat immers procederen tegen de gemeente).

 

2. Als het allemaal lukt, en mijn WOZ-waarde wordt met 20% verminderd, is het huis dan minder waard geworden als ik het wil verkopen?

 

Wat ik begrijp is dat die bedrijven alleen willen procederen en de processie-kosten willen binnenhalen om hun eigen zakken te vullen en de gewone man blijft met de gebakken peren zitten omdat hij zo'n bedrijf had ingeschakeld.

Dat bedrijf zegt: "bedankt hè" en zwaait met zijn handje.

 

Maar de huiseigenaar staat nu bekend bij zijn gemeente als recalcitrant.

 

Worden zijn verzoeken nog wel serieus genomen of denkt de gemeente: "Sterf maar" en gooit zijn verzoek in de prullenbak (of legt het op de onderste stapel van de verzoeken).

 

Ik hoop op jullie antwoorden.

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Komt deels door de nieuwe rekenmethode en deels door de standaard jaarlijkse tekorten van de gemeentes. Maar het zou mij niet boeien als de gemaakte mij recalcitrant vond, ik weet voor mijzelf wel beter.En de reclames, een gat in de markt? Maar dan wel een tijdelijk gat... En meestal is het no cure no pay.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 neen

2 neen

een processie is het niet 😁

een proces dat tijd en geld kost voor de gemeente is het natuurlijk wel als je bezwaar maakt, maar ze mogen de bezwaarmaker niet benadelen.

 

En let op er lopen weer nep adviesbureau medewerkers rond die zelf bij de mensen aanbellen om een deal te sluiten over de WOZ berekening, waar ze natuurlijk geld voor willen. No Cure No Pay bestaat niet bij dergelijke adviesbureaus.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ook zelf binnen 6 weken bewaar indienen zonder zo een bureau in te schakelen.

 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/waardering-onroerende-zaken-woz/vraag-en-antwoord/bezwaar-woz-beschikking

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, D-box zei:

de Anti-WOZ verhogings reclames

Effe opgezocht:

https://lekkerlevenmetminder.nl/2023/01/23/woz-waarde-stijgt-flink-dit-moet-je-weten

 

Roverheid in België: Huur betalen op uw eigen woning(en) , dank u:

https://www.vlaanderen.be/het-kadastraal-inkomen

onroerende voorheffing en heffing op ongeschikte & onbewoonbare woningen

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan WOB misbruikers. De gemeentes overspoelen met WOB verzoeken en telkens geld opstrijken als er niet binnen de wettelijke termijn aan het verzoek voldaan wordt.

Dit soort graaiers misbruiken het systeem om er zelf beter van te worden.

Is het nu zo moeilijk om een nieuwe regel in te stellen dat je alleen mag procederen als een normaal verzoek om informatie of woz aanpassing geen reactie of afwijzing van de gemeente heeft opgeleverd?

En daarnaast een regel: misbruik wordt bestraft. Dan kan de rechter in alle redelijkheid vonnissen dat er misbruik gemaakt wordt en de graaier een sanctie opleggen.

 

 

aangepast door theparasol
WOP = WOB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt wel bezwaar maar je moet het ook goed kunnen onderbouwen. Dat doet zo'n bureau vast beter dan jij.

 

De waarde van je huis is wat de gek ervoor geeft, niet de WOZ waarde.

 

36 minuten geleden, theparasol zei:

Doet me denken aan WOB misbruikers

 

Ja jij noemt het misbruiker. Maar dit roept de overheid toch echt over zichzelf af. Die hele WOZ is toch gewoon een gedrocht?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, D-box zei:

2. Als het allemaal lukt, en mijn WOZ-waarde wordt met 20% verminderd, is het huis dan minder waard geworden als ik het wil verkopen?

 

Deze vind ik goed.
Je wilt van beide kanten profiteren. Voor de gemeente moet het huis niets waard zijn maar als je het werkelijk wilt verkopen dan wil je een zo hoog mogelijke prijs zien te halen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet dit wel worden aangepakt?

Wanneer de gemeente idiote verhogingen berekenen kun je verwachten dat er bezwaar wordt gemaakt en dat daar tegenwoordig meerdere bureautjes flink geld aan verdienen is dus veroorzaakt door een voor hun gevoel te hoge aanslag voor veel woningbezitters. 

 

Wanneer ik mijn huidige WOZ aanslag bekijk denk ik wel als ik het hiervoor zou kunnen verkopen is dat erg mooi. Dus wanneer de WOZ aanslag van de gemeente ook zou betekenen dat wanneer ik dit huis niet verkocht krijg voor die prijs de gemeente dit moet dokken aan mij en ik de sleutel aan de gemeente maar hoef af geven en geld beur zou dit een mooie optie zijn voor veel huizenbezitters. Ik denk dat de WOZ plotseling veel lager zou worden ingeschat door alle gemeentes.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hugogertie

Gelukkig werkt dat niet zo. Gemeenten doen de WOZ waardebepaling ook niet zelf. Daar huren ze een bureau voor in en die doen dat op de computer met een algoritme. Kortom, volledig natte vinger werk.Misschien dat ze alleen de bijzondere gevallen zelf beoordelen.

 

Gelukkig is de WOZ ook niet hetzelfde als de vrije verkoopwaarde. Ik heb mijn huis voor een paar ton meer verkocht dan de WOZ waarde.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5369701/bezwaarbureautjes-voor-woz-worden-aan-banden-gelegd

 

Kijk dat filmpje maar even, wordt alles uitgelegd.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeds meer bezwaar. Dat komt echt niet door die bezwaar bureaus.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...