Ga naar inhoud


Anti-WOZ verhogings reclames op TV


D-box

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de gemeente blij met je zal zijn met zo'n positieve inzet.

Ja joh.... als die huizen in de buurt voor zover geld verkocht worden dan zal die van mij ook wel zoveel waard zijn.

nee joh..... die gemeente heeft ook geld nodig om weer een nieuw gemeentehuis te bouwen of voor tig miljoenen te gaan verbouwen en ja als de woningbezitters daar dan aan moeten bijdragen dat is toch logisch .............niet?

 

Ik zie het totaal anders, mij is geleerd de tering naar de nering te zetten en niet andersom.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Anoniemanoe zei:

De WOZ-waarde is op zich geen slechte methode en wordt breder gebruikt dan alleen heffen van belastingen, denk aan banken die het gebruiken voor hypotheken en verzekeringen

 

Dat is onjuist de banken gebruiken het zeker niet. Mijn huis is voor dat ik een hypotheek kon aanvragen eerst getaxeerd en op basis van dat bedrag kreeg ik de hypotheek, niet op de WOZ die veel lager is.

 

5 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Als je in bezwaar gaat en de gemeente je bezwaar met een standaard antwoord afdoet, dan kun je nog naar de rechter.

 

Ja, maar dat wil ik juist niet. En al helemaal niet ieder jaar opnieuw.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit natuurlijk ook nog een andere kant aan het woz taxatieverhaal:

Ook ambtenaren Het Hogeland willen gluren bij de buren (bedumer.nl)

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

17 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Als je in bezwaar gaat en de gemeente je bezwaar met een standaard antwoord afdoet, dan kun je nog naar de rechter. Kost je niks en het proces is nagenoeg gelijk aan een bezwaarproces. Heel veel burgers denken dat een gang naar de rechter ingewikkeld is en juist daar spelen deze bureaus op in.

Ik weet niet of jij verder niks te doen hebt overdag, maar zoiets kost bakken met tijd. Nog los van alle ergernis die het je oplevert als je getraineerd wordt door ambtenaren.

 

Je ziet dit bij de WMO ook terug overigens, een aangevraagde voorziening wordt per definitie afgewezen. De mensen die in bezwaar gaan krijgen die voorziening wel. En wat blijkt, de mate van succes van het beleid wordt gemeten aan de hand van het aantal aanvragen vs gegronde bezwaren. Best pervers. Mijn vrouw ziet het dagelijks gebeuren in verschillende gemeentes.

 

16 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Je kan zeker concluderen dat het systeem niet naar behoren werkt en dat sommige opportunisten (lees bureaus) hier voordeel uithalen.

Geef ze eens ongelijk, blijkbaar kan die business uit omdat de WOZ uberhaupt maar lukraak bepaald wordt. Als de "taxaties" eerlijk zouden zijn zou er ook niet zoveel bezwaren nodig zijn. Sterker nog, dan zou die hele businesscase onderuit gehaald worden. Mijn bezwaren lopen via een makelaarskantoor die gebruik maken van de geldende proceskostenvergoedingen en ik verwacht dat die ook strak op de termijnen zitten om zo de boetes te kunnen innen. Ik vermoed dat er met die boetes het meeste binnen wordt gehaald, tja, dat is nu eenmaal het bestuursrecht.

 

Zoals ik al eerder zei, don't hate the players, hate the game. Diezelfde proceskostenpot wordt ook gretig gebruik van gemaakt door asieladvocaten. Gaan we dat dan ook stoppen?

 

16 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Het kan veel simpeler allemaal, maar wat doe je dan met de werkgelegenheid in de WOZ-wereld? Waar laat je alle taxateurs, Bezwarenbehandelaars etc.?

Er zijn nog zat mensen nodig in andere bedrijfstakken. Installateurs, monteurs, aspergestekers, overal zijn tekorten aan.

 

13 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Ik geloof niet dat een hoge WOZ-waarde het doel is van de gemeente. De gemeente zet zich in voor bepaalde maatschappelijke doelen en daar heeft ze geld voor nodig en om het budget rond te krijgen, worden er leges en belastingen geheven. 

Naïeve gedachtegang. Het is algemeen bekend dat het gros van de gemeenten de WOZ als sluitpost gebruiken.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07

Ja je vraagt je toch wel af hoe zo'n ambtenaar die algoritmen in zijn kleine hoofd krijgt om te kunnen beoordelen wat waarde heeft in een woning en dus waardevermeerderend is. Als jij zelf eens op Funda kijkt naar interieurfoto's dan zie je vaker sociale woningbouw kwaliteit voor de prijs van dure koopwoningen staan afgebeeld.

 

Opbouwleidingen in toilet en badkamer.

Ouderwets watercloset.

Douche met hoge instap en algen aanslag op cabine.

De grove spuitstuc op de breedplaat vloeren met zichtbare voegen als plafond.

Het keukenblok zonder ruimte naast de kookplaat en veel te kleine spoelbak.

Houten kwartslag trap waar je bed of slaapbank niet door omhoog past.

Oude gelaste CV leidingen en radiatoren. CV Ketels laat men sowieso niet graag zien.

Oude houten kozijnen volgens KVT details en vaak enkel glas.

Povere blikken binnendeurkozijnen met een draadglazen bovenlicht.

Laminaat waar je ook kijkt.

Zolders die met dakkapel plots een verblijfsruimte zijn echter de hoogte van de ruimte is minder dan 2,60.

Ongeïsoleerde wanden en balkons.

Laten we dat Energielabel niet vergeten, JA?

 

En heel veel meer dat "de een of andere gek" heeft gekocht voor de dubbele waarde van de eigenlijke waarde.

En de Gemeentelijke ambtenaar kijkt dus ook als potentiële koper op dergelijke huizen verkoop sites. Ook hij of zij is een potentiële gek die naarstig op zoek is naar een woning of op zoek was naar zo'n zelfde woning.

Ergo de persoonlijke perceptie van waarde en waardering zijn twee compleet verschillende zaken.

 

Vertrouw nooit een makelaar.

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het woz aanslagen systeem lijkt verdacht veel op piep management.

We bepalen het beleid op hoeveel mensen die piepen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

@Eduard07

Ja je vraagt je toch wel af hoe zo'n ambtenaar die algoritmen in zijn kleine hoofd krijgt om te kunnen beoordelen wat waarde heeft in een woning en dus waardevermeerderend is. Als jij zelf eens op Funda kijkt naar interieurfoto's dan zie je vaker sociale woningbouw kwaliteit voor de prijs van dure koopwoningen staan afgebeeld.

 

Maar waar ik ook op doelde, was dat opeens die heilige "privacy" waar "onze" overheid zo graag mee mag schermen, nu opeens geen factor lijkt te zijn bij de WOZ waardebepaling.

Mutatis, mutandis, lijkt me.

Ik vind het erg ver gaan dat de overheid - wiens politie niet zomaar iemands huid mag betreden - nu even wil weten hoe de binnenkant eruit ziet om - inderdaad- de burger zoveel mogelijk uit te melken. 

 

Een hele rare belasting, eigenlijk, want degenen die hun spaarcenten uitgeven aan uitgaan en reizen, hoeven geen extra belasting te betalen, maar degenen die sparen, beleggen en investeren in woongenot, wel? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, woz is ook een exclusieve Nederlandse uitvinding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Eduard07 zei:

Opmerkelijk dat er nog geen EU richtlijn is die deze belasting verbiedt.

BPM is onder Europees recht illegaal, edoch den Haag tikt die boete jaarlijks lachend af. Dat zal met de WOZ niet anders gaan vrees ik.

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Eduard07 zei:

Maar waar ik ook op doelde, was dat opeens die heilige "privacy" waar "onze" overheid zo graag mee mag schermen, nu opeens geen factor lijkt te zijn bij de WOZ waardebepaling.

Volgens mij is het zo dat als je een zakelijk contact hebt, je mag vragen om de persoonlijke gegevens maar die dienen dan volgens de AVG ook netjes worden beheerd en nadien ook gewist worden.

De stigmatiserende algoritmen waarmee werd gewerkt en de aanwijzingen van de top bobo's bij de belastingdienst aan hun medewerkers heeft echter getoond in de toeslagen affaire dat men niet meer kan onderscheiden tussen willens en wetens.

 

Als ik gewoonweg kan voorrekenen (zoals bij het voorbeeld van de Duitse Grundsteuer) wat mijn WOZ mag zijn en wat de Gemeente ervan maakt hebben we een duidelijk punt dat men dus kan gebruiken bij een bezwaar over de hoogte die de Gemeente oplegt. Dat er dus heel veel mensen niet bezwaar maken is een beetje jammer, maar om dit echt aan te kaarten op nationaal niveau is moeilijk en geen politieke partij waagt zich eraan.

 

Het is een liberaal kunststukje dat tussen de bakstenen van het systeem zit.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Volgens mij is het zo dat als je een zakelijk contact hebt, je mag vragen om de persoonlijke gegevens maar die dienen dan volgens de AVG ook netjes worden beheerd en nadien ook gewist worden.

Ik doelde vooral op het feit, dat in bv. Enschede huizenbezitters het gemeentelijke verzoek kregen een stapeltje foto's van het interieur aan te leveren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...