Ga naar inhoud


blikjes statiegeld, 15 cent.


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


40,5€ voor 24 uur dat is nog effe heel veel duurder dan Amsterdam Q-Park.

Ga toch met de trein jongens. (deed ik ook naar FRA)

 

Overigens @Drs. IJzerbout op elke vluchthaven lopen heel wat "niet reizigers" rond die ook als verdacht kunnen worden bestempeld.

M'n schoonzus werkt in de beveiliging op zo'n luchthaven en heeft avondvullende verhalen over die sloebers en innen.

 

En in de nieuwe ondergrondse fietsenberging bij Amsterdam Centraal kun je ook al je lol op.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe mensen extra inkomen halen uit statiegeld.

Artikel in de Duitse taal!

 

Hamburg Hauptbahnhof: Wenn das Einkommen aus dem Mülleimer kommt - Hamburger Abendblatt


https://www.abendblatt.de/wirtschaft/article234853167/wenn-das-geld-zum-leben-aus-dem-muelleimer-kommt-hamburg-hauptbahnhof-pfandsammler-einkommen.html

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is erg triest maar in de samenleving weinig aan te doen. 

Ik haalde, toen ik nog een kleine snotneus was, kranten en oud papier op in de straten. En kreeg er 5 ct. per kilo voor. Dat deed ik dan bij mijn zakgeld van 50 ct dat ik met mijn zussie moest delen. 

De schillenboer haalde aardappelschillen voor de varkens af. 

De voddenjood kwam ook regelmatig langs om vodden af te halen. 

 

In Dubai krijg je voor flessen, blik, plastic bij winkels die eraan meedoen, vouchers. Die kun je dan weer indienen voor bijvoorbeeld een Netflix film en dergelijke. 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

40,5€ voor 24 uur dat is nog effe heel veel duurder dan Amsterdam Q-Park.

Valt reuze mee hoor.

Ga in Rotterdam eens 24 uur parkeren aan de Parkstraat.

Je betaald dan van 9 tot 19.00 uur maar als ik er sta van 9.00 tot goed 15.00 uur dan ben ik al 35 euro kwijt, dus tot 19.00 is al een kleine 60 euro.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het is erg triest maar in de samenleving weinig aan te doen. 

Ik haalde, toen ik nog een kleine snotneus was, kranten en oud papier op in de straten. En kreeg er 5 ct. per kilo voor. Dat deed ik dan bij mijn zakgeld van 50 ct dat ik met mijn zussie moest delen. 

De schillenboer haalde aardappelschillen voor de varkens af. 

De voddenjood kwam ook regelmatig langs om vodden af te halen. 

 

In Dubai krijg je voor flessen, blik, plastic bij winkels die eraan meedoen, vouchers. Die kun je dan weer indienen voor bijvoorbeeld een Netflix film en dergelijke. 

 

Hier idem.

Alleen belde ik als snotaap bij mensen aan en hoefde niet in containers te graaien zoals die mensen. Die waren er trouwens niet, je had vuilnisbakken. Behalve toen ik volwassen zonder geld en nog zonder baan zat en toen in enorme containers bij verbouwingen klom, vnl om er brandhout voor de allesbrander uit te halen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Papier, lood, oud ijzer, houtafval voor de kolenhaard en mee met de melkboer op zaterdag om flessen te dragen.

Allemaal om de spaarcenten op te potten en mooie matchbox racebaan van te kopen.

 

Screenshot_2.png.a5482f0b8cc9f17f12dda41c760536dc.png

 

Nooit gelukt maar wel een zwemabonnement voor een jaar vrij-zwemmen 's morgens voor school, 's middags in de pauze en 's avonds voor het eten. 😁

De zogenaamde waterrat. Maar ja we hadden ook nog geen douche. WOZ heel laag ............

 

 

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij woonden aan de rand van de stad en zodra het in het najaar natter werd in de weilanden achter ons dan kwamen de mollen vanzelf naar onze tuin.

Je had dan de keus of je tuin door tientallen mollen op de kop laten zetten of ze wegvangen.

Mijn vader koos altijd voor het laatste en het geld kregen wij dan, nu zijn de weilanden bijna volgebouwd maar toch komt er nog regelmatig een mol in de tuin van mijn moeder en die belt dan met "ik heb wie ne wulle" en vaak wordt die er gewoon met de schop uitgeschept om weer buitenaf los gelaten te worden.

 

Verder werd/wordt hier in de omgeving met de kerstdagen veel konijn gegeten, wij en vele andere buurkinderen hadden dan ook altijd een konijn tot de kerstdagen en moesten dan wachten tot het voorjaar voordat we een nieuwe kregen.

De wildkleurige vellen leverden niet zo veel op, voor de speciale kleuren kreeg je dan een gulden per vel en ruim 50 jaar geleden was dat best veel geld.

Veel buren wilden dat vel dan niet bewaren tot de opkoper kwam maar wij hadden een koeling waar ze soms wel 1 a 2 maand in bewaard konden worden en dan haalden wij de vellen in de buurt op.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...