Ga naar inhoud


blikjes statiegeld, 15 cent.


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Op 1-10-2023 om 19:09, edbe zei:

gewoon geen blikjes meer kopen in de Nederlandse supermarkten,

ik haal nog blikjes aan de grens zonder die flauwekul allemaal.

Ik snap het probleem niet, zo moeilijk is het toch niet om naast je flessen ook je blikjes weer in te leveren?

dan ga je dus ook geen boeken lenen in de bieb?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-10-2023 om 19:01, ceesv zei:

Je krijgt alleen statiegeld terug op blikjes waar je statiegeld voor betaald hebt.

Die blikjes in je schuur missen de statiegeld barcode en worden door de statiegeld machine geweigerd.

De ultieme test voor Nederland. Copier de barcode en kleef deze op een blikje zonder statiegeld. Wie weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, BrunoVP zei:

De ultieme test voor Nederland. Copier de barcode en kleef deze op een blikje zonder statiegeld. Wie weet?

De ultieme manier om een strafblad wegens oplichting te scoren.

Je toekomst op het spel zetten voor 15 cent?

 

Klik: Neppe barcode, politie arresteert dader.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, wat doe je als je naar de statiegeld automaat loopt en er staat één klant voor jou met twee XXL winkel wagens vol plastic en blik?

 

Na twee maal achter zo'n persoon te hebben gewacht loop ik tegenwoordig naar de andere supermarkt met automaat. (ja luxe hier in het winkelcentrum)

EN ik kijk op de klok.

Desbetreffende klant kon zich na 15 minuten die statiegeld bon laten printen met 26,30 €.

Hij zegt nog tegen mij, allemaal uit het stadspark door al die chillende studenten achtergelaten. Hij zegt ook nog, oprapen duurt h'm elke avond 20 minuten tijdens het uitlaten van de hond en hij kan er dus voor twee dagen van inkopen voor dat klein gezin van 4 personen.

 

We komen elkaar vaker tegen als klant die alszodanig vroeg gaat inkopen doen. Ik heb respect voor hem die z'n gezin moet onderhouden met te kleine beurs. Let wel het minimum loon is nog onder 16,00€/uur dus het is een leuke bijbaan voor 35 minuten opruimen.

 

Maar ik kwam dus ook iemand tegen (tijdens m'n ochtend wandelingen) die geen Nederlands spreekt en elke ochtend alle vuilniszakken opensnijdt omdat hij op de blikjes en flessen jacht is. Alle voortuinen in die straat lagen dus bezaaid met vuilnis. Ja weer het achterblijfsel van studenten op kamers die niet recycleren en alles in de voortuin van hun verhuurder dumpen. Of bij de buren in de voortuin braken.

Het fenomeen zie je ook in andere hoofdsteden van Europa. Recente gegevens zijn niet bekend.

https://recyclingnetwerk.org/2022/09/14/de-race-naar-statiegeld-in-europa-2/

was getekend;

Globetrotter

 

 

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Oké, wat doe je als je naar de statiegeld automaat loopt en er staat één klant voor jou met twee XXL winkel wagens vol plastic en blik?

 

Na twee maal achter zo'n persoon te hebben gewacht loop ik tegenwoordig naar de andere supermarkt met automaat. (ja luxe hier in het winkelcentrum)

EN ik kijk op de klok.

Desbetreffende klant kon zich na 15 minuten die statiegeld bon laten printen met 26,30 €.

Hij zegt nog tegen mij, allemaal uit het stadspark door al die chillende studenten achtergelaten. Hij zegt ook nog, oprapen duurt h'm elke avond 20 minuten tijdens het uitlaten van de hond en hij kan er dus voor twee dagen van inkopen voor dat klein gezin van 4 personen.

 

We komen elkaar vaker tegen als klant die alszodanig vroeg gaat inkopen doen. Ik heb respect voor hem die z'n gezin moet onderhouden met te kleine beurs. Let wel het minimum loon is nog onder 16,00€/uur dus het is een leuke bijbaan voor 35 minuten opruimen.

 

Maar ik kwam dus ook iemand tegen (tijdens m'n ochtend wandelingen) die geen Nederlands spreekt en elke ochtend alle vuilniszakken opensnijdt omdat hij op de blikjes en flessen jacht is. Alle voortuinen in die straat lagen dus bezaaid met vuilnis. Ja weer het achterblijfsel van studenten op kamers die niet recycleren en alles in de voortuin van hun verhuurder dumpen. Of bij de buren in de voortuin braken.

Het fenomeen zie je ook in andere hoofdsteden van Europa. Recente gegevens zijn niet bekend.

https://recyclingnetwerk.org/2022/09/14/de-race-naar-statiegeld-in-europa-2/

was getekend;

Globetrotter

 

 

 

 

 

 

Neem hier standaard een plastiek tasje mee als ik in het park de hond uitlaat, kom meestal per keer met iets van 6 a 7 euro aan statiegeld terug, snel verdient, en de hond heeft zijn eigen kluif bekostigd 🙂 

 

( oja, het open snijden van vuilniszakken e.d. gaat wel erg ver voor die 15 cent 😉 ) 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar blikjes statiegeld, 15 cent.
9 uren geleden, FelixB zei:

( oja, het open snijden van vuilniszakken e.d. gaat wel erg ver voor die 15 cent 😉 ) 

Doen ze hier ook vuilniszakken die al in container liggen opensnijden en dan leegtrekken naast de container voor iets van waarde en opruimen ho maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Onderwerp opgeschoond.

Voor taalkundige vragen open je zelf een onderwerp!

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...