Ga naar inhoud


Storing op sat4all (verholpen)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Helaas hebben we vanwege een disk corruptie een back-up van afgelopen nacht/ochtend moeten herstellen.

 

Hierdoor zijn de berichten van de eerste helft van de dag helaas verloren gegaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aha. Ik kreeg echter ook een mail van sat4all met een betaalverzoek voor de sat4all vriend bijdrage.

 

Ik had een screenshot willen uploaden maar dat lukt niet.

 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat klopt helaas, omdat ik in eerste instantie een backup van februari terug gezet had.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje heb je ook al een backup moeten terug zetten. Is het een idee om backups meerdere malen per dag te laten plaats vinden. ?

 

En waarom gaat er telkens wat fout, is het gewoon pech hebben of is er meer aan de hand ?  

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK. Niks ernstigs dus

Zojuist, Codx zei:

Is het een idee om backups meerdere malen per dag te laten plaats vinden. ?

Een snapshot oid?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht even aan einde Sat4all.

Kreeg een betaalverzoek met een wazige mededeling dat het van een onbetrouwbare site kwam.

 

Maar gelukkig is alles weer goed.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
1 uur terug, Con zei:

.... met een wazige mededeling dat het van een onbetrouwbare site kwam.

 

Dat zal komen omdat op het moment van het herstellen van de oude backup het certificaat (nog) niet geldig was.

 

De apparatuur waar wij op draaien is voor IT-begrippen inmiddels antiek en er is helaas geen budget om die server te vervangen. De advertentie-inkomsten zijn enorm terug gelopen en inmiddels zelfs al niet meer genoeg om de kosten voor de software-licenties te dekken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat is eigenlijk al de hele tijd mogelijk middels de ‘doneer een kopje koffie’ link.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar vind ik die link? (de zoekfunctie levert niets op behalve dit bericht van jou)

Betreft het ook 10 euri?(een kopje koffie is zelfs in de horeca vaak goedkoper en 10 € mag toch zeker wel)

Is een automatische afschrijving voor komende jaren een optie of een herinnering via mail na een jaar?

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Michel zei:

 

Dat zal komen omdat op het moment van het herstellen van de oude backup het certificaat (nog) niet geldig was.

 

De apparatuur waar wij op draaien is voor IT-begrippen inmiddels antiek en er is helaas geen budget om die server te vervangen. De advertentie-inkomsten zijn enorm terug gelopen en inmiddels zelfs al niet meer genoeg om de kosten voor de software-licenties te dekken.

Niet piepen, gewoon zeggen wat een nieuwe server kost en een crowdfunding beginnen. Ik denk dat er zat zijn die een duitje in dat zakje willen doen. Ik in ieder geval wel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel haalde dit topic uit de spotlight
  • Michel prikte dit topic los

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...