Ga naar inhoud


waar vind je in Nederland dit soort rommelmarktjes ?


joker55

Aanbevolen berichten

Vroeger had je nog best wel leuke rommelmarktjes, waar best wel leuk spul lag.

Maar het wordt helaas steeds minder, alleen koningsdag, maar meestal echt oude onbruikbare meuk.

 

Voor goed vintage spulmoet je naar het oosten, China, Japan oid.

Hier een foto van een rommelmarkt uit Taiwan...... eigenlijk kan je daar toch uren, zoniet dagen rondscharrelen?

En koop direct een paar koffers om eea mee te nemen naar Nederland.

Allkeen rechts al die Tektronic osciloscopen...... ik heb er zelf ook eentje, maar ze zijn onverwoestbaar.

 

image.png.e9b5cadbfec0ec96e445c0479e4ef2fe.png

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is steeds minder geworden maar op de Waterlooplein vlooienmarkt stonden er genoeg kraampjes met elektronica zooi. Heb er zelf vaker vintage spullen gehaald. Als je het elke dag moet uitstallen en weer inpakken bij het einde van de markt met weinig omzet stap je over op kleding.

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam vroeger vaak in Moscow en mijn agent aldaar bracht me naar verschillende rommelmarkten voor electronica. En daar kon je een ware schat aan spullen bemachtigen.
Ik kocht er veel radiolampen voor mijn hobby zoals de 300b, KT66/88 en teveel om op te noemen. Je moest goed kunnen onderhandelen. Vaak werd ik meegenomen naar vage binnenplaatsjes waar dan uit een auto weer andere radio-lampen werden gehaald om me te laten zien.
Het was erg leuk.
Nu kan het me allemaal gestolen worden want ik ga NOOIT meer naar dat klote Moscow/Rusland.

  • Like 4

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Hitachi videorecorder type VT S890 was destijds 2500 HFL / gulden. Super-VHS met een geweldig Hifi Stereo geluid.

Ik vond er één jaren later op de vlooienmarkt in Berlijn voor 50€ , gekocht zonder testen en die functioneerde perfect. Mijn vriendin heel erg blij mee gemaakt.

Maar tijdens de meest recentste bezoeken op een vlooienmarkt in Nederland vraagt men prijzen die echt niet meer normaal zijn.

Ja je kan altijd zeggen wat de gek ervoor geeft.

Moet je na gaan wat een onbespeelde s-vhs cassette kost tegenwoordig, dan hoef je zo'n apparaat niet meer "for old-time's sake".

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2023 om 10:40, Drs. IJzerbout zei:

Ik kwam vroeger vaak in Moscow en mijn agent aldaar bracht me naar verschillende rommelmarkten voor electronica. En daar kon je een ware schat aan spullen bemachtigen.
...........................
Nu kan het me allemaal gestolen worden want ik ga NOOIT meer naar dat klote Moscow/Rusland.

 

Tsja, in de jaren 80 ook veel in Rusland geweest voor mijn werk, en ook idd over die marktjes gelopen op de gekste en meest louche plekjes.........

Aan het eind van de koude oorlog nog wat oud sovjet petten en lintjes gescoord....  er werd me zelfs een werkende AK-47 aangeboden...(achter de tent schoot hij even).   Maar ja, krijg dat maar eens de grens over.

 

En ja, die HCC dagen waren een begrip in de jaren 80,  heel leuk om daar rond te struinen, maar druk. 

 

In Apeldoorn s af en toe een buizenradio en -tv hobbybeurs, daar kom ik nog wel eens, maar het is vrij duur geworden allemaal, helaas.

Alleen al om op die beurs te komen, vragen ze al € 25,00,  en dan mag je nog alleen kijken, 

 

Af en toe ga ik voor familie nog naar Delft............altijd gecombineerd met een bezoekje aan Stuut en Bruin (helaas al 2 jaar dicht) en Radio Service Twenthe, Stille Veerkade 11, Denm Haag.  Zo'n lekker scharrelwinkeltje van Malle Pietje  (voor insiders)

image.thumb.png.f247516aeddd20c52ef02a3e2fa50c0d.png

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit met sigaar is definitief gestopt, al weer heel wat jaren terug, degene  die er nu staat is er ooit gekomen als werknemer en heeft het overgenomen.

Ik kwam er vroeger regelmatig ( ook bij ster en stuut & bruin ), een paar jaar terug was ik weer eens in den Haag en ben speciaal even"langs" gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2023 om 10:40, Drs. IJzerbout zei:

Ik kwam vroeger vaak in Moscow

Ik ben er ook een paar keer geweest, ook langere tijd, bekabeling aanleggen in TV studio.

Veel marktjes gezien, maar niet specifiek elektronica.

Op 14-7-2023 om 10:40, Drs. IJzerbout zei:

Nu kan het me allemaal gestolen worden want ik ga NOOIT meer naar dat klote Moscow/Rusland.

Zeg dat wel ja 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 oktober, Veron radiomarkt Zwolle, 9 september UKW-Tagung Weinheim, 25 augustus DNAT Bad Bentheim, 16 september Helmondse Radiomarkt, 23 september Lichtmis bij Meppel, 21 oktober kofferbak verkoop in Diest en zo zijn er nog veel meer.

 

Soms nuttig en bruikbaar spul, soms gewoon troep - maar ja, de 1 z'n troep is de ander z'n schat.

aangepast door JoeC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...