Ga naar inhoud


Dream Property GmbH… Het einde


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Met de laatste publicatie van NorthData lijkt het inmiddels gedaan met Dream Property GmbH. Er is een curator aangesteld en inmiddels zijn de officiële websites offline. Wellicht (hoop) een doorstart masr hierover wordt niets vermeld…

 

Bron:

 

 

IMG_2287.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


In den beginne zeer zeker maar met de komst van de DM800se v2 werden de prijzen normaal voor de hardware die je kocht. €189 i.p.v. €429. Ook de DM52* was normaal geprijsd..

Nu maar zien wat er van de community overblijft..

De feeds zijn al gekopieerd dus op zich is er nog weinig aan de hand

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Mimisiku zei:

De feeds zijn al gekopieerd dus op zich is er nog weinig aan de hand

Weet jij waar de Dream images nog te downloaden zijn?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die moeten nog 'ergens' geparkeerd worden. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat het met dream fout is gegaan toen ze alleen nog maar hun eigen software tolereerden?

Waardoor ik zelf geen enkele neiging meer had nog een dream te kopen. Mogelijk voor meer mensen een probleem?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, minplus zei:

Kan het zijn dat het met dream fout is gegaan toen ze alleen nog maar hun eigen software tolereerden?

Waardoor ik zelf geen enkele neiging meer had nog een dream te kopen. Mogelijk voor meer mensen een probleem?

Ik denk wel dat daardoor de populariteit afgenomen is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is maar de vraag. Feitelijk is de eerste Dream-Multimedia-tv al eerder failliet gegaan. De assemblage is toen naar Leontech in Hong-Kong gegaan. Alleen de afdeling ontwikkeling en licentiebeheer is toen overgebleven. Dit werd Dream-Property GmbH. Mijn persoonlijke mening is dat Dream is blijven hangen in hun ‘trendsetter’ gedachte. Ze waren ooit de enige die Enigma ontvangers maakten en dat technisch patent verliep op een gegeven moment en de markt werd overspoeld met Enigma2 clonen onder diverse merknamen (VU+, Gigablue, Zgemma, Edision etc.). Je kreeg een ontvanger die hetzelfde kon als de ‘Dreambox’ maar wel voor veel minder geld. Na de DM7000s en de DM8000 ging de kwaliteit flink achteruit terwijl de prijs hoog bleef. Pas bij de DM800se v2 ging de prijs naar een normaal niveau voor de hardware die je kocht.

Dat ze Closed-Source gingen zal daar niet echt debet aan zijn. Er is een grote trouwe community waardoor veel plugins beschikbaar zijn om alles uit de box te halen. Het grote nadeel van Dream is/was dat ze niet transparant zijn qua communicatie (wat feitelijk de geruchtenmolen alleen maar aanwakkert). Veel aankondigen, maar nooit leveren. Dan komt er een moment dat Dream zich moet afvragen of de wereld nog wel staat te wachten op Dreamboxen. Providers hebben alles dichtgetimmerd en dwingen naar CI+, embedded of propriatry boxen. Als er toch niks meer kan qua vrij opnemen, of zelfs kijken én opnemen (vanwege de CI+) waarom dan nog zo’n duur apparaat fabriceren? Je kunt net zo makkelijk dan een providerbox neerzetten of een CI+ in je TV die tegenwoordig ook DVB-S2 ontvangst kent…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De ondergang is ingezet toen Kaynar er bedrijfsleider werd. Die vent was niet te vertrouwen en voor mij toen ook de reden er mee te stoppen.


Het verbaast mij dat ze het nog zo lang hebben volgehouden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tuxbox, Dbox Hack met Neutrino op basis van Linux was een voorbeeld voor Dreambox / Enigma + Enigma2 ontwikkelaars, waarbij er onder die Linux fans ook heel veel competente ontwikkelaars rondlopen. Daar hield het succes verhaal niet op.

Andere ontwikkelaars begonnen mee te doen. Niet voor niets is Python als platform onafhankelijke programmeertaal zo vergevorderd.

 

Maar het grote succes is toch wel de cardshare voor de Dreambox en gelijksoortige die afgelopen twintig jaar geweest en nu de ondergang omdat Providers inderdaad alles dicht timmeren betreffende Conditional Access. Ofschoon mensen bij IHAD bijvoorbeeld zogenaamd geen support voor cardsharing gaf.

 

De concurrentie zat niet stil en brachten gelijkwaardige en snellere boxen uit qua CPU en NIC . Een DM8000 met een 100 Mbit interface vond ik destijds al een falende visie voor een media box. Het zal niemand verbazen dat een visie die niet kan aarden in de context van satellietTV of kabelTV slechte omzet heeft. De gesloten systemen van de providers hebben echter na 20 jaar gewonnen en dat zal de belangrijkste reden zijn.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...