Ga naar inhoud


Dream Property GmbH… Het einde


Mimisiku

Aanbevolen berichten


Ik ben natuurlijk niet de enige gebruiker! Ik ben niet kenmerkend de doorsnee Dreambox gebruiker. Heel veel Duitsers gebruiken de officiële firmware in hun Dreambox en zijn nu in elk geval weer in staat om officieel hun box te updaten/herinstalleren. Zeker in mijn familiekring is het Dreambox of TechniSAT. Een handjevol gebruikt NewNigma vanwege CI+ (Pyur, Vodafone). De rest gewoon DreamOS 2.5 en 2.6

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is in ieder geval verhelderend, waarvoor dank.

Of dat echter de doorsnee Duitser is die gekozen heeft voor de Dreambox waag ik wel te betwijfelen, daar Provider afhankelijke en gesloten receivers veel meer gebruikers kent dan die rare Dreambox. (of andere enigma2 box)

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk toch een behoorlijk marktaandeel. In de drukke bekabelde grote steden wellicht minder, maar waar men van satelliet afhankelijk is is Dreambox en TechniSAT flink vertegenwoordigd. Mijn familie woont merendeels in landelijk gebied (voor-Alpen).. Slechts 1 familie woont in Essen en die hebben inderdaad een box van hun provider (Sky Kuh)

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky Kuh, das een goeie. 😁

 

Of er ook echt verkoopcijfers bekend zijn van Dreambox durf ik niet te zeggen.

Het is althans wel zo dat den Duitser heel goedkope randapparatuur gebruikt naast heel protsige dure TV toestellen waar alles in zit. En per satelliet of kabel abo TV kijkt met datzelfde toestel. Met meestal maar twee satelliet posities.

 

Ik heb zelf de kabeldeutschland/vodafone CI+ - Cam gehad in Dresden in mijn TV. Dat was ook bij veel buren gewoon de standaard.

Ook heb ik veel Fora bezocht waar het meerendeel der vragen over de standaard CI+ sat receiver of TV gaat.

 

Als je van die 80 miljoen Duitsers zou willen weten hoe men de media kijkt zul je zeker niet dream property GmbH boven de 0,001 % vinden.

Kijk maar eens naar de bekende en grote fora speciaal voor de Dreambox Images met hun leden en de aantallen berichten.

Omzet cijfers en of verkoopcijfers zijn nagenoeg niet transparant te vinden, dus het is en blijft voor jou en mij gissen.

 

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik garandeer ook niets hoor.  Ik heb slechts familie en een behoorlijke kennissenkring. Voor mij en velen is een Dreambox gewoon een merk met een reputatie. Kan best leven zonder Dreambox hoor.  

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2023 om 10:44, ceesv zei:

En voor degenen die op beurzen gewerkt hebben, die weten dat elke beurs gastvrouwen inhuurt, die op de stand klanten ontvangen en te woord staan.

Net als overal zijn die gastvrouwen een afspiegeling van de maatschappij.

Ik heb in m' n leven denk ik 50x op een prof beurs geweest als standhouder en als bezoeker, maar die vrouwen bij Dream sloeg werkelijk alles.

Dat die vrouwen een afspiegeling van Dream waren, klopt me jouw stelling.

aangepast door Mrbeam
Reactie stond er 3x

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ondertussen toch wel benieuwd welke gek investeert in deze een reeds lang vervlogen droom.

 

(Blijkbaar hebben sommige figuren zoveel inkomsten dat ze er voor kiezen om het dan maar zelf weg te geven en vervolgens als verliespost opvoeren zodat de belastingdienst minder winst belasting kan aftroggelen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of het gaat ze om de merknaam.

 

Goedkope satontvangers op de markt zetten en duur verkopen door er  "Dream" op te plakken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zijn dreamboxen een voorbeeld van betrouwbaarheid. Je weet wat je krijgt en het werkt goed.  Er zijn uitzonderingen zoals de bluetooth interface die je apart moet installeren op een dm920 en dan niet in de image ondersteund blijken te worden. Dat had er gewoon standaard in moeten zitten en meteen moeten werken. 

 

Maar bijv een DM800(SE) is denk ik lang de meeste populaire box geweest, en of het dan een kloon betreft of origineel is eigenlijk niet relevant.  De box was rete-stabiel. De DM8000 kennen we allemaal, prachtig apparaat maar veel te duur destijds.  de VU+ (4K) Ultimo's is eigenlijk de iets goedkopere concurrent  gebleken maar die is toch minder stabiel qua software/drivers,  het beeld is ook minder qua upconverting. De afstandsbediening is echt veel slechter qua layout en zo zijn er nog meer dingetjes.  Maar je hebt wel veel soortgelijke mogelijkheden. 

 

Zgemma's waren weer spot goedkoop, dat kun je op dit moment niet echt zeggen,  maar daar kreeg je ook veel waar voor je geld. Het kastje zelf is schijt lelijk, geen mooi scherm zoals bij de DM of VU+ maar wel een solide werkende box met uitstekende beeldkwaliteit en een redelijke AB.  Voor mensen die alleen simpel willen kijken is dat voldoende. 

 

Ik heb nog steeds een sterke voorkeur voor DM.. Alleen is niet elk product even geslaagd.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo staan er nu al "vintage Receivers" op de verkoopsites waar onder de garage opruim vondst "een oude Dreambox".

Qua hardware gaat dat heel snel.

Qua ontwikkeling is OS 2.6 ook niet geweldig, alleen de applicaties onder Python 3.0 (OS onafhankelijk in "principe") doet nog wat!

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

  de VU+ (4K) Ultimo's is eigenlijk de iets goedkopere concurrent  gebleken maar die is toch minder stabiel qua software/drivers,  het beeld is ook minder qua upconverting. De afstandsbediening is echt veel slechter qua layout en zo zijn er nog meer dingetjes.  Maar je hebt wel veel soortgelijke mogelijkheden. 

Zijn dit eigen ervaringen of aannames, ik heb ervaring met beide boxen en gebruik de VuUltimo4k als hoofdbox, ik heb er één in mijn hobbyruimte staan, samen met een aantal andere Vu+ dozen.
Je merkt op

het beeld is minder qua upconverting  dan een DM8000......, misschien moet je iets aan je TV gaan doen maar dat klinkt, inmijn optiek, een beetje als onzin.
- Een VuUltimo4k is minder stabiel..... , met de box is wat de stabiliteit betreft niets mis, ik deel deels de mening betreffende drivers, die hadden beter gekund maar doen hun werk uitstekend. Baseer je je mening op een ATV image, snap ik het volledig, daar zit zoveel aan 'workarounds' in dat het een wonder is dat de boel überhaubt draait.

 

Omdat een layout van een remote anders is wil dat niet zeggen dat die niet goed is, ieder heeft daarin nou eenmaal zijn eigen voorkeuren, ik moet eerlijk zeggen dat ik de Bluetooth versie van Vu+ gebruik omdat die zo lekker werkt ;) 
De remote van de DM's lagen wel prettig in de hand, dat ben ik zonder meer met je eens.


Ik heb nog twee DM8000 boxen staan, daar kan ik geen afscheid van nemen omdat ik het inderdaad gewoonweg uitstekende receivers vond voor die tijd, intussen is dat allang ingehaald door andere STB's maar ik gebruik ze nog steeds voor testwerk en draai er nightly builds op.

De DM8k had 4 CI sloten, ook iets wat geen enkele andere box ooit heeft gehad, ook dat was super voor die tijd maar voor de rest is het toch echt wel rommel geweest wat ze op de markt gebracht hebben. Er is geen enkele DM box die ook maar in de schaduw van de DM8k kan en mag staan.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de DM920 en vind dat nog de beste van alle sat receivers die ik heb gehad, met de onoficiele pli image van audi_019 en die werkt veel sneller als de VU Ultimo 4K die ik ook in gebruik heb.

 

Ook satpong maakt best wel goede en nieuwe updates voor de DM920

dm920 - Python 3.11.7 - openPLi-develop - homebuild__31.12.2023_ satpong

 

Code

- Python 3.11.7, GCC 13.2.0, Glibc 2.38, OpenSSL 3.2.0 - ServiceApp, FFmpeg 6.1, GStreamer 1.22.8 - CI+, CCcam 2.3.9 , OScam 11727, OScam-emu(icam) - OpenWebif, astra-sm, dvbsnoop, Streamlink 6.5.0-6 - E2 settings Motor 70°E-45°W + streams - blindscan, cablescan, fastscan, terrestrialscan - feed dm920/drivers/settings/picons/skins/plugins update: - enigma2-develop-20231231 - feeds - streams Poland - Streamlink webcams: Skyline, livespotting, wetter.com

Display Less

aangepast door Bigsat
geen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...