Ga naar inhoud


Dream Property GmbH… Het einde


Mimisiku

Aanbevolen berichten


15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als je tot drie keer toe een nieuwe voeding voor je DM 7020 SI moest kopen dan weet je ook wat je betaald hebt voor die mooie ontvanger.

Laats staan dat deze jongen, niet 3 keer een nieuwe voeding  heeft moeten kopen voor deze mooie ontvanger(en als het zo was dan had ik het zelf kunnen verhelpen).

 

 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat was een ‘seven year itch’… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goliath is uiteindelijk de DM9x0 geworden… Goliath is door de jaren heen steeds weer aangepast en aangepast om de nieuwste stand van techniek te hebben. Dat is ook de reden waarom het steeds werd verlengt. Goliath was de naam van het project en niet de naam van de uiteindelijke box (al had het handig geweest IMHO om dat juist wél te doen)… Maar ja, mosterd na de maaltijd.. De teerling is geworpen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu nog een One combo zou kopen, is het dan nog wel mogelijk deze op te tuigen met juiste software, nieuwste/laatste frontprocessors e.d.

Want waar zijn die nu te vinden.....🙄

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi B17

 

Der zijn genoeg firmwares te vinden op verschillende sat sites, en der zijn ook wel mensen die de software op hun pc hebben staan incl originele (maar is wel iets van 240mb, moeilijk te versturen) moet dan ff ergens geupload worden.

 

Gr Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het AIO image gebruikt en de AIO feed installeert gaat dat prima.  Daar werkt inmiddels de VOD ook weer op.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, onder andere… Alleen weet je bij Gutemine nooit wat hij voor alter-agenda heeft….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 25-7-2023 om 10:12, Tonskidutch zei:

Maar het grote succes is toch wel de cardshare voor de Dreambox en gelijksoortige die afgelopen twintig jaar geweest en nu de ondergang omdat Providers inderdaad alles dicht timmeren betreffende Conditional Access. Ofschoon mensen bij IHAD bijvoorbeeld zogenaamd geen support voor cardsharing gaf.

 

De concurrentie zat niet stil en brachten gelijkwaardige en snellere boxen uit qua CPU en NIC . Een DM8000 met een 100 Mbit interface vond ik destijds al een falende visie voor een media box. Het zal niemand verbazen dat een visie die niet kan aarden in de context van satellietTV of kabelTV slechte omzet heeft. De gesloten systemen van de providers hebben echter na 20 jaar gewonnen en dat zal de belangrijkste reden zijn.

Volgens mij is dat inderdaad de echte reden: veel mensen kochten een box om te kunnen aan cardsharing doen, een aantal anderen omdat ze wilden meester zijn over de eigen opnames.

Met CI+ en diens opvolgers wordt dat steeds meer onmogelijk gemaakt.

Denk ook aan het feit dat streaming steeds populairder wordt tov. DVB-C, en daar is de ondersteuning van die boxen veel minder.

Ik vermoed dan ook dat de andere merken (VU+, etc.) het ook geen jaren meer gaan uitzingen.

Wie er al één heeft, zal die natuurlijk zo lang mogelijk gebruiken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een dreambox voor cs bestond. Het was lekker hobbyen met destijds emulator en zo.

De beperking van meerdere opnames zijn beperkt, maar ik heb nu vu en Gigablue, en ben voor de opnames nog altijd baas.

Ik heb voor de ip zenders een originele box, maar momenteel is het nog altijd leuk een enigma ontvanger te hebben.

Ik heb veel plezier gehad met db'en, maar hun 525 en 9xx was niks.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...