Ga naar inhoud


Wat voor lnb moet op deze schotel


bannadda

Aanbevolen berichten

Kan toch veel eenvoudiger.
Heb deze jaren gebruikt , niet zo efficiënt als afzonderlijke lnb's , maar een combo werkt ook wel.

 

 

IMG_20220308_160629_411.jpg

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Big fellow zei:

Nee Sprietje. De oplossing waar ik aan refereerde is een enkele feed horn met daaraan 4 LNBs. Dus allemaal in het brandpunt. Zoiets;

Screenshot_2023-10-02-09-57-05-59_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.c5e5444674030da97cd29ef2e03c6b89.jpg

Of de versie die ik in gebruik had (niet zo'n mooi plaatje):

Screenshot_2023-10-02-09-59-53-11_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.25aba2b6a5b3a21c57d0d60c47d68bb7.jpg

Dus het is niet zo lastig als dat jij het doet voorkomen. (Niet goedkoop, maar daar hadden we het niet over)

 

Nou, dit is nu net hetzelfde als iemand die denkt dat het het wel leuk is om bergen te beklimmen en dan meteen spullen aan gaat schaffen om de Mount Everest te gaan beklimmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Waar het mij om gaat is dat iemand zonder ervaring op schotelgebied en niet eens weet hoe je de f/D-verhouding van de schotel moet opmeten en uitrekenen, beter niet met dubbele lnb's moet laten beginnen. Natuurlijk kun je naast de C-band lnb ook nog een Ku-band lnb plaatsen die dan een flink stuk uit het brandpunt komt te staan maar dit kun je beter doen na een paar jaar schotelervaring.

En wat ik bedoel met Trust is dat je meerdere types lnb's m.b.v. een motor in het brandpunt van de schotel kunt draaien. Dat is helemaal het summum maar dat is niets voor een beginneling.

Sat4all maar opdoeken dan voor de beginnelingen?

 

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel kun je opsteken en zelfs bestellen als je googelt op "lnb combo c/ku band".

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

 

Nou, dit is nu net hetzelfde als iemand die denkt dat het het wel leuk is om bergen te beklimmen en dan meteen spullen aan gaat schaffen om de Mount Everest te gaan beklimmen.

Beetje vreemde vergelijking. Ik geef alleen maar aan dat er weldegelijk goede opties zijn, die prima werken, terwijl jij blijft volhouden dat die er niet zijn. That's all ......

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we terug keren naar het onderwerp en de ruis achterwege laten?

 

De vraag was duidelijk, welke lnb is geschikt voor deze schotel.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je even op "ku lnb voor Primefocus"  googled , zie je er genoeg .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...