Ga naar inhoud


SG-2100A H-H (maar is ergens een foute keuze)


BrunoVP

Aanbevolen berichten

Ongelooflijk maar waar.
De VU+ Stuurt inderdaad de rotor naar de gewenste positie. Vanuit 180° (zuid) naar zelfs 45°oost.
Sirius op 5° oost staat helaas niet inde lijst van de VU+. 
1.9° (Bulgaria Sat) dan wel. Deze zou nog meer naar het zuiden gericht zijn.
En dan sta je daar alleen. Een scan levert voorlopig nog niets op.
Best zou nu zijn om het met 2 te doen. 1 aan de schotel en een 2de die de ontvanger in de mot houd.
Alles draaid nu om fine tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat is de 4.9E en die staat in de lijst als het mijn image nog is.Heb je daar wifi dan kan je gewoon op je decoder inloggen via webinterface

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 minuten geleden, BrunoVP zei:

1.9° (Bulgaria Sat) dan wel. Deze zou nog meer naar het zuiden gericht zijn.

Daar vergis je je in.

4,9 oost is op jouw positie nagenoeg naar het zuiden.

Even de sirius in je lijst zetten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien staat ie anders in jouw lijst; volgens mij heet ie nou Astra 4A.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bellejt zei:

dat is de 4.9E en die staat in de lijst als het mijn image nog is.Heb je daar wifi dan kan je gewoon op je decoder inloggen via webinterface

Wifi is niet nodig. Denk ik dan toch. VU+ is met vaste LAN aangesloten.
Maar al met al, kom ik stilaan dan toch ergens in de buurt van een werkende ontvanger. Nu gaat het om fingerspitzen gefull.

2 minuten geleden, ceesv zei:

Daar vergis je je in.

4,9 oost is op jouw positie nagenoeg naar het zuiden.

 

Sorry, sorry. 4.9° staat niet in de lijst. Wat ik dan wel terug vind is 4.8° (Astra 4A en SES 5).
Die 0.1° verschil zal het hopelijk toch niet maken?
Maar nogmaals op mijn 1tje in het nu een enorm gedoe om heel nauwkeurig te gaan inregelen.
Maar de aanhouder wint.

1 minuut geleden, D-box zei:

Misschien staat ie anders in jouw lijst; volgens mij heet ie nou Astra 4A.

Klopt als een bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad 4.8E en zie de typofout.De fout kan je bij juist afstellen simpel wegwerken door de usals wat aan te passen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrunoVP

Ik zou dit met zn 2en doen.

Koop gewoon wat biertjes en wat van die lekkere beuling die jullie in België hebben; nodig de buurman (of misschien beter de buurvrouw) uit, laat haar achter de TV zitten en rapport uitbrengen 😁

  • Haha 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, BrunoVP zei:

Best zou nu zijn om het met 2 te doen. 1 aan de schotel en een 2de die de ontvanger in de mot houd.

Of je gebruikt https://play.google.com/store/apps/details?id=com.krkadoni.app.signalmeter op een smartphone of tablet, dan kan het alleen.

Je moet wel al minstens 1 zender in een boeket hebben staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BrunoVP zei:

No hard feelings. Iedereen kan en mag fouten maken.
Maar nogmaals dank voor het meedenken.
Die waarde telt voor om het even welke positie van de rotor veronderstel ik dan toch?
En als het even niet regent zal ik het uitregelen.

 

Dat geldt voor als de schotel naar het zuiden staat gericht, het minuscule verschil op jou locatie t.o.v. de 4,8e maakt niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zilverhippie

Klopt.

@BrunoVP

Gebruik 11996H symb 27500 DVBS

De Fec kan ik niet uitlezen op mijn ontvanger omdat ik autofec heb.

Edit fec is 3/4 net opgezocht op Kingofsat 

aangepast door D-box
Edit geplaatst

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Of je gebruikt https://play.google.com/store/apps/details?id=com.krkadoni.app.signalmeter op een smartphone of tablet, dan kan het alleen.

Je moet wel al minstens 1 zender in een boeket hebben staan.

Dank zij @mebo870 staat het progje op de laptop.
En @bellejt heeft ook al een hele lijst in de VU+ geblazen.
Zal voor morgen ( zondag dus) om alles uit te vissen.
En ja, ik krijg een hoopvol gevoel erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt je best; maar nogmaals: doe het met zn 2en.

En als de klus geklaard is,trek dan niet meteen een Rochefort 10 open, begin eerst met Cristal Alken 😁👍

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor hen die nog niet gaan slapen zijn.
Voor alle zekerheid. Ik moet afregelen op Astra4 annex SES 5. Dat is voor mij nu meer dan duidelijk.
De rotor staat nu in de middenstand en richting magnetisch zuiden.
Wat verder nu. Moet ik nu vanuit deze stand handmatig de rotor (dus op de mast) naar Astra4A draaien? Of toch eerst de commando geven via de ontvanger?

Ik besef het wel dat het vervelende vragen zullen zijn. Maar 1 maal goed voorbereid is dan maar het halve werk niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je het commando geeft zal je zien dat de rotor nagenoeg niet draait.

Ik zou het draaien naar Astra 4 commando wel geven.

 

Ten overvloede, je zorgt ervoor dat de schotel op de draaibare rotormast bij rotor zuid ook naar het zuiden kijkt.

 

Uitrichten op maximum signaal doe je door de rotor op de "dakmast" te draaien.

De dakmast dient in het lood (waterpas vertikaal) opgesteld te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrunoVP

Laat je rotor op het nulpunt staan!!!!

Dan pas draaien en je schotel MOET recht vooruit kijken naar hetzelfde nulpunt.

Dan op de Astra 4A zetten.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...