Ga naar inhoud


Visio Bigbisat Software


Windhoos

Aanbevolen berichten


Beste Windhoos

 

Ik denk dat de calculator voor de Visiosat BigBisat al 2 jaar niet meer online is. Ik heb de Nederlandse importeur van Visiosat (tegenwoordig Cahors) toen al gevraagd waarom de calculator niet meer beschikbaar was. Hij wist van niets en beweerde zelfs dat die wel online was via de telefoonapp. Uiteindelijk moest hij toegeven dat de calculator uit de lucht was en heeft contact met Cahors opgenomen maar daar is hij ook niet wijzer van geworden. Ook een of andere Nederlandse satellietclub heeft nog moeite gedaan om er achter te komen wat er aan de hand is maar is ook niet veel wijzer geworden.
Het gaat al geruime tijd niet zo goed met Cahors en ik denk dat ze op alles aan het bezuinigen zijn en daarom de calculator er uit hebben gegooid.
Iedereen zit met het probleem, ook in het buitenland.

Maar misschien heb je het gezien op het forum, ik reken al anderhalf jaar voor de forumleden de instellingen uit voor de BigBisat. Dus als je op geeft welke satellieten je wilt ontvangen en de coördinaten tot op 2 decimalen waar de schotel staat, dan krijg je van mij alle gegevens. En als het geen hele grote plaats is, is het opgeven van de plaatsnaam ook voldoende.

 

Als er iemand is die de rekentool beschikbaar heeft, hou ik me aanbevolen, dan scheelt me dat flink wat rekenwerk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, RicardoBelli zei:

Hoy sprietje  ,is het zo dat de onderlinge afstand van satellieten het zelfde blijven ,hiermee bedoel ik ook de hart op hart afstand van de lnb s ,of zoals jij altijd zegt van kuiltje tot kuiltje . Want ik heb nog een paar screenshots  van de calculator .mvg Ricardo 

Nee, zo simpel is het niet. De afstanden van de lnb worden groter naar mate je zuidelijker komt en rechter onder de te ontvangen satellieten zit en kleiner als je noordelijker komt en schever onder de satellieten zit. Dit verschil kan behoorlijk oplopen. Zelfs in Nederland heb je verschillen al zijn die een stuk kleiner.

 

Ja en of je nu aan de voorzijde van de lnb meet of op de lnb-houder op de rail, de verhoudingen zijn dan hetzelfde, de maten verschillen iets. Er zijn maar een paar merken schotels die een verdeling op de rail hebben vandaar dat ik meestal de maat t.o.v. voorkant lnb op geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Windhoos zei:

ik denk dat we dan zelf de calculator nieuw leven moeten inblazen, alleen moet ik wel gegevens hebbben. :)

Ik zou zeggen, neem contact op met Cahors en vraag waarom ze wel de BigBisat verkopen maar niet meer de calculator online hebben, zie:

https://www.groupe-cahors.com/fr-france/telecom-tv/reseau-prive-distribution-de-limage/reception-satellite-et-terrestre.html

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 12-11-2023 om 20:02, Sprietje zei:

Ik zou zeggen, neem contact op met Cahors en vraag waarom ze wel de BigBisat verkopen maar niet meer de calculator online hebben, zie:

https://www.groupe-cahors.com/fr-france/telecom-tv/reseau-prive-distribution-de-limage/reception-satellite-et-terrestre.html

 

Ik heb er een berichtje Nederlandstalig aan gewaagd, even afwachten wat daar uit gaat komen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, edbe zei:

je kunt wachten tot je een ons weegt, ze reageren niet eens.

 

Dan verkopen ze toch ook bijna niets meer, je bent dan letterlijk afhankelijk van mensen zoals Sprietje, die schotel verkoop gaat op die manier ter ziele.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan een schotel ook nog empirisch uitrichten, zoals we dat vroeger deden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik na mijn vraag mogelijk iedereen met een Big Bisat gek ga maken, ik heb een positieve reactie gehad, zal deze in een nieuw topic plaatsen zodat het vastgezet kan worden.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...