Ga naar inhoud


Visio Bigbisat Software


Windhoos

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Sprietje zei:

Zo heb ik het van het begin af aan gedaan maar het bestand werd wel in quarantaine gezet en dus onbruikbaar.

 

Ik krijg nog steeds de melding "Aandacht vereist". Ik klik dan aan "Meer opties" en kies dan voor "Programma uitvoeren". Als ik dat 2x doe, krijg ik toch de berekening.

 

Raar. Ik heb totaal geen probleem met de tooltje. Ik gebruik ook windows anti virus.

 

Ik heb deze instelling staan:

afbeelding.thumb.png.ee6e931768b385a13ae1476bc711d69f.png

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

3 uren geleden, Sprietje zei:

Het is zo simpel: Je schuift alles 10 graden op naar het oosten, dus voor de Astra 19,2 vul je in 29,2, voor de Astra 23,5 vul je in 33,5 en je eigen locatie geef je ook 10 graden oostelijker op. Dan verandert er niets aan de te berekenen situatie maar de calculator zet dan wel de Astra 19,2 op de nul-positie. Ja, om dit foefje niet meteen zichtbaar te maken, heb ik de satellietposities in de Cahors berekening aangepast.

 

OK, dus weer gefotoshopt? Een deep fake foto?

Jammer. Ik houd daar niet van. ("Deep fakes are where truth goes to die.")

 

Al is je methode leuk gevonden.

Een beetje toeval denk ik? Gezien mijn test met 19.1E en 23.5E.

 

 

3 uren geleden, Sprietje zei:

De afbeelding geeft aan 23,5 op positie nul, Astra 19,2 op positie -4,87.
De lijst geeft aan "satelliet de pointage: 19,2E.
Dit is tegenstrijdig. Het zou raar zijn als ze bedoelen dat je de schotel moet uitrichten op de 19,2 die uit het midden staat. Bij andere berekeningen staat de lnb met de dubbele cirkel altijd in het midden.

 

Het is raar, en enigszins verwarrend; omdat we niet weten waarom Cahors dit zo gekozen heeft. Maar ik zie geen principiële tegenstrijdigheid; ze geven precies aan hoe ze het bedoelen, zowel op de tekening als in de lijst: uitrichten op niet-centrale 19.2E.

 

Ik vind het niet bij voorbaat raar om een schotel uit te richten op een LNB die niet in het midden staat. Bij een triple LNB op een Triax 78 was dat zelfs precies mijn werkwijze: Het precies uitrichten deed ik op 19.2E en 28.2/28.5E.  De satelliet in het midden, 23.5E, gebruikte ik eventueel alleen voor een eerste, globale uitrichting.

 

Dus het is maar net, hoe je de term "uitrichten" ("pointage") gebruikt en uitlegt. In dit geval: hoe Cahors de term gebruikt.

 

 

Groet,

A33

 

 


 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-1-2024 om 19:13, Schotelspeller zei:

Ik ben alvast reuze benieuwd!

 

Een tipje van de sluier oplichten zou fijn zijn!

 

Sorry voor de late reactie, ik heb het enorm druk. Ik had het naar @Sprietje verzonden, echter gingen daar alarmbellen af, dus even mee gewacht tot er duidelijkheid zou komen of het veilig is.

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2024 om 08:30, Sprietje zei:

Beste Miauw


Mogen we je hartelijk bedanken dat er weer een BigBisat calculator beschikbaar is. Twee jaar lang hebben diverse mensen geprobeerd bij Cahors aan te kloppen voor een werkende calculator. Zelfs de Nederlandse importeur van Cahors is er mee bezig geweest maar steeds zonder resultaat. Jij deed ook een poging bij Cahors en jij kreeg het wel voor elkaar, zelfs met een bericht aan Cahors in het Nederlands.

 

 

Geen dank hoor, graag gedaan, soms moet je wat charmes in de strijd gooien. 😉

 

Maar even zonder gekheid, ik heb het gewoon netjes in het Nederlands gevraagd, meer niet.

 

Ik ben hier zo vaak geholpen met de meest rare vragen, dus kleine moeite om het te proberen wat dus blijkbaar gelukt is.

 

Sorry voor mijn late reactie, ik heb het enorm druk i.v.m. enorme schade via een advocaat bij een woningcorporatie te verhalen, dat moet tot in de punten en komma's kloppen.

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2024 om 08:30, Sprietje zei:

Knip


Zelfs de Nederlandse importeur van Cahors is er mee bezig geweest maar steeds zonder resultaat. Jij deed ook een poging bij Cahors en jij kreeg het wel voor elkaar, zelfs met een bericht aan Cahors in het Nederlands.

 

 

Krijg ik van de Nederlandse importeur nu een mooie Big Bisat schotel voor al mijn moeite? 😉

 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Crisis wat is die schotel duur geworden, die heb ik toch eerder onder de € 200,- gezien, dat wordt zo wel een duur grapje als ik die aan wil schaffen, ik kom de goedkoopste tegen net onder de € 300,-.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...