Ga naar inhoud


Visio Bigbisat Software


Windhoos

Aanbevolen berichten

Miauw heeft dit bericht van Cahors gehad:


Bonjour X.X. Xxxxxxxxxx,
 

Vous pouvez télécharger le logiciel QUICKSAT.ZIP en suivant le lien ci-dessous :

https://www.dropbox.com/scl/fo/eqgsh023gt0hftni8gdgh/h?rlkey=50wz67xnl2if86qmxsc2rwwdk&dl=0

 
décompresser le logiciel, lancer QUICKSAT.EXE :

1ère étape : localiser le lieu

2ème étape : sélectionner les satellites

3ème étape : vous obtenez le résultat.
 

A votre disposition pour tous commentaires,

 

Bonne journée,


QUICKSAT.EXE  moet dus geopend worden. Zodra ik dat deed, kreeg ik van Windows Defender de melding: Onze informatie over dit bestand is niet eenduidig. We raden U af dit bestand te gebruiken, tenzij U zeker weet dat het veilig is.

Miauw kreeg die melding niet. Omdat Miauw geen problemen had gekregen en ik ook niet verwacht dat een gerenommeerd bedrijf als Cahors geen onbetrouwbare links stuurt, heb ik het toch geopend. Dat bleek goed te gaan alleen kwam er geen zinnige uitkomst als ik de gegevens invulde. Mijn conclusie, deze site werkt niet en ik heb hem weer verwijderd.

 

Jammer.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vertaling:

Hallo X.X. Xxxxxxxxxxxxxx,
 

Je kunt de QUICKSAT.ZIP software downloaden via de onderstaande link:

https://www.dropbox.com/scl/fo/eqgsh023gt0hftni8gdgh/h?rlkey=50wz67xnl2if86qmxsc2rwwdk&dl=0

 
Pak de software uit, start QUICKSAT.EXE :

1e stap: zoek de plaats

Stap 2: Selecteer de satellieten

3e stap: je krijgt het resultaat.
 

Als je opmerkingen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen,

 

Nog een fijne dag,

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft bizar.

Een club die een waanzinnig mooie schotel heeft gemaakt. En die veel mensen nog graag willen kopen.

Kost het gigantisch veel om de software online te houden?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ceesv zei:

Vertaling:

Hallo X.X. Xxxxxxxxxxxxxx,
 

Je kunt de QUICKSAT.ZIP software downloaden via de onderstaande link:

https://www.dropbox.com/scl/fo/eqgsh023gt0hftni8gdgh/h?rlkey=50wz67xnl2if86qmxsc2rwwdk&dl=0

 
Pak de software uit, start QUICKSAT.EXE :

1e stap: zoek de plaats

Stap 2: Selecteer de satellieten

3e stap: je krijgt het resultaat.
 

Als je opmerkingen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen,

 

Nog een fijne dag,

 

En Cees, kreeg jij er iets zinnigs uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het niet gedownload.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Dreeke zei:

 

 

anzoshot.1505.jpg

 

Naar aanleiding van deze print-out:

 

Gezien de elevatie-waarde denk ik dat ze met aard-straal 6378 km werken in plaats van met 6371 km.

 

De berekende afstanden tussen de satellieten en de nul-positie lijken exact de ontvangsthoeken te betreffen.

 

Ook de schotel-skew wijkt maar 0.05 graden af van mijn berekening. Maar mijn berekening houdt geen rekening met de lichte kromming in de bigbisat rail. Als de afstand tussen de twee buitenste satellieten tot het midden niet exact gelijk is, heeft dat invloed.

Ik zou die krommingsgraad nog eens moeten meten....

 

 

Kortom: Lijkt een tamelijk exacte calculator voor multifeedberekeningen! Ook goed bruikbaar voor andere multifeedopstellingen dan de bigbisat.

Voor de schotel-skew alleen niet zo bruikbaar voor een "a-symmetrische" multifeedopstelling.

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33
  • Like 1
  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Bij mij wordt het bestand steeds in quarantaine geplaatst als ik er voor kies het toch te downloaden.

 

Bestanden die nog maar weinig of niet publiek gedeeld zijn en nog niet zijn opgenomen in databases van antivirustools worden vaak als verdacht beschouwd.

Je kan Virustotal gebruiken om je te helpen bij de beoordeling van dit al dan niet vals positief resultaat. Ik zie in dit specifiek geval slechts 3 op 62 antivirus programma's waar het alarm afgaat wat geruststellend is.

Als je het vertrouwt kan je de file uit quarantaine halen via de GUI van je antivirustool.

Of mogelijks is het je browser waar je (tijdelijk) een minder strikt veiligheidsniveau dient in te stellen vóór je de download start.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem met deze programmaas onder Linux/Wine.

 

Het programma Multisat.exe (kies: "azim, puis elev") geeft de ontvangsthoeken tussen de satellieten en de centrale satelliet zelfs tot 3 decimalen achter de komma! In de file: MultiSat.cr.

Ook vlak boven de evenaar (op latitude 5 graden) berekent hij correct, heb ik net even getest.

Verder kan ik sommige inputs/outputs van dat programmaatje niet helemaal inschatten.

 

QuicksatPc.exe heeft die andere inputs/outputs niet.

(Helaas laat die in het Resultatenscherm niet meer zien, voor welke LAT/LON die berekening geldt.)

 

Groet,

A33

 

 

 

 

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er klopt iets niet met de calculator, zie de bijlage.
In de afbeelding wordt de Astra 23,5 op nul gezet en de Astra 19,2 op -4,67 terwijl in de afstellingslijst staat Satellite de pointage: 19,2E wat volgens mij betekend dat de schotel gericht moet worden naar de 19,2E. Dit is dus in tegenspraak met wat er verder in de afstellingslijst en de tekening staat.

De calculator die al een paar jaar uit de lucht is, zette de Astra 23,5 ook op nul en de Astra 19,2 er naast. Dat hebben beide calculators dus wel gemeen.

 

bug.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...