Ga naar inhoud


ITV in HD wel of niet free to air?


Racer009

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Ik snap je twijfel niet, meerdere leden hebben in dit onderwerp aangegeven dat zij, en ik ITV in HD kijken.

Ook de sites met de kanaal gegevens bevestigen dat het HD is.

 

De ITV+1 zenders zijn wel in sd.

 

Maar wanneer je meer waarde hecht aan een gevonden plaatje van een oud logo op het internet is dat jouw keuze.

 

Bij de BBC, tot zover er nog een logo aanwezig is ontbreekt ook de aanduiding HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Ik snap je twijfel niet, meerdere leden hebben in dit onderwerp aangegeven dat zij, en ik ITV in HD kijken.

Ook de sites met de kanaal gegevens bevestigen dat het HD is.

 

De ITV+1 zenders zijn wel in sd.

 

Maar wanneer je meer waarde hecht aan een gevonden plaatje van een oud loge op het internet is dat jouw keuze.

 

Bij de BBC, tot zover er nog een logo aanwezig is ontbreekt ook de aanduiding HD.

Ja weet ik en nog een keer bedankt aan iedereen die hier hulp wil geven, en de waarde van het logo is niet alles maar waarom kan dan niemand een beeld posten zoals dit?

received_931351654352263.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Racer009 zei:

Is ook een foto...

Fotos heb je ook gewoon in HD, 4K en 8K kwaliteit, maar hier praat je over een screenshot/snap aangezien deze is gemaakt met bewegende beelden kunnen deze van mindere kwaliteit zijn, maar dan nog ziet de screenshot er als sd uit en dat kan weer aan de bron video liggen :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 minuten geleden, Racer009 zei:

waarom kan dan niemand een beeld posten zoals dit?

Wanneer je aangeeft welke provider en ontvanger er gebruikt is?

De EPG informatie van Canaldigitaal toont die gegevens niet.

 

Maar mijn ontvanger laat duidelijk zien dat het in 1920 x 1080 wordt uitgezonden.

En ik ben niet de enige die deze zenders in HD ontvangt.

 

Maar je mag bij mij thuis zelf je komen overtuigen.

Is wel enkele reis 800 km.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer je aangeeft welke provider en ontvanger er gebruikt is?

De EPG informatie van Canaldigitaal toont die gegevens niet.

 

Maar mijn ontvanger laat duidelijk zien dat het in 1920 x 1080 wordt uitgezonden.

En ik ben niet de enige die deze zenders in HD ontvangt.

 

Maar je mag bij mij thuis zelf je komen overtuigen.

Is wel enkele reis 800 km.

 

 

Nee maar bedankt voor het aanbod 😀 De laatste foto kwam van een iptv ontvanger. Ik ga deze week sowieso aan de installatie beginnen! 👌

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, ceesv zei:

....

 

Bij de BBC, tot zover er nog een logo aanwezig is ontbreekt ook de aanduiding HD.

@Racer009

Bij onze NPO is er ook geen aanduiding van HD in het beeld.

 

De Duitsers houden hier wel van.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Racer009 zei:

Ja weet ik en nog een keer bedankt aan iedereen die hier hulp wil geven, en de waarde van het logo is niet alles maar waarom kan dan niemand een beeld posten zoals dit?

received_931351654352263.jpeg

 

 

Wat je hier laat zien is een plaatje van een SKY Q of SKY stream box en dat is een plaatje van de EPG, niet eens van de zender zelf. 

 

Maar de betere vraag is, waarom stap je over van IPTV naar schotel ?

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Codx zei:

 

 

Wat je hier laat zien is een plaatje van een SKY Q of SKY stream box en dat is een plaatje van de EPG, niet eens van de zender zelf. 

 

Maar de betere vraag is, waarom stap je over van IPTV naar schotel ?

 

 

Klopt, maar als je naar de zender zelf kijkt zie je wel het itv logo met "hd" ernaast in beeld.

 

Omdat iptv meer hapert dan iets anders en ook omdat het geen hd uitzendingen zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog altijd niet begrijp is hoe je via satelliet een zender kan ontvangen welke normaal een betaalzender is in UK? En waarom hangen de inwoners van UK zelf geen satelliet zodat ze dit ook zo binnenhalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...