Ga naar inhoud


Kwaliteitsverschil in coax-kabel?


Racer009

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, gerrit B zei:

Klant was overgestapt van provider en Ziggo zou alles monteren en werkend in bedrijf stellen.

Dat werkte ook toen de 1e monteur weg ging maar 2 dagen niet meer.

Maar hier werd toch echt de coaxkabel gebruikt voor de ontvanger boven en die gaf telkens aan dat er geen signaal was en toen de kortsluiting was opgeheven ging hij plots weer zenders opzoeken en was er beeld.

Het oude modem was door Ziggo uitgezet omdat er een nieuw modem was geleverd en die moest eerst aangemeld worden waarna alles weer werkte en nee het was niet mogelijk om het oude modem te blijven gebruiken want er was immers een nieuwe geleverd.

 

Ja als je kortsluiting hebt zal het TV signaal boven niet werken inderdaad, mee eens. Maar jij schrijft:

 

4 uren geleden, gerrit B zei:

Komt uiteindelijk toch Ziggo weer in beeld want na een paar dagen plots geen beeld meer zowel op de TV beneden als boven.

Dus klant belt me weer met "wat kan dit nu weer zijn"?

 

En dat heeft dus niks met een uitgezet modem te maken want het DVB-C signaal loopt niet via het modem.  Dat kan alleen als hij een IPTV box had.  

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan me niet herinneren dat er een splitter aanwezig was maar je zou zo maar gelijk kunnen hebben.

Ik weet wel dat er een modem was, een extra switch en er liep een zwarte kabel naar een kastje en vandaar weer met coax naar boven. (dat kastje lag nl. achter mijn harddisk recorder)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B  Ja ik weet het niet maar ik weet wel dat jou verhaal niet kan kloppen,  daar hoef je niet helderziend voor te zijn.

 

Maar goed back on topic. De gebruikte coax kabel voor een standaard schotel installatie komt meestal niet zo nauw.   Ik denk dat CeesV het heel goed heeft verwoord eerder.

 

Ga je echter iets doen met software defined radio en wil je bijvoorbeeld signalen van zeer zwakke polaire (weer)satellieten oppikken, dan maakt elke dB wel verschil en ga je voor Aircell 7 coax of nog beter.    Dit is trouwens een leuk  kanaal daarvoor:  https://www.youtube.com/@dereksgc/videos

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ceesv zei:

Jaren geleden zijn hier al tests uitgevoerd met ruim 150 meter coax tussen lnb en ontvanger, waarbij er geen ontvangstproblemen optraden

Een bos prikkeldraad in een bak met vies afwaswater doet het prima over een afstand van een paar meter. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: oef, de kabel is erdoor, viel vrij goed mee eigenlijk om een geribbelde wachtbuis te zijn. Ik schat een 15-tal meter nodig gehad, dus nog heel wat kabel over maar dat wist ik op voorhand 😊

Deze week ga ik nog om de Triax 100cm schotel en de muurbeugel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...