Ga naar inhoud


Kwaliteitsverschil in coax-kabel?


Racer009

Aanbevolen berichten


19 minuten geleden, Racer009 zei:

Ok ik begin dus aan mijn installatie 🙂 ik ga deze week eerst coax-kabel aankopen.

Is er veel verschil in coax? Of is coax gewoon coax? Speelt dikte of afscherming een rol in beeldkwaliteit?

Wat voor installatie? Voor satelliet is het belangrijk dat je goede kwaliteit gebruikt, koper en geen ijzer met een laagje koper. Het zal niet invloed hebben op beeldkwaliteit. Wel op storingen en interferentie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de afscherming betreft, om de binnen-isolatie eerst een folie en daarna een vlechtmantel. Dat is meestal voldoende. Voor een optimale afscherming en de minste verliezen gebruik je een tweede folieafscherming over de vlechtmantel. Gebruik zeker geen coax met nog meer afschermlagen. Dit is totaal overbodig en maakt de coax alleen maar extra stug .Buitendiameter 6,9-7,0mm.
Voor satellietontvangst gebruik je geen coakabel met ijzeren kern waar een superdun laagje koper op zit van enkele honderdsten van een millimeter, de zogenaamde CCS coax de afkorting van Copper Clad Steel.
Ik neem aan dat je geen coax van 50 meter of langer nodig hebt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Sprietje zei:

Wat de afscherming betreft, om de binnen-isolatie eerst een folie en daarna een vlechtmantel. Dat is meestal voldoende. Voor een optimale afscherming en de minste verliezen gebruik je een tweede folieafscherming over de vlechtmantel. Gebruik zeker geen coax met nog meer afschermlagen. Dit is totaal overbodig en maakt de coax alleen maar extra stug .Buitendiameter 6,9-7,0mm.
Voor satellietontvangst gebruik je geen coakabel met ijzeren kern waar een superdun laagje koper op zit van enkele honderdsten van een millimeter, de zogenaamde CCS coax de afkorting van Copper Clad Steel.
Ik neem aan dat je geen coax van 50 meter of langer nodig hebt.

 

Wel in het kort, ik had ooit een aansluiting die voorzien was in de binnenmuren bij de bouw van de woning, maar die kabel moet opnieuw getrokken worden, ongeveer 25 meter schat ik.

1 uur terug, el renegade zei:

Wat voor installatie? Voor satelliet is het belangrijk dat je goede kwaliteit gebruikt, koper en geen ijzer met een laagje koper. Het zal niet invloed hebben op beeldkwaliteit. Wel op storingen en interferentie.

Installatie van schotel aan de muur met kabel naar binnen naar tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Racer009 zei:

Wel in het kort, ik had ooit een aansluiting die voorzien was in de binnenmuren bij de bouw van de woning, maar die kabel moet opnieuw getrokken worden, ongeveer 25 meter schat ik.

Installatie van schotel aan de muur met kabel naar binnen naar tv.

 

Het is te hopen dat het gladde pijp is en niet die flexibele met ribbels en dat er geen bochten in zitten anders gaat het nog een probleem worden zo'n lang stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Het is te hopen dat het gladde pijp is en niet die flexibele met ribbels en dat er geen bochten in zitten anders gaat het nog een probleem worden zo'n lang stuk.

Ja ik weet het dat wordt een moeilijke, 't is ene met ribbels 🙉

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan toch gewoon sat connectoren gebruiken want daar bestaan koppelstukjes voor

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je coaxkabel moet altijd uit één stuk bestaan.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...