Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 12:46 Auteur Moderator Geplaatst: woensdag om 12:46 Ik ben ze ook tegen gekomen, jochies van nog geen 12 jaar oud, op een fatbike met 40 km/uur, zonder helm. De orgaan donoren van morgen.🤐 2 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 12:56 Geplaatst: woensdag om 12:56 Met dank aan de ouders dus. Smoke On The Water Deep Purple
Moderator ceesv Geplaatst: woensdag om 13:00 Auteur Moderator Geplaatst: woensdag om 13:00 Darwin regeert! 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 13:06 Geplaatst: woensdag om 13:06 Juist. Er sterven mensen uit. Door domheid of door gevaar van buitenaf. Smoke On The Water Deep Purple
Eduard07 Geplaatst: woensdag om 15:27 Geplaatst: woensdag om 15:27 Vorige week een jochie op een fatbike - zonder helm- die zo jong was dat ie nog niet eens bij de trappers kon.😵 Slalommend door een druk voetgangersgebied. (Samen met andere snotneuzen uit dezelfde subcultuur. Vijf achter elkaar.) En nergens handhaving te zien. Daar wordt het ook niet beter van. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden https://www.hln.be/buitenland/zwitsers-dorp-volledig-bedekt-door-puin-nadat-groot-deel-van-gletsjer-afbreekt-zelfs-de-kerk-is-verdwenen~a76e3056/ Zo zeg Blatten weg, daar heb ik vroeger al eens overnacht in een herberg... Smoke On The Water Deep Purple
gerrit B Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden 21 uren geleden, Eduard07 zei: Ik weet me nog goed te herinneren dat ik met mijn bijbaantjes niet snel die Fl.400,- bij elkaar had. Toen was het idd. nog een heitje voor een karweitje en dat heitje was toen meestal een kwartje. Dat ging ons echter te langzaam, vandaar dat we het bos in gingen om mooie boomstronken te zoeken die we voor 2,5 tot 5 gulden langs de deur verkochten. Ook een goede bron van inkomsten was het paasvuur, zo rond de kerstdagen begonnen we al met hout te slepen, na de kerstdagen kerstbomen ophalen enz. (kunstbomen zag je toen nog niet) die ook het paasvuur op gingen en waar velen dus 2 keer voor betaalden (1 x voor het ophalen en 1 keer om te zien hoe de boom in vlammen opging) In het voorjaar zaaide mijn vader altijd veel te veel afrikaantjes en andere 1 jarige planten die we dan in de zomer op de rommelmarkt mochten verkopen. Dus aan geld konden we wel komen alleen werd dat dan niet gebruikt op een fiets oid. te kopen maar werd op de bank gezet (zilvervloot) Dat is iets wat je vandaag de dag niet meer ziet, er wordt gespaard voor iets en dan wordt het geld meteen opgemaakt terwijl wij het bewaarden voor later en voor een buffer zorgden. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden (aangepast) 1 uur geleden, Tonskidutch zei: https://www.hln.be/buitenland/zwitsers-dorp-volledig-bedekt-door-puin-nadat-groot-deel-van-gletsjer-afbreekt-zelfs-de-kerk-is-verdwenen~a76e3056/ Zo zeg Blatten weg, daar heb ik vroeger al eens overnacht in een herberg... Gevolg van een nog veel sneller dan de reeds voorspelde onnatuurlijke "opwarming" (eerder verhitting) van onze planeet. En die voorspellers worden verguisd. A propos: Kabinetten Rutte de huidige milieu- en landbouwproblemen verwijten, en er zelf onverdroten mee doorgaan? https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2025/05/27/kersentelers-krijgen-weer-vrijstelling-voor-tracer https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2025/05/14/vrijstelling-voor-bladluisbestrijder-exirel-in-bieten https://www.boerderij.nl/wiersma-over-15-jaar-zekerheid-voor-pas-melders Een partij (voor zover die nog steun heeft onder de kiezers) die in een kabinet is gaan zitten alleen om op de rem te trappen en de klok terug te zetten. Met een amateuristische minister die maar wat doet ongehinderd door gebrek aan noodzakelijke en professionele kennis. Eens kijken wat er met dat opgehemelde rode diesel-plan gaat gebeuren. (Ook zo'n BBB kroonjuweel. Net als die 130 km op "de snelwegen") 20 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 19 uren geleden 44 minuten geleden, Eduard07 zei: Gevolg van een nog veel sneller dan de reeds voorspelde onnatuurlijke "opwarming" (eerder verhitting) van onze planeet. De terugtrekking van gletsjers, omstreeks 1850 begonnen, volgde op de Kleine ijstijd, waarmee de relatief koude periode wordt bedoeld, die van de 15e tot en met de 19e eeuw duurde. Niets nieuws onder de zon.😉 Enige relativering: Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden waar alle europese experten niet over spreken is de inclinatiehoek van de aarde (en verschuiving van de maan) en die is veel belangrijker voor klimaatsverandering dan dat gedoe over uitstoten.Gans het boeltje is georkestreerd om geld op te brengen en nog weinig met milieu te maken waar alle europese experten niet over spreken is de inclinatiehoek van de aarde (en verschuiving van de maan) en die is veel belangrijker voor klimaatsverandering dan dat gedoe over uitstoten.Gans het boeltje is georkestreerd om geld op te brengen en nog weinig met milieu te maken Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Verschuiving van de maan? Kun je dat uitleggen? Heb je het over die 3,78 cm per jaar? Dan laat maar. 1 Stay delulu !
astro iris Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden @bellejt Al meer dan 50 jaar actief als amateur astronoom, toch even wat meer uitleg over dit onderwerp. Zoals Drs. IJzerbout zegt is die 3.78 cm per jaar verwaarloosbaar , bovendien tonen talloze wetenschappelijke studies dat de maan bijna of geen invloed heeft op ons klimaat. Door de eeuwen heen zien we inderdaad een verandering van ons klimaat op aarde, ook al toen er lang nog geen sprake was van menselijke activiteit. De zon speelt hierin de grootste rol in verandering van klimaat. Broeikastgassen zorgen ervoor dat de warmte wordt vastgehouden en daardoor de warmte op aarde verhoogd. Dan komt nu de vraag waarom vroeger voor de mensheid er was dit ook gebeurde? Broeikastgassen zijn er al altijd geweest, bvb door vulkaanuitbarstingen, die in de eeuwen ook veel actiever waren, dat zorgt voor een kettingreactie van opwarmen en smeltende poolkappen en gletsjers met als gevolg dat bepaalde golfstromen stil vallen en dit het begin is van nieuwe ijstijd, die daarna weer zorgt voor een nieuwe periode van opwarming. Wat we nu echter zien is het tempo waarin dit gebeurd, dit gaat nu veel vlugger en dit door menselijke activiteit. Als slot het voorbeeld van Mars even aanhalen, indien we kunnen te weten komen waarom het klimaat op Mars zo drastisch veranderde dat alle water en de beschermende atmosfeer verdween, dan zullen we al een stuk verder staan. Hierbij ook nog een kort tekstje over de invloed van maan op ons klimaat. 3
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Wat ik begrepen heb kon Mars de atmosfeer niet vasthouden vanwege de mindere zwaartekracht daar. Ik kan me dat wel voorstellen. Stay delulu !
astro iris Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden Dat is één van de pistes, maar de vraag blijft waarom kon het eerst wel?
Gerard 76 Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden 4 uren geleden, Eduard07 zei: Een partij (voor zover die nog steun heeft onder de kiezers) die in een kabinet is gaan zitten alleen om op de rem te trappen en de klok terug te zetten. Met een amateuristische minister die maar wat doet ongehinderd door gebrek aan noodzakelijke en professionele kennis. Inderdaad, er wordt alleen maar afgeremd terwijl de kiezer wil dat er wordt doorgepakt. Gelukkig is er bijna niets meer over van deze partij, met wat geluk heffen ze zichzelf op.😉
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen