Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Smog zagen we op zwart wit TV met berichten uit de hoofdstad Londen. Terwijl we destijds zelf niet beseften wat wij met onze kolenkachels aanrichten.

Nu zien we dat in Mumbai India. Of China.

Die meldingen waren ook op TV zeer recent.

Thin Pan Alley

Stevie Ray Vaughan

• Moderator
Geplaatst:

Tja, en nu redden we het klimaat met het opstoken van biomassa in omgebouwde kolen centrales en storen we 3 keer zoveel co2 uit.

Alles met een groen eco certificaat goedgekeurd door de Europese klimaat paus, Frans den eerste.:ph34r:

Maar ik zie het verkeerd, ik ben een ontkenner.🤐

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 minuut geleden, ceesv zei:

Tja, en nu redden we het klimaat met het opstoken van biomassa in omgebouwde kolen centrales en storen we 3 keer zoveel co2 uit.

Alles met een groen eco certificaat goedgekeurd door de Europese klimaat paus, Frans den eerste.:ph34r:

Maar ik zie het verkeerd, ik ben een ontkenner.🤐

Dus je bevestigt nu wel dat de mens bij de huidige opwarming een hele grote, zo niet de grootste boosdoener is?

Wel weer bijzonder dat je "Links" hier even een "Zwartepiet" toespeelt. 🙃

https://nos.nl/regio/groningen/artikel/584018-gaswinning-bij-warffum-mag-doorgaan-tot-2032

• Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Nee, ik bevestig niet dat de mens de grote factor is, ik laat slechts de waanzin zien.

Lees het artikel van wijlen Noor van Andel over het broeikas effect.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De zon is de grootste factor. Helaas is de mens inmiddels ook een enorme factor.

Gelukkig trekt de aarde zich geen moer van de mens aan.

Jammer voor onze klein- en achterkleinkinderen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst: (aangepast)

Ik vind het argument van die biomassa (Waar inderdaad achteraf een hoop over te zeggen valt!) inmiddels net zo afgezaagd en dat van de invasie van Irak door de VS als rechtvaardiging voor Ruslands invasie van Oekraïne. Trefwoord: grondstoffen.

De waanzin zit hem m.i. in het ontkennen van het feit dat 10 miljard mensen bij de huidige consumptieve levensstijl ten koste van deze planeet en haar bodemschatten GEEN invloed zou hebben op klimaat en ecosysteem.

Een extra en aantoonbare opwarming plus de gevolgen die elkaar ook weer versterken.

https://vu.nl/nl/verhalen/ontdooiende-permafrost-versneller-voor-co2-uitstoot 

https://eenvandaag.avrotros.nl/artikelen/oceaanstromen-op-aarde-nemen-steeds-verder-af-waarom-dat-een-probleem-is-143882

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat heb je goed gezien, qua dementie. Ik was er al een hele tijd mee bezig en weet van experts dat die slechte eiwitten eigenlijk niet eens de kans krijgen als je beweegt. Maar om die kennis te delen verwijs ik liever naar de gegevens die de wetenschap reeds heeft achterhaald.

En ondanks dat mijn Opa en Oma's niet de 80 hebben gehaald hadden ze een fantastisch leven en heel wat liefde van hun kleinkinderen.

Welke slechte eiwitten? Mijn Opa's en Oma's noch mijn ouders hebben zelfs de 70 niet gehaald. Wacht eens even: Ik moet tot mijn 67e werken???

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

@Mojo , doe maar rustig aan.

Ik ga door de vervuiling van ons leefklimaat (speciaal de lucht) en dus van mijn lichaam die 70 waarschijnlijk ook niet halen.

Dat geen wat wij in de natuur dumpen plus daarenboven op de klimaat opwarming door ons menselijk toedoen zullen velen die pensionleeftijd niet meer halen. Misschien is de zorg anders te interpreteren in de toekomst. PREVENTIE

Het microbioom of darmflora en de darmwand is niet meer in staat om dergelijke schadelijke stoffen te weren en die gaan dan direct in je bloedstroom naar alle delen van je lichaam dus ook je hersenen. Over slechte eiwitten i.v.m. parkinson, alzheimer en dus ook dementie kun je veel vinden uit wetenschappelijk onderzoek. Osmose van de darmhuid. https://nl.scienceaq.com/Biologie/1007200135.html

Zelfs van de dementen zelf die op voorhand hun brein ter beschikking stelden / gesteld hebben aan juist dat onderzoek naar waarom eiwitten de hersencellen afbreken blijkt het. Doe er maar eens een paar maanden research naar. Die tijd heb je misschien nog, dan waarschuw je afstammelingen en of mensen.

Thin Pan Alley

Stevie Ray Vaughan

Geplaatst:
2 uren geleden, Eduard07 zei:

De waanzin zit hem m.i. in het ontkennen van het feit dat 10 miljard mensen bij de huidige consumptieve levensstijl ten koste van deze planeet en haar bodemschatten GEEN invloed zou hebben op klimaat en ecosysteem.

Een extra en aantoonbare opwarming plus de gevolgen die elkaar ook weer versterken.

Ik heb het al vaker aangehaald maar tijdens de corona periode bleven de koeien/varkens/kippen gewoon doorgaan met winden laten, veel lieten massaal het openbaar vervoer staan en pakten de auto, de vrachtwagens bleven gewoon doorrijden om winkels ed. te bevoorraden, de boten bleven gewoon doorvaren enz. 

Toch werd de CO2 uitstoot en andere vervuilingen als lucht en watervervuiling plots enorm minder, hadden we weer veel blauwere lucht werd het water plots veel helderder en zagen we dieren op plekken die er nog nooit eerder waren gezien en wel hoofdzakelijk omdat het luchtverkeer voor vakanties en zakelijke reizen aan banden werd gelegd.

Een ieder die het dus bij mij heeft over het milieu en strengere maatregelen voor de boeren en het wegverkeer maar wel het vliegtuig pakt voor die "o zo nodige vakantie" of "vliegen is een heel normale geaccepteerde manier van vervoer"  is in mijn ogen gewoon een grote huichelaar die het probleem hoofdzakelijk alleen maar bij een ander neerlegt en er zelf eigenlijk niets/maar weinig aan wil doen. 

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik ga door de vervuiling van ons leefklimaat (speciaal de lucht) en dus van mijn lichaam die 70 waarschijnlijk ook niet halen.

Dat geen wat wij in de natuur dumpen plus daarenboven op de klimaat opwarming door ons menselijk toedoen zullen velen die pensionleeftijd niet meer halen. Misschien is de zorg anders te interpreteren in de toekomst. PREVENTIE

Ik heb die 70 wel nog net gehaald, maar dan wel met kanker in mijn lichaam, verder probeer ik het leven met of zonder opwarming positief te beleven.

Natuurlijk moet je ten opzichte van jezelf en je familie positief blijven, elke dag liefde en geluk is er een.

Dat was niet belerend bedoeld.

aangepast door Tonskidutch
sorry

Thin Pan Alley

Stevie Ray Vaughan

@Tonskidutch Thx, positief blijven, dat doe ik en ik heb daar geen probleem mee, mijn gezinsleden hebben het er soms moeilijker mee, maar dan beur ik hen weer wat op. Nu ja we wijken wat af , het ging over klimaat.

aangepast door astro iris
1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ik ga door de vervuiling van ons leefklimaat (speciaal de lucht)

Niet speciaal de lucht. Denk aan PFAS en PFOA. We zijn al meer dan besmet

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen