Drs. IJzerbout Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Koffie in Amerika in vergelijking met koffie in Frankrijk. Wie wil er nog naar Amerika met vakantie ? Vooral als je die dikke Amerikanen rond ziet sjorren met die emmersgrote koffiekoppen en altijd en overal met een liter of meer water bij zich. Stay delulu !
gerrit B Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Kan wel zijn, maar had hier laatst eens een zak met in Frankrijk gebrande koffiebonen en kan je vertellen dat, als je normaal de smaak van Mövenpick bonen gewend bent, ik dan heel goed kan begrijpen waarom ze in Frankrijk liever wijn drinken.🤢 Maar de koffie is wel erg duur geworden, betaalde ik normaal € 9,99 voor een zak van 1 Kg, diezelfde zak kost nu € 16,99 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden (aangepast) Joh, de beste Arabica bonen worden gebrand bij Maison Blanche Dael is een koffiebranderij en theepakkerij, gevestigd in Maastricht. Het bedrijf is opgericht op 17 april 1878 als familiebedrijf door Guillaume Dael. In de Wolfstraat en het ruikt altijd geweldig als er weer een lading bonen gebrand worden. Maar eens per maand of twee maanden drink ik nog koffie, voorheen was het 12 a 16 kopjes per dag. Gezellig is het in Parijs natuurlijk altijd. Zo'n driveby koffiehut is toch niks man. p.s. o ja, men zegt dat koffie de vetverbranding stimuleert, nou mooi niet kijk maar die dikke Amerikanen. 17 uren geleden aangepast door Tonskidutch blauw The Best Tina Turner
Eduard07 Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden 22 minuten geleden, gerrit B zei: Kan wel zijn, maar had hier laatst eens een zak met in Frankrijk gebrande koffiebonen en kan je vertellen dat, als je normaal de smaak van Mövenpick bonen gewend bent, ik dan heel goed kan begrijpen waarom ze in Frankrijk liever wijn drinken.🤢 De espresso in Frankrijk is anders prima, hoewel Italië (en Oostenrijk) natuurlijk de echte koffiedrink-land(en) is/zijn. Mövenpick is prima, maar is natuurlijk wel wat anders dan bijv. Lavazza. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden Met een prijs van 33 euro voor een kg bonen wordt het ook duur koffiedrinken met 12 tot 16 kopjes per dag. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden 1 minuut geleden, Eduard07 zei: Mövenpick is prima, maar is natuurlijk wel wat anders dan bijv. Lavazza. Heb verschillende smaken van Lavazza gehad maar kom toch elke keer weer terug op de Mövenpick Gusto Italiano wat er voor mij met kop en schouders bovenuit steekt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden 1 minuut geleden, Eduard07 zei: maar is natuurlijk wel wat anders dan bijv. Lavazza. is ook maar één merk in Italië / Rome waar ik tijdelijk gewoond heb, er waren diverse merken. Een echte professionele Barista machine krijg je cadeau als je die koffie bonen koopt. (geen wonder dus en dat al sinds 2003) The Best Tina Turner
gerrit B Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Mij is altijd geleerd dat als je iets er gratis bij krijgt dat je dan ergens anders veel te veel betaald om dit mogelijk te maken. Maar koffie is een wetenschap op zich want de beste bonen uit een slecht afgesteld apparaat is nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Ook water gebruiken met veel kalk of chloor, te hoge of te lage ingestelde temperatuur, te snelle of te langzame doorvoer is allemaal funest voor de smaak van de koffie. En om bovenal niet te vergeten het goed schoonhouden van het gebruikte apparaat, kalk, vet, olie, schimmels en bacteriën kunnen allemaal de smaak van de koffie beïnvloeden waardoor deze zurig kan gaan smaken of dat de smaak juist niet tot zijn recht komt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen