Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Koffie in Amerika in vergelijking met koffie in Frankrijk. 
Wie wil er nog naar Amerika met vakantie ?

Vooral als je die dikke Amerikanen rond ziet sjorren met die emmersgrote koffiekoppen en altijd en overal met een liter of meer water bij zich. 

image.thumb.png.5bfdb50bcb63d8c7eae0ce99a6dff91c.png

Stay delulu !

Geplaatst:

Kan wel zijn, maar had hier laatst eens een zak met in Frankrijk gebrande koffiebonen en kan je vertellen dat, als je normaal de smaak van Mövenpick bonen gewend bent, ik dan heel goed kan begrijpen waarom ze in Frankrijk liever wijn drinken.🤢

Maar de koffie is wel erg duur geworden, betaalde ik normaal € 9,99 voor een zak van 1 Kg, diezelfde zak kost nu € 16,99

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst: (aangepast)

Joh, de beste Arabica bonen worden gebrand bij Maison Blanche Dael is een koffiebranderij en theepakkerij, gevestigd in Maastricht. Het bedrijf is opgericht op 17 april 1878 als familiebedrijf door Guillaume Dael. In de Wolfstraat en het ruikt altijd geweldig als er weer een lading bonen gebrand worden.

Maar eens per maand of twee maanden drink ik nog koffie, voorheen was het 12 a 16 kopjes per dag. 

Gezellig is het in Parijs natuurlijk altijd. Zo'n driveby koffiehut is toch niks man.

p.s.

o ja, men zegt dat koffie de vetverbranding stimuleert, nou mooi niet kijk maar die dikke Amerikanen:D

aangepast door Tonskidutch
blauw

Music

John Miles

Geplaatst:
22 minuten geleden, gerrit B zei:

Kan wel zijn, maar had hier laatst eens een zak met in Frankrijk gebrande koffiebonen en kan je vertellen dat, als je normaal de smaak van Mövenpick bonen gewend bent, ik dan heel goed kan begrijpen waarom ze in Frankrijk liever wijn drinken.🤢

De espresso in Frankrijk is anders prima, hoewel Italië (en Oostenrijk) natuurlijk de echte koffiedrink-land(en) is/zijn.

Mövenpick is prima, maar is natuurlijk wel wat anders dan bijv. Lavazza.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
1 minuut geleden, Eduard07 zei:

Mövenpick is prima, maar is natuurlijk wel wat anders dan bijv. Lavazza.

Heb verschillende smaken van Lavazza gehad maar kom toch elke keer weer terug op de Mövenpick Gusto Italiano wat er voor mij met kop en schouders bovenuit steekt.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Eduard07 zei:

maar is natuurlijk wel wat anders dan bijv. Lavazza.

is ook maar één merk in Italië / Rome waar ik tijdelijk gewoond heb, er waren diverse merken.

Een echte professionele Barista machine krijg je cadeau als je die koffie bonen koopt. (geen wonder dus en dat al sinds 2003)

Music

John Miles

Geplaatst:

Mij is altijd geleerd dat als je iets er gratis bij krijgt dat je dan ergens anders veel te veel betaald om dit mogelijk te maken.

Maar koffie is een wetenschap op zich want de beste bonen uit een slecht afgesteld apparaat is nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Ook water gebruiken met veel kalk of chloor, te hoge of te lage ingestelde temperatuur, te snelle of te langzame doorvoer is allemaal funest voor de smaak van de koffie.

En om bovenal niet te vergeten het goed schoonhouden van het gebruikte apparaat, kalk, vet, olie, schimmels en bacteriën kunnen allemaal de smaak van de koffie beïnvloeden waardoor deze zurig kan gaan smaken of dat de smaak juist niet tot zijn recht komt.

Geplaatst:
20 uren geleden, gerrit B zei:

Mij is altijd geleerd dat als je iets er gratis bij krijgt dat je dan ergens anders veel te veel betaald om dit mogelijk te maken.

En zo is dat wij dronken zoveel op bureau dat die profi barista machine er gratis bij kwam.

Over koffiejunkies gesproken.

Music

John Miles

Geplaatst:
22 uren geleden, gerrit B zei:

Maar koffie is een wetenschap op zich want de beste bonen uit een slecht afgesteld apparaat is nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Ook water gebruiken met veel kalk of chloor, te hoge of te lage ingestelde temperatuur, te snelle of te langzame doorvoer is allemaal funest voor de smaak van de koffie.

En om bovenal niet te vergeten het goed schoonhouden van het gebruikte apparaat, kalk, vet, olie, schimmels en bacteriën kunnen allemaal de smaak van de koffie beïnvloeden waardoor deze zurig kan gaan smaken of dat de smaak juist niet tot zijn recht komt.

Helemaal gelijk.

Ben dus blij met schoon water hier en m'n kortgeleden aangeschafte Moccamaster, een klasse apart.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
Op 6-6-2025 om 10:33, Tonskidutch zei:

is ook maar één merk in Italië / Rome waar ik tijdelijk gewoond heb, er waren diverse merken.

Een echte professionele Barista machine krijg je cadeau als je die koffie bonen koopt. (geen wonder dus en dat al sinds 2003)

Ik schreef niet voor niks: bijv. 🙃

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Op 6-6-2025 om 10:31, gerrit B zei:

Heb verschillende smaken van Lavazza gehad maar kom toch elke keer weer terug op de Mövenpick Gusto Italiano wat er voor mij met kop en schouders bovenuit steekt.

Over smaak valt niet te wisten. Maar in Italie en Oostenrijk is het i.i.g. goed koffiedrinken. Het is toch wel meer dan alleen op een knop drukken.😎

• Moderator
Geplaatst:
11 minuten geleden, Eduard07 zei:

Het is toch wel meer dan alleen op een knop drukken.😎

Nee hoor, een knop werkt prima!😁

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Op 6-6-2025 om 10:11, Tonskidutch zei:

Maar eens per maand of twee maanden drink ik nog koffie, voorheen was het 12 a 16 kopjes per dag. 

Nou dan is er ook niet veel gewerkt.

16x per dag naar de koffieautomaat lopen.

16x per dag wachten tot je aan de beurt bent

16x per dag lullen bij de koffieautomaat

16x per dag wachten tot de koffie gezet is

16x per dag weer terug lopen naar je werkplek.

Geplaatst:

Je vergeet dat die koffie er ook weer uit moet. 
Dus de gang naar de plee 🚽 ook meerekenen. 
16 bakken pleur, dat is ook niet met één keer naar de plee gedaan. 🤗

Stay delulu !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen