hugogertie Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden 9 minuten geleden, zeeteefje zei: Echt niet, die krijgt ook gewoon geen sticker. Waarom denk je dat andere regels gelden voor inwoners dan andere EU burgers? Dat mag niet en is ook niet zo. Echt wel dus, het heeft vorige week zelfs in de krant gestaan. Dit staat momenteel ook zwaar onder druk en wordt in het najaar waarschijnlijk vanwege de regels die jij nu aanhaalt weer ingetrokken, wordt weer afwachten wat hier door Brussel over wordt besloten of dit wel of niet mag. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
hugogertie Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden 4 minuten geleden, gerrit B zei: Is dat zo? Of wordt de Rotterdamse haven ed. gebruikt om zo de spullen goedkoop via ons land in andere landen te krijgen en hebben we daarom zoveel buitenlands vrachtverkeer op onze snelwegen? (en verdienen wij zo geld via de Rotterdamse haven) Wat wel klopt is dat er in Nederland zelfs geen wettelijke limiet is hoeveel brandstof een vrachtwagen in zijn tanks mag hebben, alleen als deze niet gekoppeld zijn aan de motor dan geldt er een maximale hoeveelheid van 240 liter net als jij maximaal in losse tanks van max 60L mee mag nemen. In Duitsland ligt dat anders, daar mag een vrachtwagen maximaal 200L in zijn tank hebben zitten als ze Duitsland binnen komen en maximaal 200L in tanks voor bijv. de koeling ed. mits dit een afzonderlijke tank is en niet verbonden is met de motor. Kijk jij maar eens wat er over de A67 naar Antwerpen rijdt en over de A2, A50, A28 en de A7 of A1 en zo naar het noorden en zuiden rijden, dat zijn heel wat meer vrachtwagens die van Rotterdam / Amsterdam komen of naar toe rijden. De A27 en A16 naar Antwerpen is het ook erg druk, dat rijd echt niet via Duitsland naar België. Ik rij dit wekelijks en de parkeerplaatsen puilen uit op de A67. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Tonskidutch Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden (aangepast) Hoe gemeenten, provincies/landen en naties hun zero emissions gaan invullen laat de wetgeving uit Brussel / EU eigenlijk door die gemeenten, provincies/landen en naties vrij invullen, vandaar dat er verschil bestaat. Hoe de Naties hun schatkist vullen middels accijns en belastingen laat Brussel / EU ook vrij, de begroting is per Natie anders ingevuld ofschoon dat juist ons grootste probleem is. En ook de kilometervergoeding is weer anders in de deelname staten van de EU. Dus het is koeien en appels met elkaar vergelijken beste @hugogertie Uitstoot van schadelijke uitlaatgassen door verbranding van fossiele brandstoffen daar is Brussel / EU wel weer heel duidelijk over. En in het kader van gezondheid en milieu zijn ook strenge criteria gesteld. Om nog hogere zorgkosten te vermijden in de toekomst. Sinds 1 januari 2025 geld de milieu zône in Maastricht. Als ook in andere grotere steden. https://www.gemeentemaastricht.nl/pa...ro-emissiezone Er zijn heel wat vrijstellingen en ontheffingen zoals nu blijkt. Ik was afgelopen week in het centrum en heb welgeteld één elektrische bestelbus gezien. De rest allemaal niet euro 6 of hoger. En die tuffen door de straten tot 12 uur 's middags. Tijdens marktdagen ook langer. Je kan de fijnstof en roet van de ramen vegen met je vinger mocht je net voor de glazenwasser die gelegenheid waarnemen. Dus waar gaat het om? De algemene consensus dat we gezondere steden willen en dus controle op vervuilende voertuigen. Het aantal stickers is dus echt niet het probleem. 21 uren geleden aangepast door Tonskidutch Vamoz A La Playa Righeira
gerrit B Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Dat klopt, ik rij vrijwel dagelijks richting Rotterdam en dan rijden rechts de vrachtwagen en links de auto's tot er weer zo'n pakezel net 2 km sneller kan en in gaat halen waardoor iedereen op de rem kan en ook 90 moet gaan rijden. Maar dat wordt dus veroorzaakt doordat alle spullen in Rotterdam in de haven binnen komen en waar de BV Nederland dus jaarlijks zo'n 63 miljard aan verdient. En daar zit nu meteen ook meteen een heel heikel punt want een vrachtwagen stoot gemiddeld zo'n 0,8 kilo CO2 en ruim 7,9 gram stikstof per km uit en met ruim 9 miljard km aan vrachtverkeer per jaar heb je het dan over heel veel kilo's CO2 en stikstof die veroorzaakt worden door alleen nog maar het vrachtverkeer (scheepvaart ed. nog niet meegerekend) Daar een streep door zetten geeft dus een inkomstenderving van heel veel miljarden via de Rotterdamse haven en tja dat wil men dus ook niet mislopen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 21 uren geleden Moderator Geplaatst: 21 uren geleden 1 minuut geleden, Tonskidutch zei: Je kan de fijnstof en roet van de ramen vegen met je vinger mocht je net voor de glazenwasser die gelegenheid waarneemt. Tja, en daar moet elektrisch rijden een oplossing bieden? Tijdens het maken van elektriciteit in energiecentrales komt ook stikstof en fijnstof vrij, maar deze wordt via de schoorsteen hoog in de lucht geblazen. Door het hoge gewicht stoten elektrische wagens met hun banden en remmen fijnstof uit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Ikzelf ben voor waterstof rijden. De banden is het deelaspect van fijnstof. Daar had men al lang iets aan kunnen innoveren. Vamoz A La Playa Righeira
Moderator ceesv Geplaatst: 21 uren geleden Moderator Geplaatst: 21 uren geleden Waterstof is een energiedrager, het is het verschuiven van de oorzaak. De opwekking van waterstof levert ook uitstoot op. Kernenergie daartegen, o, wacht.... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Geweldig ouwe-sexhostess onderwerp weer aan het worden. 👍😂 Stay delulu !
Tonskidutch Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Het is altijd sexy om betere oplossingen te vinden voor de doelstellingen. Met hostess of zonder. Gisteren nog was er een nieuwsbericht op TV over het produceren van groene waterstof op zee op een schip. Iedereen zoekt dus toch en klaagt over de prijzen van olie geraffineerde producten. Kernenergie is duurder dan windenergie, dat staat als feit al enkele jaren vast. Vamoz A La Playa Righeira
Moderator ceesv Geplaatst: 20 uren geleden Moderator Geplaatst: 20 uren geleden 51 minuten geleden, Tonskidutch zei: Kernenergie is duurder dan windenergie, dat staat als feit al enkele jaren vast. Dat is een misvatting. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
JoeC Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 1 uur geleden, Tonskidutch zei: Ikzelf ben voor waterstof rijden. De banden is het deelaspect van fijnstof. Daar had men al lang iets aan kunnen innoveren. Houten wielen met stalen hoepels. Goed voor het milieu want via het hout gaat de CO2 met je mee, goed voor Tata want je hebt hoge kwliteit staal nodig en dat kun je met door wind opgewekte waterstof maken. O ja, en die auto? Alle auto's zwaarder dan zo'n 700-800kg verbieden, scheelt in het verbruik.
zeeteefje Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden (aangepast) 6 uren geleden, hugogertie zei: Echt wel dus, het heeft vorige week zelfs in de krant gestaan. Dit staat momenteel ook zwaar onder druk en wordt in het najaar waarschijnlijk vanwege de regels die jij nu aanhaalt weer ingetrokken, wordt weer afwachten wat hier door Brussel over wordt besloten of dit wel of niet mag. Echt niet, probeer maar eens een sticker te krijgen voor een oud barrel. Je kunt het zelf testen op de website. Te oud= geen sticker, te vervuilend=geen sticker. Dat artikel is gewoon bij elkaar verzonnen. Er is ook geen aparte site voor buitenlanders. Een auto krijgt een identieke beoordeling, ongeacht de nationaliteit van de eigenaar. 16 uren geleden aangepast door zeeteefje
gerrit B Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 6 uren geleden, Tonskidutch zei: De banden is het deelaspect van fijnstof. Daar had men al lang iets aan kunnen innoveren. Ja kan simpel door eenvoudig het vermogen van die elektrisch trapauto's sterk verminderen. Want het zijn bij sommigen echte trapauto's met een gaspedaal welke slechts 2 standen kent (ingetrapt en niet ingetrapt) Als je dan altijd als 1e bij de stoplichten weg bent, je het vermogen voortdurend misbruikt om nog net in dat gaatje voor je te kunnen schieten en weer een auto hebt ingehaald dan komt dat de bandenslijtage bepaald niet ten goede. Ik ken iemand met een Tesla die max 18.000km haalt met een set banden. Ik rij met vaak met 5-600 kg aan spullen in mijn 1900Kg zware auto en zoals gisteren met 2000Kg aan de trekhaak + het nodige materiaal in de auto meestal ruim 80.000 km met een set banden. Had goed 160.000km gereden en voor het eerst de remblokken vervangen (rij natuurlijk wel veel snelweg km's) zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Hendeson Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Op 7-7-2025 om 11:00, hugogertie zei: Wanneer je een rondrit maakt door Europa mag je nogal wat regelen met als bonus de verplichte overheid en autobaan stickers. Duitsland, Frankrijk, Spanje en Zwitserland.............. welk land volgt.... Belachelijke van deze overheid verplichtingen is wel dat elke auto zo'n sticker moet hebben om op bepaalde wegen te mogen rijden of parkeren al is je auto nieuw en voldoet aan de laatste milieu eisen. Wanneer je in Frankrijk als Fransman met je oude stookolie auto uit het jaar kruik een sticker aan vraagt is alles in orde, echter kom je met je oude stookolie Camper niet uit Frankrijk helaas niet voor jouw, goed dat deze Camper een milieu zone niet in mag als dat voor iedereen geld. Wat is dit voor een idioterie, volgens mij is heel Europa gek geworden of aan het worden, dit heeft niets met milieu te maken maar met geld binnen harken. Dan zijn we nog niet klaar want om over bepaalde wegen te mogen rijden hebben we een tol Vignet nodig (dus weer zo'n sticker op je ruit) in Zwitserland, Oostenrijk en welk land nog meer.......... Nog even en we mogen blij zijn dat we tussen al die stickers door nog door onze voorruit van de auto kunnen kijken.🙃 HOEZO EEN EUROPA , IEDEREEN GAAT ZIJN EIGEN WEGGETJE GEWOON DE HELE EEG IN BRUSSEL OPZEGGEN
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen