Ga naar inhoud

Welke electronica zit er in een hoorapp?

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Het zal van mens tot mens verschillen en is zelfs leeftijd afhankelijk in welk frequentiegebied de spraak ligt.

Dit zegt het internet.

Normaal horen Bij stemloze medeklinkers (f, s, t etc.) varieert dit nogal en ligt het het tussen de 2,000 – 8,000 Hz. Om spraak duidelijk te kunnen verstaan, is het van belang een goed gehoorvermogen te hebben voor het hele frequentiegebied van 125 – 8,000 Hz, maar speciaal voor de medeklinkers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Helaas geen nulletjes vergeten. een viool is een instrument dat de hoogste tonen kan produceren en heeft als hoogste freq max 3800 hertz als basis formant.

Ik begrijp dat dit wat tegen valt, daar kan ik niks aan doen, en als je zelf eens wat nadenkt begin je het hopelijk te begrijpen.

Dit is de redenen waarom ik dit wilde opmerken.

Groetjes

Receiver Formuler F1,Enigma2:   Humax IR5400

Software Openpli 4.0.

Draaibare schotel.

Geplaatst:

Gerrit, ik heb het over het spraakgebied, de werking van het gehoorapparaat, en de problemen van je gehoor en niet over de  harmonische die ontstaan door reflecties binnen ruimte ontstaan en die je toch meekrijgt omdat een goed gehoor tot 15k registreert.

Ik hoop dat je dit even meeneemt. groetjes

Receiver Formuler F1,Enigma2:   Humax IR5400

Software Openpli 4.0.

Draaibare schotel.

Geplaatst:

hoe komt men dan hier bij? 

Bij spraakgeluid ligt de meeste geluidsenergie echter in het frequentiebereik waarvoor het menselijk gehoor het gevoeligst is, namelijk tussen 3000 en 4000 Hz.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
1 uur geleden, qmabir zei:

de  harmonische die ontstaan door reflecties binnen ruimte ontstaan en die je toch meekrijgt omdat een goed gehoor tot 15k registreert.

Harmonischen ontstaan niet door reflecties in een ruimte. 
Iedere grondtoon heeft natuurlijke harmonischen. 
Door reflecties ontstaan faseverschuivingen. 
Harmonischen geven een bepaalde frequentie en eigen klank mee. 
Daarom klinkt een piano anders dan een gitaar. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...