Ga naar inhoud


configuratie-instellingen Oscam voor intern gebruik


Aanbevolen berichten


  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

oadbalance weight = 100 (of lager als je meerdere kaarten hebt)

ratelimit = 4

ratelimitsecs: 10

loadbalance mode =1 (fastest reader first)

 

Welke versie moet je nu op je dreambox zetten en waar staan deze files

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie kan me helpen aub? ook kan het privee

 

ik ging gisteren my card canaldigital full abonnement updaten ( dreambox 800 + cccam 1.1.4 )

de rechten zijn doorgegaan naar 8/2/2012

maar ik krijg beeld alleen bij nl1 , nl2, en nl3,

voor de update en activatie rechten deed de card altijd goed

 

 

help aub ...kids zijn her echt aan het zeurennnn.....

en heb geen ci ook geen gecertifeert decoder van canaldigital

 

dat s echt niet leuk meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie kan me helpen aub? ook kan het privee

 

ik ging gisteren my card canaldigital full abonnement updaten ( dreambox 800 + cccam 1.1.4 )

de rechten zijn doorgegaan naar 8/2/2012

maar ik krijg beeld alleen bij nl1 , nl2, en nl3,

voor de update en activatie rechten deed de card altijd goed

 

 

help aub ...kids zijn her echt aan het zeurennnn.....

en heb geen ci ook geen gecertifeert decoder van canaldigital

 

dat s echt niet leuk meer...

 

Ben ik even blij dat ik nog geen update heb gedaan, bij mij werkt alles nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon de card in de dreambox 800 met cccam 1.1.4 ging ik de activatie rechten vragen in hun site.....

de emm s zijn door : 8-2-2012

beeld alleen op nl1 nl 2 en nl3

 

moet je zekker niet doen en afwachten

 

ik kan hier nu maar alleen 1 ,2 en nl 3 ontvangen en heb een toppack with alles...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Kom op jongens. Niet allemaal gaan zeuren om (dezelfde) configuratiebestanden en uitleg, maar gewoon even wachten tot iemand die post!

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bereid mijn settings te delen, alleen ben ik momenteel ah werken dus zal ten vroegste deze avond zijn.

 

Ik zie enkel dat ik, wanneer ik op 4 (en zelfs 5) tv's momenteel naar zelfde kanalen kijk (vb 2x VTM en 2xKanaal2, 1x VT4 en 1xVitaya) dat hij effectief een caching doet van de EMM van VTM en Ka2 en niet naar de kaart gaat, waardoor ik dus op meerdere tv's kan zien.

Natuurlijk blijft het wel zo (dmv de ECM ratelimit) dat ik geen 5 verschillende programma's kan zien tegelijkertijd, dan gaat er eentje met zwart beeld zitten (op dat moment zal ook de boodschap in de console verschijnen dat de ECM ratelimit niet toelaat om de kaart voor een vijfde maal in 10 seconden aan te spreken).

 

Ik kan me dus voorstellen dat, indien men deze techniek over WAN zal toepassen, er een caching kan en zal gebeuren van meerdere TVV kaarten die naar hetzelfde programma zullen kijken en er dus een grotere pool van verschillende zenders tegelijk kan geopend worden (want als kaart 1 aan zn limiet van 4 zit, dan heeft kaart 2 bv 4 andere kanalen in cache, ...)

 

Een andere manier is om de SID's te beperken tot slechts enkele zenders per kaart, maar dan heb je echt wel een grote pool van kaarten nodig terwijl het met de shared pool (first come, first served) mogelijk is om met 5 kaarten reeds 20 VERSCHILLENDE kanalen tegelijkertijd te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je nog ergens instellen dat je lokale kaart herkent wordt. Wel beeld nu op oscam maar niet via de kaart maar van de 2de kaart op slaapkamer die op cccam staat

 

dream7020, je moet inderdaad je device aangeven waar je reader moet naar kijken.

Voor een interne lezer zou je zeker dit moeten ingeven

 

 

Internal Reader

 

[reader]

label = TVVlaanderen

protocol = internal

device = /dev/sci0

group = 6

caid = 0100

 

Dit zijn de settings van mijn Smargo lezer die ik heb ingegeven. Hoe kom ik aan device zal je waarschijnlijk vragen?

Als je het commando 'lsusb' in Ubuntu ingeeft voor je je Smargo ingeeft en daarna, zal je zien dat je Smargo op een bepaalde id is gekoppeld. Die ID moet je ingeven in je reader en dan weet hij waar hij die moet zoeken.

 

 

[reader]

label = TVV

description = TVV

protocol = smartreader

device = 007:003

showcls = 0

cacheex = 0

caid = 0100

detect = cd

mhz = 600

cardmhz = 357

ident = 0000:00006C

group = 2

emmcache = 1,3,2

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

 

Vervang je in bovenstaande het protocol en de device, dan zou je in theorie je kaartje moeten kunnen aanspreken, zelfs met de ecm limiet al geactiveerd (als je users in dezelfde groep zitten, wat in mijn geval groep 2 is)

 

Weet wel dat je id's kunnen wisselen na een reboot van je server en je dus opnieuw alle devices moet aflopen als je meerdere smargo's hebt om dit aan te passen.

aangepast door eNeRGy263
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan iemand mij vertellen of dit zo goed staat, dus dat mijn kaart wordt aangesproken met de max 4 enz. ik was meer van de CCcam dus ik moet weer helemaal opnieuw beginnen te leren

 

oscam server

 

 

[reader]

label = lower

enable = 1

protocol = internal

device = /dev/sci0

detect = cd

mhz = 600

cardmhz = 357

caid = 0100

ident = 0000:00006a

services =

group = 1

emmcache = 1,3,2

lb_weight = 100

cccreshare = 3

audisabled = 0

emmcache = 1,3,2

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

 

 

oscam user

 

[account]

user=xxxxx

pwd=xxxxx

group=1

cccmaxhops=5

cccreshare=2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...