Ga naar inhoud


schotel plaatsen in spanje


12345hazekamp

Aanbevolen berichten


Voornaamste footprint is:

--- Astra 3B Europe wide beam en die vind je

 

hier: http://www.flysat.com/astra23-beam.php

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 12345hazekamp

 

Wil je met die schotel alleen maar de Astra 3 ontvangen of ook de Astra 1?

Welk merk schotel kun je of wil je kopen? Is dat een naamloze schotel die je bij de plaatselijke satellietboer koopt of kun je ook aan een Triax komen. Betreft het een Triax, dan zou ik de Triax 88 nemen. Betreft het een naamloze schotel, dan zou ik een zogenaamde 100cm-schotel kopen die 90cm breed is en 100cm hoog is.

Als je mijn eerste vraag nog even wilt beantwoorden, dan kan ik je ook nog advies geven over de lnb's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 12345hazekamp

 

Ik hoop dat je op Mallorca een Triax 88 kunt kopen. Ik heb zo eens zitten surfen maar ik zie dat de plaatselijke satellietshops alleen maar lokale/merkloze schotels hebben, zelfs in Palma de Mallorca.

Stel dat je daar wel een Triax 88 kunt kopen, dan heb je niets aan een duo-lnb Astra 1 en 3. voor een 80cm schotel.

Ik heb voor je uitgerekend dat in Manacor de twee lnb’s 66mm uit elkaar moeten staan. Een duo-lnb voor Astra 1 en 3 staat 53mm uit elkaar. Dat past dus niet. Wat je wel kunt doen is een monoblock Astra 1 met Hotbird nemen. Daarvan staan de lnb’s 65mm uit elkaar. Dat past precies.

De schotel afstellen op de Astra 23,5, d.w.z. schotelelevatie instellen op 39,6 graden, de kop van de Astra 19,2 in de klem zetten en het monoblock 15 graden schuin zetten (als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt dus met de wijzers van de klok meedraaien).

Met de Astra 19,2-kop ontvang je dan de Astra 23,5 en met de vrijhangende kop de Astra 19,2.

Als je even aangeeft hoeveel aansluitingen je wilt hebben, dan geeft ik je aan welk monoblock je kunt gebruiken. Je kan eventueel ook twee losse lnb’s nemen met een diseqc-switch.

Neem je eventueel een merkloze schotel, neem dan een 100cm-schotel. Die is 90cm breed en 100cm hoog, dus eigenlijk een 90cm-schotel. Een merkloze 80cm-schotel die 70x80cm meet, is te klein voor Mallorca.

Het monoblock kun je ook op de merkloze 100cm-schotel plaatsen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo sprietje

bedankt voor je bericht

graag wel een twin lnb

wel vreemd dat je in spanje geen triax schotel kan kopen

dus wat ik hier op uit lees is dat een duo-lnb Astra 1 en 3. op een 88 cm triax of een naamloze schotel van een 100 cm niet werkt in spanje

en dat ik uitkomt op een duo lnb van astra hotburd om astra 19 en 23 te ontvangen of 2 losse lnb met een DiSEqC switch te nemen

mvg johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 12345hazekamp

 

Natuurlijk kun je in Spanje wel een Triax-schotel kopen maar dat is meestal in satellietshops die door Nederlanders of Belgen gerund worden en die vindt je het meeste aan de Costa Blanca en Costa del Sol. Buiten deze gebieden is het zeer moeilijk om bij een satellietshop een Triax te kopen. Waarschijnlijk kun je de schotel wel op laten sturen vanaf een satellietshop aan de Costa Blanca, misschien zelfs vanuit Nederland of Duitsland maar dan komen er natuurlijk ook aardige transportkosten bij.

Maar goed, surf jij zelf maar eens op Mallorca of daar een Triax 88 te koop is.

 

Er zijn twee redenen waarom een Duo-lnb Astra 1 en 3 niet goed werkt in Mallorca. Ten eerste is de ontvangsthoek tussen de twee satellieten daar 6 graden terwijl die in Nederland 5,2 graden is. Daarom moeten de koppen al verder uit elkaar staan. Maar ook is een duo-lnb Astra 1 en 3 gemaakt voor een 80cm-schotel en een Triax 88 of een naamloze 100cm-schotel zijn groter, de lnb staat dus verder van de schotel af en ook om deze reden moeten de koppen verder van elkaar af staan. Samen bij elkaar genomen past een monoblock Astra 1 en Hotbird op Mallorca precies en is de afstand van de koppen van een duo-lnb behoorlijk verkeerd. Hiermee wil ik niet zeggen dat het helemaal niet zou gaan maar als je toch iets moet gaan kopen, dan kies je natuurlijk voor iets dat het beste past en niet voor iets dat eigenlijk niet past.

 

Je kunt natuurlijk twee losse lnb’s nemen maar als je twee uitgangen wilt hebben, dan zul je ook twee diseqc-switches nodig hebben. Een monoblock is dus het meest eenvoudige.

Je zou bijv. kunnen nemen de Inverto Black Mono, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=95&PHPSESSID=cf1d2064999bfb0cb2178d0213b39b08&cat=36

te koop vanaf 25 euro

 

of de MAXIMUM XO-62 Monoblock Twin 6° LNB, zie:

http://www.kjaerulff1.com/en-gb/p/593_maximumxo-62monoblocktwin6lnb

te koop vanaf 32 euro

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo Johan , ik woon ook op Mallorca, en heb canal digitaal, en een hd apparaat aangeschaft, die met een duo lnb is verstuurd. Ik heb hier met een plaatselijk satelietbedrijf contact opgenomen en de situatie voorgelegd. Probleem is dat ze nu twee schotels geplaats hebben wat niet nodig is, naar wat ik lees en nu nog steeds niet kan opnemen en niet astra 1 en 3 kan kijken, moet dan van kabel wisselen. Heeft u het kunnen regelen om alle nl kanalen te kunnen kijken, graag zou ik van u informatie hebben hoe ik dit kan oplossen en met welk bedrijf u het heeft kunnen regelen.  Kunt u evt. mij u email adres geven zodat persoonlijk contact kan opnemen en u mij de informatie kunt sturen. Bij voorbaats bedankt Carmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Schoffie68

 

Welkom op dit forum.

 

Een CanalDigitaal duo-lnb is geen ideale keus op Mallorca, zelfs niet voor een 64cm-schotel.

Wat voor schotel stond er en wat hebben ze er nu bijgezet. Graag de breedte en de hoogte van de schotels even opmeten en liefst ook de afstand van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde. Hebben ze die CanalDuo-lnb nu op die nieuwe schotel gezet?



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik zit in de omgeving van Malaga en wil ook een schotel op Astra3 hebben.

Momenteel gebruik ik een schoteltje van 35cm en heb dan net voldoende om Astra 1 op 19.2 te ontvangen, signaal sterkte 53-63%.

Kan ik deze schotel ook gebruiken voor de Astra 3?

Hij gaat namelijk mee in de koffer i.c.m mijn Dreambox800 ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Grondstof

 

In Malaga heb je minimaal een Triax 110 nodig met twee Inverto Black Ultra lnb’s om ook de zwakkere zenders zoals Eurosport HD en History HD te goed te kunnen ontvangen.

Neem je een naamloze schotel dan moet die 120cm hoog zijn en 110cm breed.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...