Ga naar inhoud


[?] welke Dreambox kan opnemen bij aansluiting op 1 coax?


laurav

Aanbevolen berichten

Ik heb thans nog een SD ontvanger en een losse HDD recorder welke nu juist kapot is gegaan.

Ik wil nu (eindelijk) overstappen naar een HD ontvanger met ingebouwde HDD

 

Probleem is echter dat ik maar 1 coax kabel heb liggen van mijn schotel naar mijn ontvanger. Omdat deze tijdens de verbouwing met veel moiete via de spouwmuur etc is getrokken kan ik geen 2e coax kabel erbij trekken (jammer genoeg).

 

In het verleden heb ik wel eens me kort op een HDD-PVR ontvanger georienteerd, Canaldigitaal had me bijna een Philips PVR HD ontvanger aangesmeerd, maar wat blijkt: deze heeft 2 coax ingangen, 1 voor tv te kijken, 1 voor tv op te nemen.

Met 1 coax kabel zou ik dus nooit TV kunnen kijken EN opnemen, omdat ik 1 ontvanger domweg niet kon aansluiten.

 

Let wel, ik hoef niet tegelijkertijd op te nemen en te kijken naar een andere zender. Als ik kan opnemen OF kan kijken ben ik reeds tevreden. Het zou wel zeer handig zijn als ik middels "uitgesteld kijken" (dus 1 minuut tv programma op pauze zetten als de voorbel gaat) TV kan kijken

 

Na orientatie lijkt een Dreambox me wel een interessant apparaat, mede door de vele opties.

 

Wie kan me een HD decoder adviseren die aan te sluiten is op 1 coax kabel en waarmee je bovengenoemde eisen kunt? Het probleem is dat ik een apparaat zoek dat hiertoe hardware matig in staat is, maar dat dit nooit expliciet bij de specificaties staat vermeld. Bij voorkeur heb ik een interne HDD

Kan ik met een Dreambox (zoja welk type) dat wat ik wil?

 

overige details: ik heb enkel 1 CanalDigitaal abo+kaart en hoef geen 2e kaart oid te kunnen plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan elke enigma2 tuner/pvr.(Dreambox, VU+, Clarketech, etc. etc.)

 

Was er niet een systeem om meerdere lnb signalen tegelijkertijd door een coax te sturen? Ik ben de naam kwijt, maar volgens mij is er zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat TS een complexe oplossing nodig heeft. Schotel met meerdere koppen en een disecq, met 1 coax naar de ontvanger, en dan kijken en/op opnemen. Elke enigma2 ontvanger kan dit. Als je wat meer armslag wil, neem dan 2 tuners en lus tuner 1 door naar tuner 2. Hierdoor vergroot je het aantal kanalen die je kunt bekijken wanneer tuner1 bezig is met opnemen (je ziet dan nog een kwart van de zenders van de satelliet waar tuner1 op afgestemd is).

of je kan er ook een dvb-t/dvb-c tuner bijzetten, voor ontvangst van terrestriele zenders en voor de kabel. Voorzie dan wel een ontvanger met 2 kaartsleuven.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier even hier mee zal het vast lukken

Precies...Dat bedoelde ik.

Dan kan je n.l. onbeperkt opnemen/kijken met een bv twintuner. (Jean claude, dus ook van een zelfde transponder wat niet gaat als je doorlust, en wil je ts echt upc digitale tv laten kijken op enigma2 tuner, veel succes met uitleggen)

 

P.s. op "Dream Multimedia" website zie je bij Products > klik tuner/pvr en dat technical features zo of:

-er twee tuners gesupport worden(reeds twee in/twin dvb-s2 tuner, of een dvb-s2 tuner aanwezig en losse tweede nog in moet bouwen.

- of er sata aansluitingen zijn voor oa harddisk

-en wat je nog meer wilt weten.

Helaas mag ik van de forumregels hier geen link geven naar Dream multimedia website, google maar op die naam. het landdomein is .de

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

dus ook van een zelfde transponder wat niet gaat als je doorlust

je kan ALTIJD kijken/opnemen van meerdere streams met 1 tuner, alleen ben je beperkt tot de streams van dezelfde transponder. Doorlussen of niet heeft daar niks mee te maken. Als er 8 zenders op 1 transponder zitten dan kun je met 1 tuner terzelfdertijd 7 zenders opnemen en 1 bekijken (toch als je een dreambox 8000 hebt :P ).

ga je doorlussen dan krijgt tuner 2 ook nog eens alle transponders met dezelfde polariteit (H/V) en frekwentieband (Hi-Lo) ter beschikking van de satelliet waar tuner1 op afgestemd staat.

en dat upc moeilijk te ontvangen is op een linux receiver is misschien mogelijk, heb hier geen ervaringen mee, maar zeker niet onmogelijk.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ALTIJD kijken/opnemen van meerdere streams met 1 tuner, alleen ben je beperkt tot de streams van dezelfde transponder. Doorlussen of niet heeft daar niks mee te maken. Als er 8 zenders op 1 transponder zitten dan kun je met 1 tuner terzelfdertijd 7 zenders opnemen en 1 bekijken (toch als je een dreambox 8000 hebt :P ).

ga je doorlussen dan krijgt tuner 2 ook nog eens alle transponders met dezelfde polariteit (H/V) en frekwentieband (Hi-Lo) ter beschikking van de satelliet waar tuner1 op afgestemd staat.

en dat upc moeilijk te ontvangen is op een linux receiver is misschien mogelijk, heb hier geen ervaringen mee, maar zeker niet onmogelijk.

Ik gebruik twin lnb's met twee coaxen naar tuner, vandaar dat ik geen ervaring heb met doorlussen. satencom link is wel de manier om met zo min mogelijk beperkingen sat te ervaren met twintuner en een coax.

Verder is upc op enigma2 niet moeilijk. Maar het achterhalen van de box key van de upc ontvanger helaas wel, en dat heb je bij upc nodig in de bv oscam configuratie. Wat dat betreft ben je in een ziggo gebied beter af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...