Ga naar inhoud


live satelliet kijken vanuit een andere plaats met mijn installatie


osty

Aanbevolen berichten


> Dus zoals je ziet heb je alleen een licentie nodig op je PC die thuis draait en het zware werk verricht

 

en als ik van mijn vakantieadres nou eens een dm600 aan de tv heb gekoppeld en dmv partnerbox of streamremote de zendertjes wil bekijken ....

Dus enigma -> enigma, met wederom de beperkte bandbreedte ( tot 5Mbit ). Dat gaat dus nog nie. Dus resumé nog immer een ipad (iphone) of flash op je pc/laptop hebben en dan ben je het heertje. Maar wellicht komt er een mogelijkheid dat partnerbox of streamremote idd met enigma-tv overweg kunnen, of Seb bedenkt een ingenieus foefje dat je genoemde tools op het IP adres van enigma-tv ( internet stream ) kan laten connecten .... wow, dat is waar we heen willen als we het over enigma-enigma (over vpn) hebben ....

 

Ik moet eerlijk zeggen dat als een tooltje als EnigmaTV in Linux als plugin op de Dreambox zou draaien het leven een stuk makkelijker zou zijn. Het enige probleem is dat er een tool moet draaien die de bitstream kan reduceren, tot nog toe is er niemand creatief genoeg geweest om dat op Linux te realiseren

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FritsV - dat tooltje heet vlc en draait op Linux windhoos en OSX, omdat het spul door vlc getranstrate moet worden naar een lagere bitrate heb je wel fatsoenlijke hardware nodig. Mogelijkheden die er zijn : Seb gaat aan de slag en laat het eea werken met minimaal een van de twee genoemde plugins of de plugin makers zijn bereid features toe te voegen als IP adres waar vlc draait, en stuurt parameters mee als max video bitrate, video scale, audio bitrate, etc alvorens het de lijn op wordt gestuurd. DrBest (partnerbox) lijkt geen iteresse te tonen dus dat is erg jammer ...

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik moet eerlijk zeggen dat als een tooltje als EnigmaTV in Linux als plugin op de Dreambox zou draaien het leven een stuk makkelijker zou zijn. Het enige probleem is dat er een tool moet draaien die de bitstream kan reduceren, tot nog toe is er niemand creatief genoeg geweest om dat op Linux te realiseren

 

Het live transcoderen is een processor intensief gebeuren, en als je iets niet heel veel hebt in een settop box is het processor capaciteit. Ook beschikbaar memory zal dan een bottleneck worden denk ik. Dit hele spulletje zal ongetwijfeld ook op linux aan de praat te krijgen zijn, alleen vraag ik me af of je als je dat op je settop box gaat draaien het ding nog toe gaat komen aan zijn overige taken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik denkl dat het zou moeten lukken maar ....waarom probeer je het niet uit ? En vraag anders Sebastien die heel benaderbaar is

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ik heb een licentie voor enigma tv, heb enigma tv ingesteld zoals boven staat. Als ik de variant doe via wifi dan werkt het prima, zoals ik graag wil. Start ik de 4g variant op dan zegt hij dat hij de server niet kan vinden. Ik heb meerdere keren verschillende poorten te  proberen forwarden. Maar het lukt mij niet om er door te komen. Iedereen heeft eigen opmerking erover. Ik heb KPN Experiabox V10 in gebruik. Wie kan mij de oplossende tip geven om toch via 4g mijn ontvanger thuis te benaderen met enigma tv. Met dream player rechtstreeks lukt wel, maar dan haal ik de hd stream binnen, en dat kost veel data

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...