Ga naar inhoud


Ziggo komt met nieuwe 'standaard': Bijna HD


D_V

Aanbevolen berichten

Kabelaar Ziggo lijkt een nieuwe standaard te hebben gevonden voor de beeldkwaliteit van haar digitale televisiesignaal: 'Bijna HD'. 'Bijna HD' is volgens Ziggo televisie in 'SD-kwaliteit' vergelijkbaar met het HD-beeld van andere aanbieders.

 

Het volledige artikel:

http://www.mediamagazine.nl/medianieuws1/kabelzaken/4873-ziggo-komt-met-nieuwe-standaard-bijna-hd

 

:crazy:

 

Dit is toch treurigheid troef. Gaat lekker met HD in Nederland.

 

En dan die vergelijking met Digitenne... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ach ja... zolang er mensen zijn die een 40 inch LCD kopen, er vervolgens digitenne aan hangen en dan beweren dat ze nog nooit zo'n mooi beeld hebben gehad geef ik ZIGGO geen ongelijk :)

 

Het is me al jaren een doorn in het oog dat de Eredivisie wedstrijden niet allemaal in HD worden uitgezonden en nu moeten we meer betalen en wordt het nog niet beter. Ik ben ermee gestopt. Voor mij geen Eredivisie Live meer.. zouden meer mensen moeten doen om ze wakker te schudden, maar ja... schaapjes hè :sleep:

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het artikel gelezen maar die vos praat ook recht wat krom is. Bijna HD? is dat 719 lijnen i.p.v 720 lijnen?
Hij begint over bitrate maar al heb ik SD beeld met 20mb/s dan is het geen HD, HD is een term die aangeeft dat het aantal beeldlijnen minimaal 720 horizontale lijnen zijn.

 

Daardoor is er een mogelijkheid om scherper beeld te weergeven. Omdat bewegend beeld meer bitrate eist om dit scherpe beeld te geven dan stilstaand beeld kost dit logischerwijs meer bandbreedte, alleen is er ook nieuwe techniek waardoor we dit goed kunnen comprimeren, h264. Een sd zender in mpeg2 vergelijken met h264 hd zender... leuk maar onzin.

 

Daarnaast gaat het er niet om wat gradius vos ziet... Maar wat de klanten zien. En als fox sports of wie dan ook de zender in hoogste kwaliteit aanbiedt, al is dat 4k dan moet je altijd naar werken om dit aan je klanten te kunnen aanbieden. Wat upc, cdnl of kpn doet zal dan een worst wezen, zorg gewoon dat je het beste product aan je klanten aanbiedt en deze altijd serieus neemt.

 

Lees hierboven over 40" tv, maar zie het ook op 32" tv, vraag me af hoe groot hun tv is.

 

 

Bijna HD, oftewel helemaal SD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu komen de zwakheden van de kabelaars naar voren

 

Het tv aanbod die de klant wil zien neemt toe maar de kabelaar kan

de bandbreedte niet aan zonder grote investeringen in een tijd dat

het aantal kabel klanten al jaren fors afneemt.

 

Gelukkig bestaat er nog sattv

 

roomijs zonder room erin verkopen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een feit blijft wat ze al in HD aanbieden is perfect van kwaliteit daar kan de satelliet nog een puntje aanzuigen.

HOHO sattv bestaat niet alleen uit CDS ,CDS is een van de vele aanbieders

 

bekijk maar eens de hd signalen van BBC/ARD/ZDF enz daar kan de kabel niet aan tippen

tegen een prijs van 0,00 euro/maand en dan nog de vraag hoelang die zenders nog op

de kabel blijven .

 

Als jou sattv hd signaal slecht is zou ik eens een goede sattv tuner aanschaffen

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind dat CD/TVV meer transponderruimte moet huren en weg met de 8PSK.

Dat HD beter kan, zie je in het buitenland, maar er hangt een prijskaartje aan, satelliet ruimte is duur en wie wil er meer betalen voor het geen hij nu ontvangt?.

En dat heeft niks met de crisis te maken, dat was daar voor ook al zo.

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, typisch Nederlands.

 

En ook de kabelmaatschappijen moeten vooruit, méér echte HD en niet van die schijnoplossingen.

Zowel CD/TVV en de kabelboeren, moeten uiterlijk 2015 de knop van SD op uit zetten.

Veel wordt dubbel uitgezonden en is nergens voor nodig.

En dan krijg je, ja maar maar mijn Irdeto box doet het nog goed.

Tegenwoordig ruilen we makkelijker onze vrouw in dan onze apparatuur die uit de tijd is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit wordt bepaald door de uplinker zo bepaald ziggo dat het bijna HD wordt en CDS HD wat opgeblazen SD is.

De kabel heeft begrenzingen met de capaciteit waardoor aan kwaliteit geknibbeld wordt.

 

Op de sat is (nog) geen capaciteit gebrek en kunnen zonder problemen 4k uitzendingen

erop gezet worden.

 

mbt BBC/ARD/ZDF enz doen de zenders zelf uplinken waardoor de sat altijd 

de maximale kwaliteit geeft zoals door de zender aangeboden wordt ,de kabel enz kan

dus nooit beter zijn wel slechter.

 

Inderdaad jammer als je niet kan vergelijken tussen BBC-HD via sat en BBC via kabel of

ARD-HD via sat en ARD via kabel zitten die wel op de kabel ?

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Satelliet heeft net als kabel zijn limieten... Kabel kan ook 4k op. Ook dat zij zelf uplinken naar de sat zegt totaal niks over de kwaliteit. Daarnaast zijn er veel zenders die de zender verspreiden via glasvezel, of zowel via sat als glasvezel. De kwaliteit van een zender op de kabel kan wel degelijk beter zijn als dezelfde zender op de satelliet, al ben ik van mening dat verspreiders (kabel/satelliet) de zender 1 op 1 moeten doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"...die zenders op de sat met een veel hogere resolutie uitzenden....",

 

oh ja, hoe dan al in 4K of zo?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...