Ga naar inhoud


Ziggo komt met nieuwe 'standaard': Bijna HD


D_V

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ohh nu valt het dubbeltje ,jullie kennen de kolen niet

die in limburg uit de grond kwam en waar jullie ouders/opa-oma

mee gestookt hebben.

 

Niet iedereen die iets anders zegt heeft ongelijk ,maar

ik praat liever over sattv dan kolen (kolen heeft ook een betekenis van geld)

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

60 inch, dan zal 4K ook wel helpen, maar wat als ik 32 inch voldoende vindt, zal ik dan wel iets van HD merken, laat staan 4K ?

 

SD en HD merkt je denk ik altijd. Zeker op grote TV's zoals 32". Misschien op hele kleintjes niet.

 

Ik heb zelf 40 en 42" en zie een heel duidelijk verschil. Maar vrouwlief (die heeft wat mindere ogen - of vind het gewoon leuk mij te irriteren) zegt dat ze het niet ziet.

 

En groter dan dit hoef ik eigenlijk ook niet. 4K heb ik nog niet gezien.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wijze postings gelezen

 

Als ik schrijf kolen zijn zwart en krijg als antwoord

jij bent gek kolen zijn wit kan ik twee dingen doen

niet reageren of "proberen" aan te tonen dat kolen

zwart zijn evt met een foto en dan komt als antwoord

op de foto "de foto in onderbelicht" op de foto staat een

witte kool hmmmmm

 

Discussie is dat de kabel minder dan HD gaan aanbieden voor HD

 

denk inderdaad dat onze ogen het verschil niet kan zien.

 

Mijn stelling is dat de kabel aan kwaliteit moet knibbelen dat heeft

een oorzaak volgens mij dat de kabel bandbreedte moet vrij maken met

andere woorden bandbreedte gebrek.

 

Toen kwam kabel is heeft nog altijd beter  beeld als de sat door onze

vriend sjaak.

 

Nu zijn we zover dat er geen beeld kwaliteit verschil is tussen sat en kabel.

 

Toen kwam de discussie wat is beter sat of kabel.

 

Ik ben van mening sat groter zenderaanbod en goedkoper.

 

Ja en dan kom je dus op persoonlijke keuzes en voorkeuren aan.

 

Ik denk echt dat er niet veel verschil zit in beeldkwaliteit tussen kabel en sat. Verschil is er altijd, maar is dit echt ZO groot? Ik geloof ook niet dat Ziggo met hun bijna HD iets gaan aanbieden wat veel minder zal zijn. Ik denk dat het zelfs nauwelijks merkbaar zal zijn, omdat je anders al van te voren weet dat je het niet zal verkopen.

 

En dan ga je dus bij je uiteindelijke keuze kijken naar zaken wie voor jou belangrijk zijn. Wij kijken alleen maar naar de 'echte' (lees betaalde) NL en NO zenders en een beetje Turkse TV (dat is gratis). Dus die 2000 zenders die ik in de lijst heb staan gebruik ik er misschien 20 van.

 

Als ik dus dezelfde, of bijna dezelfde, kwaliteit kan krijgen via de kabel, of beter en een beetje meer betaal, dan is voor mij persoonlijk de keus snel gemaakt. Ik vind het namelijk irritant dat ik om de zoveel jaar de schotel moet laten uitrichten. De LNB's en kabels teren hier weg en moeten minimaal om het jaar vervangen worden.

 

Maar iemand anders, zoals jij bijvoorbeeld, wil wel graag die 2000 zenders hebben en vind het leuk om als hobbyist aan je schotel te sleutelen. Maar deze persoonlijke voorkeuren zeggen niets over wat kwalitatief beter is of niet en je zou dit je niet moeten laten leiden in je betogen. Iedereen verdedigt altijd zijn of haar keuzes, maar zeg nou zelf - zie jij dan echt zo duidelijk verschil tussen kabel en sat HD?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

, maar zeg nou zelf - zie jij dan echt zo duidelijk verschil tussen kabel en sat HD?

Gewetensvraagje voor Pukje, want hij heeft zelf thuis geen kabel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de capaciteit van de kabel vs satelliet : die is natuurlijk niet oneindig bij kabel, maar zoals door anderen gezegd, dit wordt maar door één provider uitgebaat, dus er hoeven geen 36 varianten van bijv. Eurosport HD tegelijk op te zitten, voor evenveel landen of regio's.

Eén mux van de kabel kan 50.6 Mbps aan qua capaciteit bij QAM256, en 38 Mbps bij QAM64.

Ziggo gebruikt blijkbaar nog heel wat QAM64, dus mits een upgrade kan die capaciteit nog omhoog, om nog maar te zwijgen van DVB-C2 in de toekomst.

Er kan ook ruimte vrijgemaakt worden door gebruik van H.264 voor de SD zenders, of ineens het schrappen van SD.

En er zijn dus nog heel wat ongebruikte muxen.

 

Hoewel ik op satelliet 'gratis' (betaald met Duits kijk- en luistergeld dus) een heel groot aantal Duitse HD zenders heb, kijk ik daar zelden naar.

Idem ditto voor Freesat, ik kijk wel heel veel Britse TV, maar slechts naar een handvol zenders : BBC1HD, BBC2HD, en BBC4, de rest wordt maar zelden bekeken.

Mocht mijn kabelprovider (Telenet, Vlaanderen) dus de 4 BBC's in de beste kwaliteit brengen (straks is er ook BBC3 HD en BBC4 HD), en nog de Nederlandse in HD, kan ik bijna alle meest bekeken zekers op kabel bekijken.

Blijft nog wat Spaanse radio over die ik beluister via Hotbird.

 

Ik zie kabel als een soort "best of", je krijgt over het algemeen de meest belangrijkste en meest bekeken zenders van satelliet of andere media, en op een makkelijke manier, via een kabeltje in de huiskamer.

Satelliet biedt in principe veel gratis zenders, maar dat gratis is een beetje dubbelzinnig.

De BBC zendt niet uit voor Nederland en Vlaanderen, en dat we dat toch kunnen ontvangen is een kwestie van geluk met de geografische ligging en de stand van de technieke om dat geografisch te beperken.

Als de BBC zo'n mooie programma's kan maken is dat omdat de Britten er een pak belastingsgeld tegenaan gooien.

Gratis is dus eigenlijk betaald door een ander...

Van zodra het moet betaald worden door ons beperkt taalgebied, zie je direct de beperkingen.

Dan zie je hoe CD en TVV enorm beknibbelen op bandbreedte.

TVV heeft al 10 maanden achterstand als het komt op het aanbieden van 2Be HD, Vier HD en Vijf HD.

Ik vraag mij zelfs af of die er ooit komen op satelliet, want als een zender niet gedeel kan worden qua kosten met Nederland, dan schijnt die er niet meer te komen.

Qua beeldkwaliteit is het dus echt een verdeeld plaatje.

NED1,2,3 HD is beter op satelliet dan op kabel in Vlaanderen, omdat daar gewoon geen HD versie van NED1,2,3 aangeboden wordt.

Maar voor 2Be HD, Vier HD en Vijf HD is het dus net andersom, met TVV die het niet aanbiedt.

Arte HD opnieuw satelliet die het wint, idem ditto voor de Duitse HD zenders, en de meeste Britse.

 

Voor mij is de combinatie van kabel en sat (waarbij ik meest naar kabel kijk) de ideale combinatie op dit moment.

De enige 3 zenders die ik zou hebben via TVV en die ik niet heb op kabel zijn dus de Nederlandse publieke zenders in HD.

Die zitten dan nog in het duurste pakket, en daarom ben ik tevreden met een combinatie van kabel, en dan nog satelliet voor de gratis zenders die ontbreken op de kabel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... zzzzz, wat je schrijft klopt waarschijnlijk voor veel mensen... alleen vind ik dat "the best of" pakket van de kabel in Nederland, maar ook in belgie heb ik al kabel gezien, niet volgens mijn wensen... Als ik nu in Zwitserland zou wonen zou kabel misschien goed zijn, omdat ik daar gemerkt heb dat er echt heel erg veel goeds te vinden is... wat mij betreft, daar heb je een "best of" en meer dan dat, omdat je naast de Zwitserse zenders ook alle Duitse en de ORF zenders uit Oostenrijk hebt... en veel meer zelfs nog... alleen, kabel kost geld, maar het ging niet over geld in dit topic. Maar geld is voor mij wel belangrijk... dus geen kabel, en geen abo op nederlandse tv... je kan alles via buitenlandse FTA zenders zien, en de Duitse tv zendt meer programma's uit die ik goed vind... en in een heel erg goede kwaliteit!  Dus, als je wil "besparen" is het een logisch gevolg dat je de kabel de deur uitgooit, en naar de FTA zenders via de satelliet gaat kijken... doe je dat niet, wil dat zeggen dat je dat extra geld, wat vaak meer dan 220 euro per jaar is voor een gewoon standaardpakket) er voor over hebt.

 

Dat je naar zenders gratis kan kijken die door inwoners van andere landen betaald zijn is niets nieuws... vroeger (en nu nog) kijk je ook Finse tv als je bij de grens woont... Ook Noorse en Deense tv is erg populair in grensgebieden... gezien vanuit Zweeds perspectief. Maar ook in Nederland werd er geprobeerd om Engelse tv te kunnen zien en belgische, en uiteraard was/is Duitse tv vrijwel de standaard langs de hele oostgrens!  Dus er is niet echt iets nieuws onder de zon.

 

Ik wil nog wel iets opmerken, om weer 'on topic' te gaan... in mijn ogen was de beeldkwaliteit vroeger, maar dan heel vroeger, beter dan wat je nu soms ziet... uiteraard was het dan op een buizen tv van 63 cm en het was gewoon analoge tv... maar ik herinner me dat dat beeld vaak heel erg goed was. Gewoon met een goede grote antenne op het dak.

Digitaal is niet altijd een synoniem voor "beter"... wel voor "meer"...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

....Ik wil nog wel iets opmerken, om weer 'on topic' te gaan... in mijn ogen was de beeldkwaliteit vroeger, maar dan heel vroeger, beter dan wat je nu soms ziet... uiteraard was het dan op een buizen tv van 63 cm en het was gewoon analoge tv... maar ik herinner me dat dat beeld vaak heel erg goed was. Gewoon met een goede grote antenne op het dak.

Digitaal is niet altijd een synoniem voor "beter"... wel voor "meer"...

 

Dan vergelijk je SD van vroeger met SD van nu neem ik aan? Want aan HD kan natuurlijk SD niet tippen...

 

En voor mijzelf, kabel is gedeeltelijk coax en gedeeltelijk fiber?

 

Het limiet zit hem dan in het coax gedeelte neem ik aan? Wat als we nu allemaal 100% gefiberd worden? Komt er dan niet veel meer ruimte vrij voor HD via de kabel?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vergelijk je SD van vroeger met SD van nu neem ik aan? Want aan HD kan natuurlijk SD niet tippen...

 

En voor mijzelf, kabel is gedeeltelijk coax en gedeeltelijk fiber?

 

Het limiet zit hem dan in het coax gedeelte neem ik aan? Wat als we nu allemaal 100% gefiberd worden? Komt er dan niet veel meer ruimte vrij voor HD via de kabel?

Tot de kabel kopstations is het fiber van daar af alles coax(tussen de gemeenten,in de gemeenten,tot de woning)

Technisch kunnen ze het over fiber laten lopen dan zal dus ziggo naast kpn fiber overal nieuw

moeten leggen ,dat zie ik niet komen.

 

De kopstations deden nog niet zo lang geleden zelf het signaal van de sat afpikken en

op de de kabel gooien.

 

Ik vermoed? dat nu nog de duitse en engelse zenders op de kabel van de sat afkomt

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewetensvraagje voor Pukje, want hij heeft zelf thuis geen kabel.

Heb al in een posting aangegeven dat ik wel degelijk via kabel en CDS tv kan kijken maar

niet thuis (ziggo zit niet in belgië) op mijn werkplek hebben ze het wel (ziggo en cds) 42" hd tv's.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... zzzzz, wat je schrijft klopt waarschijnlijk voor veel mensen... alleen vind ik dat "the best of" pakket van de kabel in Nederland, maar ook in belgie heb ik al kabel gezien, niet volgens mijn wensen... Als ik nu in Zwitserland zou wonen zou kabel misschien goed zijn, omdat ik daar gemerkt heb dat er echt heel erg veel goeds te vinden is... wat mij betreft, daar heb je een "best of" en meer dan dat, omdat je naast de Zwitserse zenders ook alle Duitse en de ORF zenders uit Oostenrijk hebt...

De kabel houdt natuurlijk ook rekening met de populariteit van bepaalde zenders.

Hoe je het ook draait of keert, hier in Vlaanderen zijn de meest populaire zenders de eigen Vlaamse zenders.

Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk, zelfs Nederland worden al veel minder bekeken.

Logisch dan ook dat ze in de eerste plaats die Vlaamse zenders in de best mogelijke kwaliteit uitzenden.

Persoonlijk vind ik wel dat ze de buitenlandse die ze uitzenden, en die ook in HD bestaan, gewoon in HD zouden moeten uitzenden. Daar lijkt mij op dit moment toch zeker nog ruimte voldoende voor.

en veel meer zelfs nog... alleen, kabel kost geld, maar het ging niet over geld in dit topic. Maar geld is voor mij wel belangrijk... dus geen kabel, en geen abo op nederlandse tv... je kan alles via buitenlandse FTA zenders zien, en de Duitse tv zendt meer programma's uit die ik goed vind... en in een heel erg goede kwaliteit!  Dus, als je wil "besparen" is het een logisch gevolg dat je de kabel de deur uitgooit, en naar de FTA zenders via de satelliet gaat kijken... doe je dat niet, wil dat zeggen dat je dat extra geld, wat vaak meer dan 220 euro per jaar is voor een gewoon standaardpakket) er voor over hebt.

Ik hoef niet direct te besparen op mijn TV bedrag, maar om nu TVV én sat FTA én kabel tegelijk te hebben, vind ik teveel van het goede.

En vermits ik voor die betalende zenders meer mijn gading bij de kabel vind, is bij mij al een aantal jaar geleden TVV opgezegd.

De Duitse zenders vind ik heel interessant, maar doordat ik zoveel BBC kijk, en dan zijn er nog de Vlaamse zenders, is er te weinig tijd over.

Dat je naar zenders gratis kan kijken die door inwoners van andere landen betaald zijn is niets nieuws... vroeger (en nu nog) kijk je ook Finse tv als je bij de grens woont...

Ik vond het gewoon belangrijk nog eens aan te stippen dat die gratis zenders niet echt gratis zijn, dat wordt vaak vergeten. Je bent ook niet zeker dat je die in de toekomst nog zult hebben.

Voorlopig ben ik heel blij dat die spot beam van de BBC nog altijd niet belet dat ik hun zenders kan bekijken.

 

 

Ik wil nog wel iets opmerken, om weer 'on topic' te gaan... in mijn ogen was de beeldkwaliteit vroeger, maar dan heel vroeger, beter dan wat je nu soms ziet... uiteraard was het dan op een buizen tv van 63 cm en het was gewoon analoge tv... maar ik herinner me dat dat beeld vaak heel erg goed was. Gewoon met een goede grote antenne op het dak.

Digitaal is niet altijd een synoniem voor "beter"... wel voor "meer"...

Ik denk dat dit toch een beetje een gekleurde herinnering is.

Eerst en vooral, hoe kleiner het scherm, hoe minder de fouten in het beeld opvallen, natuurlijk.

Zo herinner ik mij hoe mijn Schneider CPC6128 huiscomputer op 640x200 een zeer scherp beeld leek te geven, maar toen ik op PC dezelfde resolutie op een groter scherm zag, het er enorm blokkerig uitzag.

Hoe groter het scherm, hoe meer je de details ziet, natuurlijk.

Op een 36cm beeldbuis TV zal het beeld er dus nog beter uitgezien hebben.

Ik denk dat qua kwaliteit we tegenwoordig erg verwend zijn, maar dan moet het dus wel over een zender/provider gaan die niet teveel op bandbreedte bespaart.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoop geen onzin Pukje, je leeft echt nog in het analoge tijdperk, het netwerk van Ziggo bestaat voor 98 procent uit glasvezelkabels. Alleen de connectie van de wijkcentrale naar een woning, gemiddeld zo'n 250 meter, gaat via een standaard coaxkabel. Die laatste meters vervangen met glasvezel zou onnodig zijn en bovendien zorgen voor 'onnodige extra kosten' voor Ziggo en de consument. En de Duitse kanalen komen echt niet meer van de satelliet ik heb nooit uitval bij onweer, (jij wel via de satelliet :P ) die signalen worden vanuit Hilversum zo doorgezet.

En doe ons een plezier hou nu eens op steeds maar onzin uit je duim te zuigen over de kabel je bent er geen fan van dat weten we nu wel , je hebt niet eens kabel dus stop met dat opruien.

Kan zijn dat ik geslapen heb en dat de kabel wijk verdeelpunten ondertussen verbonden zijn met glas.

 

Maar de kabel werkt echt niet met een schoteltje van 60cm die bij een wolkje door de knieen gaat

denk eerder aan 3 meter en dan moet heel was mis geen ,ik heb een schoteltje van 1,2 meter en als

3 keer per jaar voor 10 min een zenders weg valt is veel.

De kabel heeft ook downtijden ook de glasvezel

 

Ben zo goed als zeker van dat veel buitenlandse zenders op de kabel nog via de

schotel binnen komt

 

Ben inderdaad geen voorstander van kabel historisch gegroeid eerst moet de antenne van het

dak en verplicht op de kabel een tv beeld om van de huilen .

1987 zo vlug mogelijk een schotel genomen ,wat een beeld (bb 6mhz) de monteurs van de kabel

zaten met de handen in het haar "tegen dat signaal kunnen wij niet op".

 

Nu kijk ik nog via schotel en ben dik tevreden en ben geen geld/maand kwijt

 

Verder kan je testen of het signaal van de kabel via sat komt

komt het signaal op de kabel eerder binnen dan via sat dan krijgt

de kabel het signaal direct anders via sat

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al in een posting aangegeven dat ik wel degelijk via kabel en CDS tv kan kijken maar

niet thuis (ziggo zit niet in belgië) op mijn werkplek hebben ze het wel (ziggo en cds) 42" hd tv's.

Ja, ik weet heel goed dat je dat hebt gezegd. Ben jij op je werk in staat in alle rust onder exact gelijke omstandigheden (randapparatuur) beeldkwaliteit te meten en te vergelijken?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat ik geslapen heb en dat de kabel wijk verdeelpunten ondertussen verbonden zijn met glas.

(...)

Ben zo goed als zeker van dat veel buitenlandse zenders op de kabel nog via de

schotel binnen komt.

Je kwebbelt er maar op los, he? Met die dikke duim van je.

 

"Kan zijn dat...."

"Ben zo goed als zeker dat..."

 

Heb je wel eens iets uitgezocht voordat je hier iets beweert?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kwebbelt er maar op los, he? Met die dikke duim van je.

 

"Kan zijn dat...."

"Ben zo goed als zeker dat..."

 

Heb je wel eens iets uitgezocht voordat je hier iets beweert?

Ik ben naukeurig met mijn uitlatingen

"Kan zijn dat ik geslapen heb en dat de kabel wijk verdeelpunten ondertussen verbonden zijn met glas"

Ik deel niet de mening dat alles bij de kabel over glas loopt met uitzondering van de wijkkasten tot woningen

 

"Ben zo goed als zeker van dat veel buitenlandse zenders op de kabel nog via de

schotel binnen komt."

Ben niet zeker of de duitse tv en belgische tv op de kabel via sat komt ,de andere landen wel ,heb ook

aangegeven hoe je het zelf kan testen

 

"Ben jij op je werk in staat in alle rust onder exact gelijke omstandigheden (randapparatuur) beeldkwaliteit te meten en te vergelijken?"

Net zo goed als dat die spullen op het werk bij mij thuis zouden staan.

 

EIgenlijk is dit weer een antwoord van mij die ik beter niet had kunnen schrijven geeft weer aanleidingen om van het thema

af te wijken en WEER off topic te gaan.

 

Niemand heeft mij tot nu toe een toegevoegde waarde aangetoond van kabel boven sat.

beeldkwaliteit is al van de kabel in de grond geboord

Het prijskaartje ziet voor de schotel goed uit.

Zender aanbod ziet voor schotel goed uit

 

Ik ga bijna zeggen (wil natuurlijk de kabel kijkers niet beledigen) je bent

gek om nog via kabel te kijken.

 

Een reden om via kabel te kijken zou kunnen zijn geen schotel nodig ,geen kabels door de woning,geen

onrechtmatige problemen van verhuurder,vve,gemeente enz.

 

Jammer dat ik altijd in herhaling moet treden door deze offtopic meldingen

 

Nieuwe feiten die de meerwaarde van kabel boven schotel geven lees ik graag

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...