Ga naar inhoud


Ziggo komt met nieuwe 'standaard': Bijna HD


D_V

Aanbevolen berichten

Ik vergeleek inderdaad SD kwaliteit... uiteraard, want vroeger had je geen HD.

 

 

Ik ben er heel zeker van dat de Zeeuwse kabel in ieder geval ook de RTL zenders van de satelliet plukt, net als de duitse zenders. De belgische (1 en 2) komen via DVB-t (volgens een berichtje wat ik een paar jaar gelden in een lokale krant las).

Dat over de RTL zenders heb ik een paar weken geleden nog geconstateerd, toen de buurvrouw nu vroeg wat ze met haar tv moest doen toen die balk met informatie van Canaldigitaal bovenin over het scherm rolde dat ze van transponder gingen wisselen en dat je opnieuw zenders moest zoeken...  Ik ging er vanuit dat die balk niet door RTL (7) maar door CD erop gezet werd tbv hun klanten...  En dat was dan het bewijs dat die zenders toch gewoon van de satelliet gehaald worden volgens mij... Het gaat wel gewoon om de SD versies, want ze heeft geen HD, en is er ook niet in geinteresseerd.

 

Dat je veel minder uitval hebt op de kabel komt omdat ze heel erg veel grotere schotels gebruiken dan wat de gewone consument thuis heeft...

 

 

Ik begrijp wel wat "zzz" schrijft... kabel is een compromis voor de gemiddelde kijker... en die kijker is waarschijnlijk alleen maar geinteresseerd in programma's uit hun eigen land. Misschien heeft het met de taal te maken, dat zou kunnen.

 

Ik zeg ook niet dat ik "moet" besparen op tv kosten, maar het is wel een zeer welkome besparing...  ik geef niet graag te veel geld uit als het niet nodig is... en door niet meer te betalen voor kabel tv verdien je dus wel va 220 euro per jaar... dat is een mooie vakantie die je daarvan kan betalen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1)Ik ben naukeurig met mijn uitlatingen

 

"Kan zijn dat ik geslapen heb en dat de kabel wijk verdeelpunten ondertussen verbonden zijn met glas"

2)Ik deel niet de mening dat alles bij de kabel over glas loopt met uitzondering van de wijkkasten tot woningen

 

3)"Ben zo goed als zeker van dat veel buitenlandse zenders op de kabel nog via de

schotel binnen komt."

Ben niet zeker of de duitse tv en belgische tv op de kabel via sat komt ,de andere landen wel ,heb ook

aangegeven hoe je het zelf kan testen

 

"Ben jij op je werk in staat in alle rust onder exact gelijke omstandigheden (randapparatuur) beeldkwaliteit te meten en te vergelijken?"

4)Net zo goed als dat die spullen op het werk bij mij thuis zouden staan.

 

5)EIgenlijk is dit weer een antwoord van mij die ik beter niet had kunnen schrijven geeft weer aanleidingen om van het thema

af te wijken en WEER off topic te gaan.

 

Jammer dat ik altijd in herhaling moet treden door deze offtopic meldingen

 

Nieuwe feiten die de meerwaarde van kabel boven schotel geven lees ik graag

2) Hoe kun je daar nou een mening over hebben? Je moet je baseren op feiten.

3) Dus je gokt, maar komt met weinig feitelijk bewijs.

4) Beschrijf dan hoe je meet? Ik heb nog geen beschrijving van condities getallen van je gezien, zoals andere posters dat wel doen.

5) Vind je jezelf consequent on topic als je steeds wilt bewijzen dat sat beter is dan kabel? Dat is toch niet het punt van dit topic?    

 

1) Zolang jij beweringen doet zoals "Ik deel niet de mening dat", of "Ik ben zo goed al zeker dat" ben jij niet nauwkeurig in jouw uitlatingen.

    Nauwkeurigheid is gebaseerd op feiten, niet op vermoedens, nattevingerwerk of meningen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziggo moet de kwaliteit van HD kanalen inkrimpen (dat is de topic)

dit komt omdat de kabel een flessenhals is voor het hele televisie aanbod

De kabel krijgt via sat duizende tv zenders binnen en moet een keuze maken omdat

ze niet alles kunnen doorgeven (brandbreedte gebrek en auteursrechtelijke problemen).

Een paar van die duizende zenders krijgt de kabel via een andere weg binnen dan via sat terwijl

die zenders ook op de sat zitten.

 

De kabel is een magere uittreksel van het tv aanbod.

 

Ik vind die magere uittreksel teweinig om over te stappen ook omdat gezien de topic melding

de capaciteit van de kabel ten einde is.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Sjaak heeft een punt. On-Topic blijven a.u.b. Dat geldt niet alleen in dit topic, maar in vele topics die de laatste tijd steevast vervuild worden met off-topic discussie.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziggo moet de kwaliteit van HD kanalen inkrimpen (dat is de topic)

.

Nee, daar gaat het topic niet over.

Het topic gaat erover dat Ziggo minder HD zenders heeft als andere aanbieders.

Ziggo probeert het verkleinen / niet uitbreiden van het aanbod van HD zenders te verklaren met de uitspraak dat bij hun de SD zenders bijna de kwaliteit van HD zenders bij andere providers heeft.

Er word in het bericht van de startpost nergens beweerd dat Ziggo de kwaliteit van de HD zenders moet inkrimpen. 

 

 

De kabel is een magere uittreksel van het tv aanbod.

 

Ik vind die magere uittreksel teweinig om over te stappen

Dat is jouw persoonlijke mening en die respecteer ik.

Moest daar nu echt pagina's lang over gesteggeld worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...