Ga naar inhoud


films afspelen op vu+ solo2 dmv externe pc


cbrman

Aanbevolen berichten

Ik heb hem nu een tijdje draaien en tot volle tevedenheid..

Ik heb nog wel een paar vragen die ik op t internet niet zo snel kon vinden..

Ik heb dus heel veel films op een externe schijf staan..

Als ik die aansluit op de vu moet hij eerst geinitialiseerd worden en ben ik alles kwijt..

terwijl ik een hd van 640 gb ingebouwd heb dus ik dacht ik sleep films en foto's van mijn laptop naar de drive in de vu

maar als ik ze dan zoek via de media player plugin zie ik wel een map maar geen bestanden..

Misschien doe ik iets verkeerd .

ook het opnemen met epg snap ik nog niet hoe waar en wat..

 

en als je een eigen zenderlijst wil maken om de favoriete kanalen te bekijken moet ik ook nog uitvinden..

ik selecteer nu de lijst van cd en krijg dan de meest gebruikte kanalen wel maar ik wil eigenlijk zelf een favorieten lijst selecteren 

 

als iemand nog tips en trucs heeft graag...

grt Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een SOLO2 en ook andere ontvangers kunnen niet zonder meer alle video formaten afspelen dus het is van belang te weten welke video formaat jij wilt afspelen.

Hoe sleep jij de films naar jouw SOLO2 want het lijkt me toch dat de films meerdere Gigabyte groot zijn en het kopiëren / verplaatsen enkele uren duurt.

Ik heb dan ook het vermoeden dat er niets gekopieerd / verplaatst is.

 

Overigens kun je foto's niet met de media Player bekijken want daar heb je een andere plug-in voor nodig.

 

Het opnemen via de EPG is heel eenvoudig, je klikt op de EPG toets, kiest in een zender-/ favorietenlijst het juiste programma en klikt op Timer, hierna kun je Timer ook nog wijzigen.

Dit is overigens de procedure in VTI maar je laat niet weten welke Image jij nu gebruikt.

 

Je kunt natuurlijk zelf zenderlijsten gaan maken d.m.v. DreamDroidEdit maar je kunt voor het gemak ook de zenderlijsten gebruiken van derden zoals de zenderlijst van hans, zie hier http://www.sat4all.com/forums/topic/338324-kanalenlijst-hans-van-5-februari-2014/?hl=hans

Hoef je zelf niet meer het wiel uit te vinden.

Uiteraard kun je deze zenderlijst ook weer naar wens met DreamBoxEdit bewerken.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het formaat zegt niets, een file als mkv of .avi is slechts een container waarin de content staat. Van belang is te weten welke codecs er gebruikt moeten worden door die video bestanden. H264 en mpeg2 en mpeg4 en divx zou geen probleem moeten zijn, maar heb je iets exotisch gedownload kan het goed zijn dat het niet te bekijken is.

 

Dit komt omdat de settop boxen geen software codecs gebruiken, maar dit in hardware doen, en daardoor zijn ze wat kritischer wat ze wel en wat ze niet willen afspelen.

 

Dan antwoord op de vraag of je content kan zien vanaf je solo2 met behulp van een pc waar een disk aan hangt. Ja dat kan. Je kan als je die disk shared met je netwerk in de meeste images met de netwerkbrowser naar die disk bladeren en dan de inhoud zien en aanklikken en bekijken.

 

Je zou ook een dlna server kunnen installeren op je pc en dan met een dlna plugin de content streamen naar je vusolo. Zelf heb ik een zelfbouw storage server staan die wat folders heeft gemount via nfs, en naderhand heb ik voor de tablets hier een dlna server erop gezet zodat ook die content gestreamed kunnen bekijken als ze dat willen.

 

De mogelijkheden zijn divers, maar zoals Jurgen al opmerkte, je vertelt er niet bij welk image je hebt draaien op jouw vusolo2, dus wat er mogelijk is met jouw box en wat er beschikbaar is aan plugins en hoe dat in zijn werk gaat daar kunnen we je zo geen antwoord op geven.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wiz dank voor je uitleg..

Ik heb dus openli 4 draaien en op mijn drive ( geformatteerd in ntfs staan de films.. ik zal deze delen zodat ik met netwerk browser de drive kan benaderen..

er zijn diverse formaten die zal ik testen.. maar meeste zijn divx of mpeg4 dus dat zou moeten lukken..

kan het overigens wel ..een film naar de drive kopieeren? en daar kijken..

dank alvast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

cbrman,

kopieren via windows kan

maar weet dan wel dat je ook even naar de rechten en attributen moet kijken op de VU+ van de gekopieerde bestanden

 

want daar veroorzaakt windows immers vaak fouten indien naar het linux filesystem gekopieerd wordt door een user "everyone of Guest" welke geen superuserrechten heeft op het ext3 filesystem (die superuserrechten heeft de gebruiker "root" )

 

overigens kopieren kost ook veel tijd, dus het aankoppelen van de PC met gedeelde map (en inhoud) is makkelijker en veel sneller

dat aankoppelen gaat per netwerkbrowser OF je kunt dat regelen met de autofs assistent die hier uitgelegd wordt

 

aankoppelen en dus via netwerk media bestanden afspelen betekent echter wel dat je PC ingeschakeld moet zijn

lees de VU+ wiki eens aandachtig door, er is heel veel knowhow te vinden

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Die vraag had je overigens hier ook al gesteld http://www.sat4all.com/forums/topic/338865-wat-zijn-de-knelpunten-mbt-het-streamen-naar-een-tablet-android-of-ipad/page-3 en zelf al het antwoord gegeven.

Alleen vond je € 6,= voor een goede oplossing nogal duur.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...