Ga naar inhoud


Traag netwerk VU SOLO 2


quattro

Aanbevolen berichten

Hangt eventueel ook af of die switch wel goed is.

zo'n UTP poortje kan ook stuk gaan...

dus poortjes wisselen

dus draadjes wisselen

en zonder switch proberen

en zonder router je kunt bij de juiste hardware PC zelfs direct verbinden (de nic stelt kabel in als cross over 1op1 naar vu+)

 

maar wat is de doorsnee bestandgrootte van NZBget Data?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hangt eventueel ook af of die switch wel goed is.

zo'n UTP poortje kan ook stuk gaan...

dus poortjes wisselen

dus draadjes wisselen

en zonder switch proberen

en zonder router je kunt bij de juiste hardware PC zelfs direct verbinden (de nic stelt kabel in als cross over 1op1 naar vu+)

 

maar wat is de doorsnee bestandgrootte van NZBget Data?

Directe verbinding, van VU --> router --> computer gaat goed. Dan haal ik ca 10MB. (computer is aangesloten op 100MB pport, dus die snelheid is dan redelijk).

 

Hierna switch vervangen voor een router en alleen de VU aangesloten. Dan is de verbinding ook traag.

 

Dus mijn conclusie tot zo ver:

Kabel ok

VU is ok

Het gaat dus ergens mis met de switch, echter deze vervangen biedt ook geen soelaas.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dus mijn conclusie tot zo ver:

Kabel ok

VU is ok

Het gaat dus ergens mis met de switch, echter deze vervangen biedt ook geen soelaas.

stel het is de duivel... ;)

 

zet hem eens in een ander netwerk, bij je buur, je broer, je collega

 

er zijn enkele andere opties,

flash de VU+ SOLO2 eens helemaal opnieuw en bekijk (zonder extra plugins) je network throughput

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wiz, wat denk je dat ik als eerste geprobeerd heb?

:confused:  ;)

ik heb geen flauw idee, mijn glazen bol is al een tijdje geleden van mijn buro gedonderd...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren nog e.e.a. geprobeerd, ik snap er echt geen hout meer van.

 

Zodra ik de switch er tussenuit haal en de VU direct op mn router aansluit heb ik een goede verbinding. Zodra ik er iets van een switch of repeater tussen zet is het hopeloos.

 

Wat ik o.a. geprobeerd heb:

I.p.v. een switch geprobeerd met 2 andere routers (in repeat mode). Blijft traag.

Router vervangen. Zelfde problem, bij direct aansluiten heb ik een goede / snelle verbinding, zodra ik er weer een switch of repeater achter zet heb ik hetzelfde probleem.

Zelfs een heel nieuw netwerkje opgezet met andere kabels. (korte kant en klare kabels). Ook hier hetzelfde fenomeen. Bij direct aansluiten gaat het goed, bij tussenkomst van een switch / repeater gaat het mis.

Vu ook nog even aangesloten via een Wlan stick. Wifi verbinding VU --> repeater --> router --> PC is dan goed.

Opnieuw geflashed (met org. VU image, uiteraard helemaal zonder pugins enzo). Ook geen oplossing, blijft traag.

 

Begin nu toch echt te twijfelen of de instellingen in mn router goed staan, maar naar andere apparaten die achter dezelfde switch zitten heb ik gewoon een goede verbinding (ok, redelijk dan, ca 5 MB/s)... De instellingen lijken me dus ook in orde.

 

E.e.a. steeds geprobeerd met verschillende bestanden van verschillende grootte, varierend van 1Mb - 10GB. Dit maakt geen verschil. Ook niet bij bestanden vanaf de harde schijf of flash.  

 

Schiet mij maar lek....

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat wordt zoeken naar een naald in de hooiberg

dat ligt in ieder geval dus NIET aan de SOLO2

 

Ik had een fritzbox en daar kon je de twee utp poorten niet zo vertrouwen als switch DUS staat er al heel lang de netgear gs105 tussen (bijna een oldtimer) 10/100/1000 Mbit autosensing autoswitching

 

Nu heb ik wel een nieuwe router zo'n experia box v9, maar laat toch lekker mijn VU en NAS en PC op de netgear, gewoon uit ervaring <> eenmaal goed altijd goed

 

Minder kritische apparaten zijn wel direct op de experia box aangesloten.

misschien vindt je nog wat <<< is het overigens per DHCP of per vast IP adres

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ik dan met SOLO2???

ik heb prima netwerk throughput...

 

wigee, schrijf eens wat voor netwerk apparaten en draden je gerbuikt gebruikt, misschien is het wel hetzelfde als quattro

 

conclusies trekt men niet zomaar...

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat wordt zoeken naar een naald in de hooiberg

dat ligt in ieder geval dus NIET aan de SOLO2

 

Ik had een fritzbox en daar kon je de twee utp poorten niet zo vertrouwen als switch DUS staat er al heel lang de netgear gs105 tussen (bijna een oldtimer) 10/100/1000 Mbit autosensing autoswitching

 

Nu heb ik wel een nieuwe router zo'n experia box v9, maar laat toch lekker mijn VU en NAS en PC op de netgear, gewoon uit ervaring <> eenmaal goed altijd goed

 

Minder kritische apparaten zijn wel direct op de experia box aangesloten.

misschien vindt je nog wat <<< is het overigens per DHCP of per vast IP adres

ciao

Ik heb zelfs getest met een nieuw netwerkje. Andere router met daarachter de switch geprobeerd. Zelfde euvel. Ook in deze situatie de switch nog vervangen door een router/repeater. Zelfde.

 

Lijkt mij dat er een van de aparaten erg kritisch is en zich verslikt zodra er een switch in beeld komt. Dat zijn ofwel de switch, fritzbox, de 2 andere modems (die in welke combinatie dan ook het zelfde resultaat laten zien, en geen moeite hebben met andere aparaten), of de VU die de enige constante in dit verhaal is...

 

Overigens vindt ik het dan wel vreemd dat dit zich alleen voor doet op mijn interne netwerk. Downloaden vanaf internet gaat (achter de switch) gewoon met 5 MB.

 

Heeft iemand nog een heel oud image? Dan zal ik die eens flashen en kijken of het daar ergens in zit.

 

Kabels zijn trouwens allemaal cat5e. Heb zowel DHCP als vast geprobeerd.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed gelezen heb,heb je alles vervangen en geprobeerd?

Want bepaalde routers,kan je prioriteiten instellen,welke data voorrang krijgt op het intern en extern netwerk.

Misschien dat de kans dat het dit is 0% is,maar ik wilde het toch eens melden.Vooral als je met internet wel je snelheid haalt,en niet intern.

Hier zie je een voorbeeld van mijn fritzbox,en daar krijgt de vu duo voorrang.Iemand zei,dat dit interessant was,als je veel opnam via de NAS,dat die dan voorrang krijgt op data verkeer,maar ,misschien hebben ze mij blaasjes wijsgemaakt.

post-40019-0-80212100-1408578733.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed gelezen heb,heb je alles vervangen en geprobeerd?

Want bepaalde routers,kan je prioriteiten instellen,welke data voorrang krijgt op het intern en extern netwerk.

Misschien dat de kans dat het dit is 0% is,maar ik wilde het toch eens melden.Vooral als je met internet wel je snelheid haalt,en niet intern.

Hier zie je een voorbeeld van mijn fritzbox,en daar krijgt de vu duo voorrang.Iemand zei,dat dit interessant was,als je veel opnam via de NAS,dat die dan voorrang krijgt op data verkeer,maar ,misschien hebben ze mij blaasjes wijsgemaakt.

Dank, niet eens zo'n gek idee. Mocht de oorzaak zijn dat e.e.a. verstoord wordt doordat andere aparaten bandbreedte vreten door een of ander process, dan wordt dat hiermee onderdrukt.

 

Inmiddels is ook die mogelijk oorzaak uitgesloten. Het brengt namelijk geen oplossing...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor die opmerking in post 24 :crazy:

ik moet zelf ook niet te snel conclusies trekken :grin:

 

we denken gewoon met je mee en zoeken mogelijkheden:

-is er met switch ertussen enkel de VU+ SOLO2 aangesloten of ook andere apparaten op die switch? (test enkel de solo2)

-welke processen zouden eventueel zo iets veroorzaken ? netwerkprinter samba ?

-ipv4 of ipv6 ?

-welke processen draaien op de SOLO2

>>> copieer eens iets en kijk tegelijk via telnet naar uitvoer van commando >top<

>>> kijk eens naar commando >netstat -a< via telnet (dat toont alle processen die het netwerk betreffen

>>> kijk ook eens naar commando >dmesg< via telnet direkt na een herstart van de SOLO2 via afstandbediening

 

soms zijn andere tools nodig, om botsingen (collissions) op het netwerk te traceren

een ander persoon die ik ken heeft enkel collisions met zijn TPlink switch en pas nadat ie eth0 op 100Mbit instelde waren die weg

(hele rare switch dus)

 

misschien zit er iets tussen waardoor we het probleem vinden en kunnen oplossen

ciao

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zullen goedkope switchen zijn, (unmanaged) daar kan men niks instellen, alles wordt automatisch geregeld.

Het kan best zijn dat die de snelheid compleet verkeerd instelt van de VU, of dat er een fout gebeurd bij het toe kennen van half of full duplex.

en inderdaad ook de backplane kan een rol spelen, zo'n switch kan maar een bepaalde capaciteit verwerken.

Als de som van alle data dat overschrijd, heb je een probleem.

Controleer ook maar eens of er nergens een lus is die via, via terug naar je switch loopt.

 

je zou er ook een managed switch kunnen tussen stoppen, dan bepaal je zelf hoe de poort zich moet gedragen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonski, Normaal gesproken hangen er behalve de VU ook nog een TV en Raspberry aan de switch. Met testen haal ik die er af.

Netwerkprinter heb ik niet, Samba zou idd kunnen. Ik zal die commando's eens proberen en kijken of ik daar wijs uit kan.

Alles is ipv4, ipv6 geen verstand van.

 

Ik zal ook nog eens proberen om mij netwerkje op 100Mb te zetten. Met de fritzbox kan dat, de swtich weet ik niet (regelt volgens mij zelf de snelheid adhv het aangesloten apparaat), die andere twee routers zijn GB poorten en kan ik volgens mij ook niet instellen. Kan ik op de VU max 100Mb instellen?

 

@Mebo, switch was idd niet erg duur en ik kan er niks op instellen. :whistle:

Hoe kan ik controleren of de snelheid en half of full duplex goed ingesteld wordt?

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...