Ga naar inhoud

Vu Plus

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

6.277 onderwerpen in dit forum

• 4 reacties
    • 5,1k weergaven
    • 3 reacties
    • 44,1k weergaven
  1. VU+ solo2 met als hdd de xmbc server

• 7 reacties
    • 11,6k weergaven
    • 0 reacties
    • 3,1k weergaven
    • Sat4all vriend

DVB-T Stick op VU Duo 1 2 3 4 18

• Sat4all vriend
    • 255 reacties
    • 290,4k weergaven
    • 6 reacties
    • 13,9k weergaven
    • 18 reacties
    • 40,9k weergaven
    • 41 reacties
    • 24,1k weergaven
    • 61 reacties
    • 37,1k weergaven
    • 9 reacties
    • 8,8k weergaven
    • 6 reacties
    • 9,3k weergaven
    • 0 reacties
    • 2,6k weergaven
    • 0 reacties
    • 4,7k weergaven
    • 15 reacties
    • 23,5k weergaven
    • 5 reacties
    • 3,9k weergaven
    • 1 reactie
    • 5,3k weergaven
    • 27 reacties
    • 12,8k weergaven
  2. signaalsterkte vu duo. 1 2 3

• 44 reacties
    • 18,7k weergaven
    • 3 reacties
    • 5,2k weergaven
    • 4 reacties
    • 9,2k weergaven

• Ergens in het begin van dit draadje had ik het over een probleem met het binnenhalen van de multistreams op mijn Vu+ Duo 4k. Sommige streams kwamen binnen, ander werden niet gezien. Toen ik de S2X tuner naar mijn Ultimo 4k verhuisde, ging het daarmee wel goed. Reden: de Duo zat op een andere schotel met LNB dan de Ultimo. De Ultimo zit voor 5W op de grote schotel met 1 LNB voorop de foto, de Duo op een LNB helemaal op de zijkant van de Cahors schotel, achteraan op de foto, uiterst rechts op de beugel.     Nu heb ik een tweede S2X erbij, die nu in de Duo zit. Dat werkt goed. Na enig experimenteren is een verschil te zien tussen de signalen van de twee schotels, tussen de 1 en 1,2 dB. De grote schotel vooraan geeft uiteraard het meeste signaal. Maar dat is niet alles, er is ook een groot verschil te zien tussen de twee gebruikte PLS codes. Code 121212 geeft ongeveer 2,8 dB meer signaal dan code 50416. Een flink verschil dus.   Nu is duidelijk waarom de Duo in eerste instante alleen de multistreams van code 121212 gaf. Code 50416 geeft een te zwak signaal voor de LNB aan de rand van de Cahors, dus die multistreams kwamen niet goed binnen, zoals ergens eerder in dit draadje al werd opgemerkt. Als van de zwakkere code 50416 ook nog eens 1,2 dB afgaat door een zwakker signaal van de LNB, gaat het dus mis. De normale, gecodeerde signalen van Fransat gaven geen probleem met een iets zwakker signaal van 1,2 dB, vooral ook omdat daar niet zulke extreme verschillen zijn tussen de signaalsterkte van de verschillende transponders..    Welke LNBs het precies zijn, weet ik niet meer, maar ik kocht in elk geval niet de allergoedkoopste types. Beide LNBs zijn gevoelige types.  
    • Tussen technische kennis, verstand en politici klopt er HEEL veel niet. Onze nieuwe premier is daar helaas een voorbeeld van.  Aardige babbelaar, zeer sympathiek, verstand en kennis helaas nul..... Kom je ver mee in de politiek, maar, is rampzalig voor ons land en samenleving.....
    • Ik ben hobbyist en wil full options. Een gewone gebruiker hoeft helemaal niet in de menus te komen en anders kan je het gebruikersniveau aanpassen. Radio heeft ook een screensaver, dus dan kan je nog steeds de achtergrond gebruiken, maar eens met het doorsluizen van je audio naar een geluidsinstallatie.
    • Dank allen! Het is dankzij jullie me helemaal duidelijk geworden! Fijn Forum! Hartelijke groet!
  • Nieuwe aanmaken...