Ga naar inhoud


nieuwe zenders op de nieuwe astra astra 23.5 van canaldigitaal.


michel130

Aanbevolen berichten

Kijk dit is nu een uitspraak die CD leuk vind. Het is toch gewoon van de pot gerukt dat er op deze manier met klanten wordt omgegaan. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator
Origineel bericht van: Jürgen
Misschien een tip.
Vorige week heb ik mijn Irdeto2 kaart met STB pakket gratis bij CD omgeruild.
... op mijn 1e kaart staat een Basis pakket.
Jürgen

Jürgen, het is mij bekend, dat CD vanaf het basispakket de irdeto kaart gratis omruilt.
Ik heb echter het settop box pakket. Daarvoor ruilen ze geen kaart om.

Mijn kritiek is echter, dat ze steeds nieuwsbrieven en persberichten de wereld insturen, waarin gezegd wordt dat alle abbonnee's profiteren kunnen van een aanbieding. Er wordt met geen woord over gerept dat irdeto klanten, hun oudste en trouwste klanten daarvan uitgesloten zijn.

Dit is dus een pertinent onjuiste bewering, waarvan ik denk, dat de reclame code comissie daar korte metten mee maakt.

Maar daar gaat het mij niet om.

Ik zal moeten wachten met hd te kijken, totdat ze dat als pakket aanbieden, en dan mij daarop moeten abbonneren.
Ik denk dat ze dan wel de kaart zullen omruilen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Ik heb echter het settop box pakket. Daarvoor ruilen ze geen kaart om.

Ik begrijp jouw reactie volledig echter wilde ik jou op attenderen dat CD mijn Irdeto2 kaart met een STB pakket wel vorige week gratis heeft omgeruild.
Heb je het kortgeleden al geprobeert zo niet, wat let je om het ook te proberen.
Waarom zou het de éné wel en de andere niet lukken?
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet geschoten is altijd mis, inderdaad.

Het enige verschil is dat je al een kaart had met een hoger pakket als het STB pakket.

 

Ik zal i.i.g. een poging gaan wagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Bij Canaldigitaal verstaan ze onder alle abonnee's? niet alle abonnee's?
Wij irdeto kijkers, hun oudste en trouwste klanten kunnen ook niet het etalagekanaal ontvangen (alleen seca) wat voor alle abonnee's? gratis te zien is.

Een gemiste kans.


Ik heb het bericht op hun site nog eens nagekeken en je hebt helemaal gelijk. Het lijkt in dat bericht idd wel of Irdeto abonnee's geen abonnee's zijn.

Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, Irdeto klanten zijn geen abonnee, maar worden gedoogd. Ze hadden het leifst het beeld allang voor die groep op zwart gezet. EN dat hadden ze ook best kunnen doen, echter omdat ze geld vragen voor die smartcards zitten ze nog steeds met het probleem. Ik heb ooit het geluk gehad dat na de nodige e-mails sturen de hoge baas van de helpdesk mij zat begon te worden en uiteindelijk me maar een gratis SECA kaart heeft gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: Brains
Kijk dit is nu een uitspraak die CD leuk vind. Het is toch gewoon van de pot gerukt dat er op deze manier met klanten wordt omgegaan. mad


Wat is daar verkeerd aan dan?
CDS heeft al jaren geleden vermeld dat Irdeto uitgefaseerd zou worden.
Ook was het bekend dat nieuwe zenders niet onder de Irdeto codering zou komen.
De Irdeto boxen van destijds zijn inmiddels ook aan vervanging toe en zijn zelfs niet eens geschikt voor het ontvangen van HD zenders.

Waar hebben we het eigenlijk nog over. confused
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me nog een brief herinneren ter tijde dat ze overgingen van Irdeto1 naar Irdeto2. Je kon toen kiezen voor een Irdeto2 kaart met het risico dat nieuwe services niet ondersteund zouden kunnen worden, hoe het letterlijk erin stond weet ik niet meer. En dat je destijds ook kon kiezen voor een Seca2 kaart...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob út Fryslân

CDS heeft al jaren geleden vermeld dat Irdeto uitgefaseerd zou worden.



@Satwatcher & Rob út Fryslân,

Waar en wanneer heeft CDS dat vermeld?
Heb je een link, documentatie of iets dergelijks?
Het is al vaak (ook op dit board) beweerd.

Voordat iedereen elkaar gaat napraten is het wellicht handig
als duidelijk wordt gemaakt (met link of iets dergelijks)
waar en wanneer dat heeft gestaan en of dat verifieerbaar is.
Dat CanalDigitaal Irdeto graag zou willen uitfaseren lijkt me
niet onlogisch maar waar is hierover een harde uitspraak te vinden?
Ondanks navragen (in het verleden) heb ik nog van niemand deze gegevens gezien.

Wellicht dat jullie wel concrete gegevens kunnen overhandigen
waaruit een en ander onomstotelijk blijkt?

In 2002 vermeldde Canal+ (voorloper van CanalDigitaal)
het volgende op haar teletekstpagina's:
"Zolang er digitale Irdeto decoders, zoals die van u,
bij de consument staan zal CANAL+ deze blijven ondersteunen."


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijvoorbeeld onlangs bij het digitale themapakket is nog gezegd dat nieuwe kanalen niet meer in Irdeto beschikbaar zouden komen. Dit omdat men geen twee coderingnormen meer wil onderhouden.

 

Daarnaast heeft bijvoorbeeld Hans Wolfert al diverse malen gezegd dat Irdeto uitgefaseerd zou worden. En dat bijvoorbeeld alle Irdeto klanten op den duur een overstap aanbieding zouden krijgen. Onder andere gestaan in een pittig stukje over CDS in de Hopper Guide.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Bijvoorbeeld onlangs bij het digitale themapakket is nog gezegd dat nieuwe kanalen niet meer in Irdeto beschikbaar zouden komen. Dit omdat men geen twee coderingnormen meer wil onderhouden.



@Satwatcher,

Dat nieuwe kanalen niet meer in Irdeto worden uitgezonden is inderdaad bekend gemaakt.
Dat ze geen twee coderingsnormen WILLEN onderhouden is
zoals ik schreef niet onlogisch maar dat ze Irdeto niet zullen
blijven ondersteunen zolang er Irdeto ontvangers in de markt zijn
hebben ze dus NIET beweerd.

Waar kan ik dat trouwens lezen?
Is er een persbericht of een officiële mededeling?


Origineel bericht van: Satwatcher
Daarnaast heeft bijvoorbeeld Hans Wolfert al diverse malen gezegd dat Irdeto uitgefaseerd zou worden. En dat bijvoorbeeld alle Irdeto klanten op den duur een overstap aanbieding zouden krijgen. Onder andere gestaan in een pittig stukje over CDS in de Hopper Guide.



@Satwatcher,

Als CanalDigitaal een overstapaanbieding zou doen aan al haar
Irdeto klanten dan zouden ze kunnen realiseren dat er (van het
oogpunt van CanalDigitaal tenminste) geen Irdeto ontvangers
meer in de markt (hoeven te) zijn.
Dan kunnen ze afstappen van Irdeto.
Maar die mededeling/overstapaanbieding heeft CanalDigitaal
tot nu toe nog niet gedaan.

Wie is Hans Wolfert?
Is dat iemand die namens CDS spreekt?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Rob út Fryslân
De Irdeto boxen van destijds zijn inmiddels ook aan vervanging toe en zijn zelfs niet eens geschikt voor het ontvangen van HD zenders.

Waar hebben we het eigenlijk nog over. confused


Rob, Er zijn ook HD zenders, die in irdeto coderen.
HD1 is bijvoorbeeld in irdeto gecodeerd.

Mijn Humax HD-CI2000 HDTV ontvanger heeft een Irdeto CI module en een Canaldigitaal Irdeto kaart!

Trouwens tot zover mij bekend zijn er geen seca embedded HDTV sat-receivers. Je zult toch een SECA CI-module moeten aanschaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Waar kan ik dat lezen?
Is er een persbericht?


Nee dat is geen persbericht maar een uitspraak van een woordvoerder van CanalDigitaal.

Deze is verwerkt in een artikel van een collega van mij die hier niet meer genoemd mag en waarvan dat persoon zelf wilt dat het hier niet meer genoemd wordt. Dit heeft hij geschreven in een artikel voor een uitgeverij die evenmin hier genoemd mag worden.

Origineel bericht van: sattaz
Wie is Hans Wolfert?
Is dat iemand die namens CDS spreekt?


Algemeen directeur van CanalDigitaal. Samen met Cees Bohnenn de eigenaren van Airbridge Investments BV dat tot voor kort 100% eigenaar was van CanalDigitaal. Inmiddels na de overname van door de Amerikaanse investeringsmaatschappij Providence Equity Partners Inc is dit percentage aandelen tot een minderheid gedaald.

Vormt op dit moment nog steeds met onder andere Cees Bohnenn en Kees Färber het management team van CanalDigitaal.


Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satwatcher,

 

Zo te lezen is er sprake van (journalistieke) artikelen

waarin wordt geschreven dat een woordvoerder/managers van CanalDigitaal

ONLANGS bepaalde uitspraken hebben gedaan.

Dat het al JAREN geleden VAAK vermeld is blijkt nergens uit.

Vermelden is het eigenhandig berichten over iets (via brief, website, persbericht enzovoort).

Na de (opeens verdwenen) officiële mededeling via Teletekst

hebben de Irdeto klanten geen mededelingen terzake meer ontvangen.

Waarschijnlijk wil CanalDigitaal ook liever niet meer aan

de teletekstpagina's uit 2002 herinnerd worden.

 

Een goede overstapaanbieding voor Irdetoklanten zou zeker wenselijk zijn.

Als het weer zo'n slechte aanbieding wordt als niet zo lang geleden

met de Pace 500 en Echostar 2000 zal dat niet goed zijn

voor het toch al onder druk staande imago van CanalDigitaal.

Dan zouden er wel eens veel mensen op kabel/Digitenne kunnen overstappen

en krijgen ze grote problemen met de financiering van de nieuwe kanalen/transponders

op de Astra 23,5 Oost positie.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: ceesv

Rob, Er zijn ook HD zenders, die in irdeto coderen.
HD1 is bijvoorbeeld in irdeto gecodeerd.

Mijn Humax HD-CI2000 HDTV ontvanger heeft een Irdeto CI module en een Canaldigitaal Irdeto kaart!


Die Humax is een vrij recente ontvanger en dan zit er ook nog eens een cam in.
Alles waar een cam in gezet kan worden is in dit hele verhaal niet van toepassing.
Met het vervangen van de cam ben jij al klaar voor SECA2. smile

Citaat:

Trouwens tot zover mij bekend zijn er geen seca embedded HDTV sat-receivers. Je zult toch een SECA CI-module moeten aanschaffen.


Clarke-tech 5000HD, Vantage, Eyecos en de CDS goedgekeurde Philips DSR7121.
Dit is dan een kleine sortering van goedkope HD boxen met ingebouwde kaartlezer die seca2 geschikt zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...