Ga naar inhoud


nieuwe zenders op de nieuwe astra astra 23.5 van canaldigitaal.


michel130

Aanbevolen berichten

Er zit inderdaad beweging in vandaag.

 

Ik moest wel de zenders opnieuw inladen.

Ik heb elders gelezen dat inmiddels gebruik wordt gemaakt van MPEG4 in de QPSK modus. De reden daarvan schijnt te zijn dat er gebruik wordt gemaakt van een oudere transponder.

 

Ik ben benieuwd naar de eerste beelden.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 316
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Noordzee, Alfons,

N.a.v. jullie berichten zo net om even naar 12.00 uur de zenders opnieuw in mijn TF7700HDPVR ingescand met de volgende instellingen:

11.778 GHz - 27500 - 9/10 - DVB-S2/QPSK en Pilot on

Hierna zie ik wederom alleen de namen Service1 t/m 3 en 5.

Ik zie ook de naam BravaHDTV en allen hebben signaal maar ik krijg nergens beeld want er komt de alom bekende mededeling 'Geen of gecodeerd signaal'.

Doe ik iets verkeerd?

Ik kan wel Euro1080 HD 2/5 op Astra3 10.842 V 1333 in HD met geluid ontvangen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hoi Noordzee, Alfons,
N.a.v. jullie berichten zo net om even naar 12.00 uur de zenders opnieuw in mijn TF7700HDPVR ingescand met de volgende instellingen:
11.778 GHz - 27500 - 9/10 - DVB-S2/QPSK en Pilot on
Hierna zie ik wederom alleen de namen Service1 t/m 3 en 5.
Ik zie ook de naam BravaHDTV en allen hebben signaal maar ik krijg nergens beeld want er komt de alom bekende mededeling 'Geen of gecodeerd signaal'.
Doe ik iets verkeerd?
Ik kan wel Euro1080 HD 2/5 op Astra3 10.842 V 1333 in HD met geluid ontvangen.


Hallo Jürgen,

Je doet helemaal niets verkeerd. Het "ooggetuigen verslag" van AEO was van 09.00 uur en dat van mij van 08.30 uur.

Het zal nog wel testen zijn geweest. Sinds een uur of 10 is het weer zoals jij beschrijft. Ik denk dat het a.s. maandag pas echt begint.

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Laten we het hopen dat ze de 7e live gaan. In ieder geval zitten de kanalen die ze noemen wel achter de gecodeerde service channels.

 

Alleen de kwaliteit twijfel ik een beetje bij. Nu staat bij een kanaal (service 2) op SatcoDX een gemiddelde bandbreedte van 4 Mbit/s. Dat is wel heel erg laag. Maar toch werd het beeld door één van jullie als "mooi" omschreven. Als ik kijk naar de kwaliteit van de Euro1080 kanalen, dan hebben ze nagenoeg dezelfde kwaliteit. Alleen CDS zakt tot nu wat verder in af en toe. Misschien dat na het testen dit weer bijtrekt. Of Dolby Digital 5.1 meegestuurd gaat worden betwijfel ik. Dit vreet ook bandbreedte, en dat is iets wat bij CDS schaars is en blijft. Persoonlijk vind ik Dolby Digital alleen bij films belangrijk. Niet bij documentaires van NGC en Discovery HD, dus ik heb er wat minder moeite mee als deze audiosporen ontbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alhoewel ik ook niet weet waarmee ze straks gaan uitzenden, weet ik wel, dat de parameters van dit moment nietszeggend zijn.

Alles m.b.t. bandbreedte op dit moment is geen maatstaf voor het operationele gebruik volgende week.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb vanmorgen om 8.15 even zitten kijken. Service 3 was niet gecodeerd. Daarop dat Christie's links en rechts waren beelden van "seven AUstralia" te zien. Dat filmpje ken ik, want dat heb ik zelf ook ooit in Australia opgenomen op m'n notebook en DVB-T stick (ja ze hebben daar HDTV in de lucht). Zijn altijd mooie beelden met die rode aarde enzo.

 

Ook Brava had even beeld. Voor de rest had ik alleen geluid op de andere kanalen. Ook nu weer is alles zwart. Dus maar afwachten of er maandag wat gaat beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hetzelfde probleem, ik gok erop, dat tijdens de opstart niet meteen alles gecodeerd is.

Ik wil mijn irdeto kaart wel omruilen, maar heb op dit moment alleen het settop-pakket. Omruilen (gratis) gaat alleen vanaf het basis pakket

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple740 en Ceesv,

 

Ik heb alleen een Seca kaartje en kan het dus niet nagaan met Irdeto.

 

Ik weet wel dat alle CDS abonnee's de eerste maand gratis kunnen kijken.

 

Op de site van LyngSat zie ik bij de transponder alleen de vermelding Mediaguard 2 staan. Ik vrees dus voor jullie met grote vreze.

 

Groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze gaan het een maand gratis doorgeven maar gecodeerd net als met het themapakket op een seca kaart.

 

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Apple740 en Ceesv,

 

Ik heb alleen een Seca kaartje en kan het dus niet nagaan met Irdeto.

 

Ik weet wel dat alle CDS abonnee's de eerste maand gratis kunnen kijken.

 

Op de site van LyngSat zie ik bij de transponder alleen de vermelding Mediaguard 2 staan. Ik vrees dus voor jullie met grote vreze.

 

Groet, Alfons

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Ik wil mijn irdeto kaart wel omruilen, maar heb op dit moment alleen het settop-pakket. Omruilen (gratis) gaat alleen vanaf het basis pakket

Ceesv,
Misschien een tip.
Vorige week heb ik mijn Irdeto2 kaart met STB pakket gratis bij CD omgeruild.
Deze gebruik ik wel als 2e kaart in één en hetzelfde huishouden en op mijn 1e kaart staat een Basis pakket.
Officieel moet op de Irdeto2 kaart inderdaad minimaal een Basis pakket staan om gratis te mogen ruilen maar toen ik een mailbericht via 'Mijn Canal Digitaal' aan CD had gestuurd kreeg ik als antwoord dat zij uit coulance de kaart gratis gingen omruilen.
De volgende dag had ik een CD Smartkaart in huis met daarop het STB pakket.
Wellicht kun je een poging ondernemen en om gratis vervanging aan te vragen.
Succes,
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Apple740 en Ceesv,
Ik weet wel dat alle CDS abonnee's de eerste maand gratis kunnen kijken.
Groet, Alfons


Bij Canaldigitaal verstaan ze onder alle abonnee's? niet alle abonnee's?
Wij irdeto kijkers, hun oudste en trouwste klanten kunnen ook niet het etalagekanaal ontvangen (alleen seca) wat voor alle abonnee's? gratis te zien is.

Een gemiste kans.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Wij irdeto kijkers, hun oudste en trouwste klanten kunnen ook niet het etalagekanaal ontvangen (alleen seca) wat voor alle abonnee's? gratis te zien is.
Een gemiste kans.

Je hebt helemaal gelijk. Dit is weer één van de CD handelingen die ertoe moet bijdragen het aantal Irdeto gebruikers terug te dringen. CD heeft zich weliswaar geconformeert om de Irdeto ontvangers te blijven ondersteunen maar zullen niet arzelen om het gebruik te ontmoedigen.
Dit is duidelijk een van de voor hen geschikte momenten.
Maar ook ik heb uiteindelijk de stap ondernomen om mijn Irdeto2 kaart de deur uit te doen want vroeg of laat ben je ook aan de beurt en dan kost het misschien nog meer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft al enkele jaren geleden aangegeven dat men nieuwe diensten en zenders alleen nog maar seca zou gaan coderen en dat Irdeto zou worden uitgefaseerd. Dus eigenlijk niets nieuws onder de zon.

 

Ik denk dat als je zegt dat je HDTV abonnee wil worden maar dat je een irdeto kaart hebt dat je dan bij het afsluiten van een abonnement gewoon de kaart kan vervangen voor een seca kaart. Je ziet dat ze nu ook van de regel afwijken als dit echt moet. Dus ik zou gewoon een vraagje stellen via mijn canaldigitaal. Nee heb je, ja kan je krijgen toch.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...