Ga naar inhoud


Editie 02 - VU+ DUO (HD Twin Tuner PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Als je eem BMW M5 gaat vergelijken met een Opel Insignia en dan zegt dat de Insignia beter is omdat je toch niet van plan was om 225 KM/u te rijden, nooit snel optrekt, leren bekleding maar koud vind en lichtmetalen velgen te licht vind, doe je toch echt iets helemaal verkeerd en ben je alles behalve objectief :D

 

Ik test gewoon verder op 'mijn' manier omdat ik die beter vind dan wat ik elders aan testberichten lees.

 

Wat jullie daar verder van vinden is jullie mening en daar hebben jullie recht op.

 

Je mag het altijd beter proberen te doen. Ik zie jullie testberichten dan ook graag ergens verschijnen zodat ik ook daar mijn ongezouten kritiek op mag leveren. laugh

 

@Miro, een half jaar geleden prees je Dreamboxen nog zeer regelmatig helemaal de hemel in, dus wat ik van jouw mening moet vinden is op zijn minst raadselachtig.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads..._T_#Post1836719

 

Ik ben wat dat betreft iig redelijk constant wink

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb mijn mening niet veranderd

 

Ik ben nog steeds van mening dat het beste DMM prijs/prestatie E2 box voor HD SAT TV is DM500HD,en beste in zijn prijsklasse .

 

Natuurlijk als je niet 2 of meer tuners gebruikt.

USB en multiboot is niet te gebruiken en in feiten niet nodig.

Nog steeds de snelste box,met perfecte HD picture.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk is een review (en de gestelde samenvatting of conclusie) gespreksstof

vooral voor die het apparaat hebben en kennen.

 

maar het bevreemd mij dat je na twee reviews discussie toestaat die zo ver afleid van het onderwerp van discussie dat de eerst volgende lezer zich nu een BMW M5 gaat kopen.

 

:D

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan iedereen een audi aanraden, maar als ik dat zeg ben ik niet objectief. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan iedereen voor de meest uitgebreide kennisbank over satelliet en alles wat daarom heen hangt sat4all.com aanraden maar dat zal ook wel weer de nodige kritiek krijgen. :D

 

Ofwel: als iets een feit is moet je er niet omheen gaan draaien.

 

Zo is het een feit dat de huiskleur van sat4all blauw is met een rode 4 en toch zullen er mensen zijn die dat gaan bestrijden. crazy

 

Dan houdt het op. confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Wat ik in de review mis is dat er te makkelijk over de USB functionaliteit gestapt wordt. Een image springt daarmee out-of-the-box boven alle images uit: Black Hole.

 

De VU+ is uit te breiden is met meerdere USB (dvb-T) tuners en binnenkort met DVB-C tuners. Dat had minstens opgemerkt moeten worden. Daar bedoel ik niet de Sundtek sticks mee, daar ben je afhankelijk van de fabrikant. Het gebruik van het Blackhole image garandeerd dat deze drivers standaard meegeleverd worden zodat men steeds niet afhankelijk is van derden voor drivers. Overigens is er een kans dat met de nieuwe VU+ trio dit een onderdeel zal worden van de drivers van VU+ zelf en zal DVB-C ook ondersteund worden door VU+.

 

Met de juiste sticks werken deze dus even stabiel en snel als de interne tuners. Er zijn genoeg gebruikers die de meeste opnames draaien op deze USB tuners zodat men de overige 2 tuners vrij heeft voor de HD content en extra opnames. Zeker omdat men de keuze heeft uit vele goedkope USB tuners die minder dan de helft van normale insteektuners kosten is het een interessant alternatief. Men kan deze gewoon verborgen achter de receiver plaatsen, werkt perfect.

 

Ook geldt dit voor de USB Wlan ondersteuning.

 

De nadelen zoals geschetst in het dagelijks gebruikt vallen dan weg tov de 8000HD, wel opgemerkt dient te worden dat een digitenne pasje nodig is, maar als men met 3 gebruikers samen werkt, dan kost deze optie maar €36,00 per jaar, voor één pakket dat grosso modo vergelijkbaar is met het family pakket van Canal Digitaal, en is men niet meer afhankelijk van weersinvloeden. Met name de beeldkwaliteit van de commerciëlen is wel minder dan Sat, maar op de overige zenders zijn deze kwalitatief goed, vergelijkbaar met de SAT SD zenders. Heeft men nog de beschikking over de DVB-T pakketten van België en Duitsland, dan heeft men nog meer keuze.

 

Ik weet dat op dit forum door enkelen wel denigrerend wordt gedaan over deze optie, zonder dan vaak over de feitelijke ervaring hiermee te beschikken, maar voor de doorsnee satter is het een heel interessante optie en dit dan voor de helft van de prijs zoals Miro ook al aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Welke DVB-S2 USB tuners draaien dan concreet op de VU+ DUO? Combo is leuk, maar alleen voor iemand die óók een kabelaansluiting en abonnement op digitale TV via de kabel heeft.

DVB-T is geen alternatief voor satelliet. De beelkwaliteit is vele malen slechter en de keuze is niet bepaald reuze.

 

Wij hebben dit niet getest omdat juist de drivers een issue zijn, de fabrikant die zelf niet ondersteund, en er zelf ook geen accessoires voor leverd. Bovendien testen en omschrijven we een product en niet wat je er allemaal op aan kunt sluiten.

 

De drivers zitten in de meeste images niet, het zapt trager en er zijn voor zover mij bekend geen DVB-S2 USB tuners die werken.

 

Ik denk dat je dit nu even te makkelijk maakt. Zo gemakkelijk is het voor de meeste mensen niet.

 

Wat zijn de zaptijden? Ik hoor dat die minimaal 2 x zo lang zijn als het zappen met de interne tuners.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Welke DVB-S2 USB tuners draaien dan concreet op de VU+ DUO?

DVB-S2 tuners heb ik niet genoemd, op het Blackhole forum kan iedereen een verzoek indienen om linux drivers op te nemen, maar voor deze tuners is nog geen verzoek ingediend.

Combo is leuk, maar alleen voor iemand die óók een kabelaansluiting en abonnement op digitale TV via de kabel heeft.

Die zou ik niet de kost willen geven, zijn er genoeg hoor. Kijk eens hoeveel Sat4allers een Ziggo kabel aansluiting hebben en dus ook een digitale Kabel aansluiting.

 

DVB-T is geen alternatief voor satelliet. De beelkwaliteit is vele malen slechter en de keuze is niet bepaald reuze.

Op paketten met gelijke bandbreedte (met name de publieke omroepen en de duitse zenders) is geen verschil in kwaliteit, zelf getest. Overigens is dit de enigste gratis mogelijkheid om dadelijk de regionale paketten te ontvangen.

Wij hebben dit niet getest omdat juist de drivers een issue zijn, de fabrikant die zelf niet ondersteund, en er zelf ook geen accessoires voor leverd. Bovendien testen en omschrijven we een product en niet wat je er allemaal op aan kunt sluiten.

Ja dat vind ik dus een gemis, dat is hetzelfde als alleen maar windows PC testen met microsoft tools en software. Je vertelt dan maar de halve waarheid.

 

De drivers zitten in de meeste images niet, het zapt trager en er zijn voor zover mij bekend geen DVB-S2 USB tuners die werken.

Wat zijn de zaptijden? Ik hoor dat die minimaal 2 x zo lang zijn als het zappen met de interne tuners.

Zappen gaat evensnel met de door mij gebruikte sticks op Blackhole. Geen errors en dus precies de look-and-feel als op de interne tuners.

 

Diegenen die daarover klagen zijn voornamelijk Sundtek gebruikers en Pli gebruikers.

 

Ik gebruik deze tuners dus ook dagelijks voor de opnames en nog nooit een probleem hiermee gehad. Voordeel is ook dat sportwedstijden of kinderprogramma's op Een+ en Canvas+ over de hele lengte worden uitgezonden zonder reclame bij grote evenementen. Deze zenders zitten niet op de Sat.

Ik denk dat je dit nu even te makkelijk maakt. Zo gemakkelijk is het voor de meeste mensen niet.

Juist in Blackhole is het een piece-of-cake. Je gaat naar het USB tuner panel kiest de juiste driver, kies op activeren en de box zal rebooten en je hebt dan een extra tuner á la DM8000HD. Er hoeven geen truuks uitgehaald te worden.

 

Overigens zijn de DVB-T tuners van Dream niet zo geweldig qua gevoeligheid (zelf getest). Er zijn veel gevoeligere USB tuners die net dat extra zetje geven om een goede ontvangst te krijgen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Ja dat vind ik dus een gemis, dat is hetzelfde als alleen maar windows PC testen met microsoft tools en software. Je vertelt dan maar de halve waarheid.

 

Oahhh.. Dus een auto testen en dan achterwege laten dat je er ook een fietsdrager van merk XXXXX op kunt zetten en een TomTom carkit in aan kunt sluiten is dan maar een halve waarheid?

 

Apart...

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Het is maar hoe je je test afbakent, als je stopt tot de USB poort tja.

 

Dat is het zelfde als een PVR receiver over USB niet testen met een USB HD.

 

Juist hier zitten wij op een site die het laatste uit de ontvangers willen halen. Anders kunnen wij ook gesloten boxen nemen. Dat is nu het leuke van open-linux. Dat mag best wel vermeld worden.

 

Overigens is het een mooie test hoor, daar hoor je me niet over klagen.

 

Maar juist op de VU+ is het Blackhole team flink aan de weg aan het timmeren, en dat maakt de ontvanger voor mij zo bijzonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we zeggen dat er voor zowel de DM8000 als de VU+ een mogelijkheid is tuners bij te prikken. Bij de DM8000 via interne poorten, bij de VU+ via USB. Bij de DM8000 is het echter een officiële feature, wat voor de consument betekent dat er meer garantie is dat het ook daadwerkelijk werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zuppelan
Bij de DM8000 is het echter een officiële feature,
Bij de DUO ook hoor.
Het verschil is natuurlijk wel dat je voor extra drivers afhankelijk bent van de imagemakers (of van je eigen handigheid). Maar er zijn inmiddels voldoende images die dat prima doen.

En "gehoord" over lange zaptijden: is dat juist niet een prikkel om dat even mee te nemen? Uiteraard moet je jezelf bij het testen beperkingen opleggen, maar wel melden dat twee tuners erg weinig is en niet even aangeven dat daar (afhankelijk van de wensen) simpel iets aan te doen is?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daar is NIET simpel iets aan te doen want dat is alleen met externe door andere aangeleverde drivers mogelijk en dan ook alleen voor DVB-C en DVB-T.

 

Bij de andere box, waarvan ik de naam al nauwelijks meer durf te noemen, kan je er zo twee DVB-S2 en/of DVB-C en/of DVB-T tuners bij stoppen én/of USB tuners aansluiten.

 

Het is en het blijft een niet door de fabrikant ondersteunde accessoire waar geen documentatie voor bestaat en waar je maar moet kijken waar je je drivers vandaan haalt.

 

Bij de andere Enigma II reviews gaan we er ook niet op in.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Dat vind ik dit een gemiste kans dan, wat voegt je test dan toe tov de vakbladen die zich natuurlijk wel rekening moet houden met een gemiddelde minder ervaren doelgroep.

 

Jouw doelgroep is toch de meer gevorderde medesatter die dus wat meer uit zijn ontvanger wilt halen en zo maak je ook reclame voor je forum. Hiermee laat je blijken nu niet iets dat extra aan een test toe te voegen.

 

Nu VU+ zich met de nieuwe Vu+ trio met name extra functies geeft mbt een twin Sat tuner met een uitbreiding voor een gecombineerde DVB-C/DVB-T tuner geeft aan dat er toch vraag naar is en er over nagedacht wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dit hoort thuis onder het kopje FAQ's/workshops en niet onder het kopje reviews.

 

Ik heb leden een paar weken geleden nog voorgesteld er een FAQ(je) voor te schrijven, maar men is niet eens bereid de nodige informatie aan te leveren.

 

Niet alles moet van onze kant komen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...