Ga naar inhoud


Editie 02 - VU+ DUO (HD Twin Tuner PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
Origineel bericht van: Tonskidutch
komt er een vervolg inzake setup/flashen van een VU+?


Nee, we schrijven in principe alleen reviews en geen workshops.

Dat mag iemand anders doen. wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

De afstandsbediening is niet vergeleken met die van de DM8000, maar gewoon met andere betere afstandsbedieningen in het algemeen.

 

Je blijft altijd vergelijken, anders kan je niet zeggen of iets beter of slechter is.

 

Je hebt altijd een (of meerdere) referenties nodig.

 

De afstandsbediening is overigens niet alleen door mij, maar ook door diverse UPC kijkers zonder satellietontvanger beoordeeld.

 

Ofwel ik heb diverse mensen de diverse afstandsbedieningen laten zien en gevraagd wat hun mening is.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de AB wel OK maar herken de kritiek wel.

Het meest vervelend vond ik zelf dat er geen voor en achterkant aan zit.

Hoe vaak ik @#$%@!

 

Haha was ook soms wel grappig, je drukt maar krijgt niet wat je verwacht.

 

Ik ben echter wel blij dat de hele zaak nu via een harmony loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je bij elke auto review het voertuig ook vergelijken met de dikste mercedes die tekoop is.

 

Ook ik heb mij gestoord aan het vergelijk tov de 8000.

Deze ontvanger heeft inderdaad geen 4 tuners, dit is voor de meeste mensen ook absoluut geen noodzaak.

Hij kost ook geen +1000 euro.

 

Stabiliteit ivm hardware componenten? Ik lees bijzonder weinig topics over defecte VU toestellen.

Dan zal ik maar niet over dmm beginnen waar teveel toestellen defect gaan en je de ontvanger 8 weken kwijt bent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je kunt inderdaad een seat niet met een mercedes vergelijken, want dat zijn totaal verschillende auto's.

 

Een volswagen Golf vergelijken met een Seat Leon gaat weer wel want die auto's zijn technisch redelijk vergelijkbaar met elkaar terwijl ze toch in een andere prijsklasse zitten.

 

Een Dreambox DM8000HD-DVD is technisch zeer goed vergelijkbaar met een VU+ duo, dus ga je ook vergelijken. Exact dezelfde software, vrijwel dezelfde chipset, vrijwel dezelfde tuners, vrijwel hetzelfde werkingsprincipe.

 

Als je gaat testen heb je een referentie nodig. Dan is de DM8000 is een uitstekende referentie. De VU+ DUO is er immers voor 90% op gebaseerd.

 

Ik zeg maar zo: Stoor je jezelf er aan, lees het dan gewoon niet.

 

Commentaar leveren is oh zo gemakkelijk. Als er leden zijn die het beter kunnen, moeten die zich vooral niet door mij af laten remmen. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die afstandbediening heb ik direct weggelegd en sindsdien niet meer gebruikt. Ik moet de TV en de satelliet ontvanger met één druk op de knop aan en uit kunnen zetten.

 

De relatief goedkope Logitech 300 doet dat perfect en kan ook blind worden bediend, probleem opgelost.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ingebouwde harddisk maakt inderdaad veel lawaai, maar dat geldt ook de ingebouwde disk in een Dreambox. Dat was één van de belangrijkste redenen voor mij om te kiezen voor een NAS, in de VU zit nog een harddisk maar die staat op de slaapkamer.

 

Hetzelfde geldt voor de ventilator, in de test wordt opgemerkt dat deze wel lawaai produceert maar dat het niet hinderlijk is, dat is subjectief, de keuze van type en de montage had echt beter gekund.

 

Maar verder weer een professionele test hoor! Prima werk.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie test weer. Als dit soort testen nou eens in totaal tv zouden komen...

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Met de multi quick button plugin kunnen de toetsen van de afstandbediening redelijk vrij ingedeeld worden, dus wat let het om toetsen om te gooien.

 

Ik ben heel tevreden met de AB van de VU+, de aanslag van de toetsen vind ik geen probleem en sta nog altijd versteld over het bereik.

 

De AB van de dream en anderen moet ik veel gerichter richten. De VU+ staat bij mij op enkele meters afstand van de TV in een hoek van 45 graden naar achteren en toch kan ik zonder problemen de AB richten naar de TV, het lijkt wel of het oog ook virtueel daar zit, zo ongevoelig is ie.

 

Het probleem van piano lak en vlekken geld voor alle AB met die lak kleur. Gelukkig eten wij niet de hele dag chips, dus het valt in dagelijks gebruik best wel mee.

 

Wat voor mij een beter argument is, is dat de AB redelijk vlak is. In vergelijking met de hoge kont van de dream is dat echt een verademing.

 

Maar goed het blijft een kwestie van smaak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de mooie review!

Zou het mogelijk zijn om de afstandsbediening van de Dreambox te gebruiken (eventueel door de code van de VU+ te programmeren onder de "Dream" toets als dat nodig is). Je koopt dan voor een paar euro een Dreambox (/Omega) afstandsbediening en dan ben je van de eventuele nadelen van de originele afstandsbediening af.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad iedereen aan om een Logitech Harmony te kopen. Dat is veel handiger dan al die losse afstandsbedieningen. En de 700 is iig vetvrij:)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hét grote gemis van de VU afstandbediening is het ontbreken van de TV aan en uit knop, en dus heb je nog steeds de AB van TV erbij nodig, erg lastig.

 

Gelukkig opgelost de Logitech 300.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...