Ga naar inhoud


Bitcoin, de nieuwe virtuele P2P munteenheid: wie gebruikt hem al?


Kowalski

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb een vermoeden, all time high ?

 

Dus de hoogste waarde ooit behaald?

 

 

Bedenk dat alles wat omhoog gaat ook ooit weer naar beneden valt!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


all time high, oké begrepen

 

of moet ik oké ook nog nader toelichten { Op 23 maart 1839 verscheen in de Boston Morning Post de afkorting o.k. (toen nog met puntjes), die zou staan voor oll korrekt = all correct (alles in orde). Deze woorden werden gebruikt door de Nederlandse kolonisten in de jaren 1600. }

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Investeren in crypto wordt steeds aantrekkelijker nu de spaarrente verleden tijd is

je geld wordt alleen maar minder waard,

 

koop wat crypto met geld wat je zou kunnen missen.

 

het heeft mij iig geen windeieren gelegd.

heb de inleg eruit gehaald en de winst laat ik staan voor langere termijn.

de winst is nu verdubbeld tov hetgeen erin is gestopt.

 

btc eth en ada voor de lange termijn

als aanvulling op t pensioen wat steeds verder verdampt 

 

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ieder moet weten wat hij doet, bedenk alleen een ding:

 

Wanneer er iemand winst maakt met bitcoins, moet er ook ergens iemand zijn die verlies maakt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aandelen verschaffen kapitaal aan firma's die daarmee productief worden.

Kan ook risicovol zijn maar de initiële aandelen uitgifte is goed voor de economie.

 

Bitcoins c.s is meer een piramide gokspel in mijn ogen, maar ik ben ouderwets in die dingen.

Je kan rijk worden, maar je kan alles in een keer kwijt raken.

 

Of bitcoins goed zijn voor onze economie?

Ik heb daarover mijn eigen gedachten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

Of bitcoins goed zijn voor onze economie?

 

Ik moet er zelf niets van hebben.

Maar ik denk dat ze best goed zijn voor de economie.

Net als gokken, klaverjassen, toto's en bingoavonden voldoen ze aan de behoefte aan vermaak.

In die behoefte voorzien is een economische activiteit.

De mensen zijn er mee bezig, besteden er tijd en dus geld aan.

De regering zou er bovendien nog vermakelijkheids- of kansspelbelasting op kunnen heffen.

Voor mij persoonlijk lijkt het me heilzaam als anderen dan ikzelluf zich met bitcoins bezig houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BTC heeft geen onderliggende waarde.

Zelfs de tulpenbol uit de Tulpenmanie had dat wel. Een aandeel is nog steeds letterlijk een aandeel in een bedrijf. Er is dus een onderliggende waarde die stijgt als het goed gaat met een bedrijf en daalt als het minder goed gaat. Er wordt vaak gezegd dat een fiat munt (dollar, euro, etc) ook geen echte waarde heeft, maar dat is onjuist. Geld is een aandeel in de economie van die munteenheid. Ja, er wordt massaal 'bijgedrukt' , maar dat moet ook. Een economie die groeit heeft steeds meer geld, 'aandelen' nodig, anders stijgt de waarde van dat geld, 'aandeel', net als bij beurskoersen als het goed gaat met een bedrijf. Maar bij een economie zou dit eeuwig durende deflatie betekenen, geld wordt steeds meer waard, dus de prijzen dalen permanent.

Bij Crypto wordt dat als voordeel gezien, maar bij gebrek aan onderliggende waarde zal die munt op den duur altijd terugvallen naar de onderliggende waarde: nul. De waarde van BTC wordt volledig bepaald door wat een gek er voor geeft, verder kun je er niets mee. De achterliggende techniek heeft nut, en waarde, maar dat heeft weer helemaal niks te maken met de waarde van BTC.

 

Het feit dat er zo veel 'fiat geld' wordt  geïnvesteerd in Crypto is dan wel weer een risico voor de stabiliteit van het financiële systeem. Als Crypto morgen nul waarde heeft is al dat geld verdampt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed verwoord, ik deel die mening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Er worden meerdere bekende sterren uit film en tv-series zoals Kim Kardashian aangeklaagd omdat ze reclame maakten voor de crypto munten.

 

Feitelijk mogen ze dat (volgens Nederlandse wetgeving) natuurlijk niet daar ze niet bevoegd zijn als financieel adviseur, maar meer nog omdat ze mensen met verkeerde informatie ook grote verliezen hebben berokkend.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Er worden meerdere bekende sterren uit film en tv-series zoals Kim Kardashian aangeklaagd omdat ze reclame maakten voor de crypto munten.

 

Feitelijk mogen ze dat (volgens Nederlandse wetgeving) natuurlijk niet daar ze niet bevoegd zijn als financieel adviseur, maar meer nog omdat ze mensen met verkeerde informatie ook grote verliezen hebben berokkend.

 

 

Financieel adviseur?

Ik ken de reclame-uitingen waar je aan refereert niet. Maar bitcoin ansich is voor mij een betaalmiddel. Net als de muntjes bij bijv. een Concert en is inwisselbaar voor andere valuta. 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erkend financieel adviseurs moeten verantwoording afleggen en moeten dus ook hun adviezen overleggen aan de controle instanties die we in Nederland daarvoor hebben. Dat men bitcoin gewoon gebruikt als betaalmiddel dat was ook helemaal niet onderdeel van mijn bovenstaande commentaar.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bitcoin en andere cryptomunten zijn moeilijk houdbaar als betaalmiddel, net omdat hun koers zo volatiel is.

Bitcoin is in mijn ogen eerder een uit de hand gelopen piramidespel). Er tijdig uitstappen dus (zoals trouwens elon musk al deed. nadat hij eerst de koers de hoogte in joeg.. )

De waarde van iets is inderdaad wat een andere (gek) ervoor wil betalen.  Maar bij vele zaken blijft er hoe dan ook een onderliggende waarde

die voor de bezitter van belang kan zijn (zo kan het bvb geen kwaad als de huizenprijs sterk daalt voor een huisbezitter; als hij de woning niet wil verkopen, blijft het huis een waarde hebben: nl dat hij er kan wonen)  Bitcoin (en andere cryptomunten) heeft die 'intrinsieke ' waarde niet. 

 

Ik vrees dat vroeg of laat een jongetje zal schreeuwen: "de keizer heeft geen kleren aan".  en dan zal iedereen zien dat crypto helemaal geen waarde heeft, zelfs geen waarde vertegenwoordigd.

NFT's zijn nog zo'n voorbeeld . in feite niets meer of minder dan gebakken lucht.

 

Bij de beleggers was een belangrijke uitspraak: als je het niet kunt vastpakken, bestaat het niet.  In feite bestaat ook giraal geld niet, want de overheid kan met een eenvoudig ingrijpen de hoeveelheid, of de omloop beperken (is recent trouwens al gebeurd met de Euro in zowel Malta als in Griekenland)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...