Ga naar inhoud


Editie 04 - Clarke Tech ET9000 (HD Twin Tuner PVR Enigma II)


Michel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
en ook de flinke hoeveelheid DM8000HD-DVD exemplaren die men het OpenPli team, maar ook de diverse ander teams geschonken heeft.


Om precies te zijn: 0 stuks.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Die zijn wel degelijk geschonken, maar de persoon die dat voor jullie geregeld heeft, zal jullie er voor hebben laten betalen.

 

Dream Multimedia heeft er in ieder geval 0 euro voor gekregen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Met die dynamische PMT omschakeling ben je me even kwijt, Dat zie ik bij alle tot nu toe bekeken receivers niet in de technische specificaties staan

 

Er wordt momenteel, in voorbereiding op het afschakelen van het analoge signaal, op alle Duitse regionale

zenders voor gewaarschuwd om een ontvanger te nemen die daarmee om kan gaan, anders kun je de "sub"

zenders met de "Landesprogramme" niet (meer) ontvangen: --> KLIK <--

 

En verder: Ik heb hier sinds vrijdagavond een ET9200 staan, die voor zover ik kan beoordelen (bijna) gelijk

is aan het toestel in deze test. Het is nu dinsdagmiddag, en ik zie op de inderdaad erg goedkoop ogende AB

nu al beschadigingen op de folie die over dat glimmende plastic ligt. En het zijn inderdaad veelal iele knopjes,

wat vooral erg storend is als je - zoals ik - de uitmuntende AB van de DM8000 gewend bent.

 

En dan nog iets dat ik volgens mij in geen van de reviews heb gezien/gelezen: Doorspoelen.

Ik heb nu een aantal dagen allerlei zaken opgenomen (kijk zelden of nooit rechtstreeks) en het valt me erg

op dat het doorspoelen op verschillende snelheden met dit apparaat gewoon k*t is. Ik weet niet waar dit door

veroorzaakt wordt, maar ik vind het persoonlijk gezegd gewoon naadje. Vrij veel opnames stoppen gewoon

met afspelen als je een snelheid groter dan 8X probeert te selecteren. De image op de box is de laatste versie

bootloader, en de laatste OpenPLI voor deze box.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spoel altijd door met de cijfertjes 3, 6 en 9. Dit is 15 sec, 1 minuut of 5 minuten vooruitspoelen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan wil je 's ochtends TV kijken, en dan doet de ET9200 niets. He-le-maal niets. Reageert op geen enkele manier op de AB.

En de box is met die mooie knopjes op het frontpaneel nog wel te bedienen. IR sensor stuk? Batterijen leeg kan toch niet, heb

de box nog geen twee weken in huis... Dus mobiele telefoon erbij en checken of de IR led op de AB nog werkt. En die licht op.

 

Vervolgens ga je dus hier eerst op het board zoeken, wat dat kan zijn, want wij hebben met elkaar immers de (sat) wijsheid in pacht.

En dan lees je een mogelijke oplossing hier: --> KLIK <-- Zou kunnen, ook die IR afwikkeling is immers d.m.v. software.

 

Dus de box voorzien van de laatste OPENPLi. Maar dat mocht niet helpen. En dan (pas) kom je erachter wat je kunt met die 7

glimmende knopjes achter dat klepje, als je begint met een box die net voorzien is van een image i.c.m. een niet werkende AB.

Want dat is niet veel. Niks om precies te zijn. Want het is niet mogelijk om links/rechts keuzes te maken of gekleurde knoppen

te selecteren. Je komt dus niet eens door het setup deel van het image heen.

 

Hierna volgens het boekje de AB gereset (TV en 0 toets 5 seconden tegelijkertijd vasthouden), de STB - TV - DVD - AUX ledjes

gaan dan een drietal keren oplichten. En die branden fel, heel fel. De AB en de batterijen zijn dus zo te zien niet het probleem.

 

Verder zoeken op het www. Uiteindelijk uitgekomen op de site van Clarke-XTrend. Daar maar eens gezocht op "fernbedienung"

En na daar diverse zaken gelezen te hebben over problemen met die fernbedienung kwam ik er achter dat de bij de AB bijgeleverde

AAA batterijen (van het zeer gerenomeerde en welbekende merk Bexel) uitgeleverd worden met een minimale hoeveelheid

energie aan boord. Je kunt dus niet alleen zeggen dat ze de El Cheapo route hebben gekozen voor de AB, ook de batterijen

mochten (bijna) niets kosten. En dat vind ik toch echt minachting van de (toekomstige) klant.

 

Want, inderdaad, na het plaatsen van nieuwe batterijen was de box weer bereikbaar. Ben nu dus al vanaf een uur of negen

bezig met dit probleem op te lossen, en ben nog wel even bezig vooraleerst de box weer voorzien is van plugins/settings e.d.

En dat omdat de fabrikant een kwartje wilde bezuinigen per box door flut batterijen mee te leveren. Mooi is dat. :crazy:

Hoe het kan dat die ledjes aan de bovenkant branden als een kerstboom terwijl de IR led het niet/slecht doet is mij een raadsel.

 

vGnp

  • Like 1

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

En dan wil je 's ochtends TV kijken, en dan doet de ET9200 niets. He-le-maal niets. Reageert op geen enkele manier op de AB.

En de box is met die mooie knopjes op het frontpaneel nog wel te bedienen. IR sensor stuk? Batterijen leeg kan toch niet, heb

de box nog geen twee weken in huis... Dus mobiele telefoon erbij en checken of de IR led op de AB nog werkt. En die licht op.

 

Vervolgens ga je dus hier eerst op het board zoeken, wat dat kan zijn, want wij hebben met elkaar immers de (sat) wijsheid in pacht.

En dan lees je een mogelijke oplossing hier: --> KLIK <-- Zou kunnen, ook die IR afwikkeling is immers d.m.v. software.

 

Dus de box voorzien van de laatste OPENPLi. Maar dat mocht niet helpen. En dan (pas) kom je erachter wat je kunt met die 7

glimmende knopjes achter dat klepje, als je begint met een box die net voorzien is van een image i.c.m. een niet werkende AB.

Want dat is niet veel. Niks om precies te zijn. Want het is niet mogelijk om links/rechts keuzes te maken of gekleurde knoppen

te selecteren. Je komt dus niet eens door het setup deel van het image heen.

 

Hierna volgens het boekje de AB gereset (TV en 0 toets 5 seconden tegelijkertijd vasthouden), de STB - TV - DVD - AUX ledjes

gaan dan een drietal keren oplichten. En die branden fel, heel fel. De AB en de batterijen zijn dus zo te zien niet het probleem.

 

Verder zoeken op het www. Uiteindelijk uitgekomen op de site van Clarke-XTrend. Daar maar eens gezocht op "fernbedienung"

En na daar diverse zaken gelezen te hebben over problemen met die fernbedienung kwam ik er achter dat de bij de AB bijgeleverde

AAA batterijen (van het zeer gerenomeerde en welbekende merk Bexel) uitgeleverd worden met een minimale hoeveelheid

energie aan boord. Je kunt dus niet alleen zeggen dat ze de El Cheapo route hebben gekozen voor de AB, ook de batterijen

mochten (bijna) niets kosten. En dat vind ik toch echt minachting van de (toekomstige) klant.

 

Want, inderdaad, na het plaatsen van nieuwe batterijen was de box weer bereikbaar. Ben nu dus al vanaf een uur of negen

bezig met dit probleem op te lossen, en ben nog wel even bezig vooraleerst de box weer voorzien is van plugins/settings e.d.

En dat omdat de fabrikant een kwartje wilde bezuinigen per box door flut batterijen mee te leveren. Mooi is dat. :crazy:

Hoe het kan dat die ledjes aan de bovenkant branden als een kerstboom terwijl de IR led het niet/slecht doet is mij een raadsel.

 

vGnp

 

Best grappig bij de aller eerste modellen was er een probleem met de batterijen. Dit kwam doordat de assemblage in Duitsland was en batterijen gebruikte wat ze nog in stock hadden. Dit was opgelost al opgelost in de eerste bash.

 

Probeer eens de nieuwe webbrowser en weblinks misschien dat je dan heel blij word en de toevallige batterij probleem heel snel kan vergeten.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...