Ga naar inhoud


CD test 8PSK


Sprietje

Aanbevolen berichten

Heb op mijn 45cm schoteltje prima ontvangst op eurosport hd zenders, die 8psk uitzenden. Dat terwijl naar mijn mening de schotel niet eens perfect is uitgericht.

Misschien wel handig om straks een nieuw topic te openen waarin iedereen zijn ontvangst resultaten kan weergeven, en uitval melden. Voordat dit topic vol zit met resultaten ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanaf 20 oktober tot 7 november 2011 zullen wij de zender op zowel de nieuwe als oude frequentie uitzenden. Zo heeft u meer dan voldoende tijd om, om te schakelen.

(bron CanalDigitaal)

Natuurlijk, de meeste klanten hebben het pas na 8 november door.

 

Het einige positieve hieraan ,eindelijk gebeurd zoiets NIET in het weekend.

aangepast door Satlux

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, de meeste klanten hebben het pas na 8 november door.

 

Het einige positieve hieraan ,eindelijk gebeurd zoiets NIET in het weekend.

Een langere periode is zowiezo handiger. Maar je zal altijd mensen houden die pas na 8 November overstappen. Zelf doe ik ook pas rond laatste dag een nieuwe zenderlijst toevoegen. Voornamelijk omdat ik geen zin heb om elke dag een nieuwe lijst in te vullen. Bij belangrijke wijzigingen of om de 2 weken.

 

Wat goede manier om iedereen eerder te laten overstappen is door tekst in beeld te brengen. Deze rond de laatste dagen irritanter te laten worden. Maar er zullen mensen blijven die het niet doorhebben. Toevallig 2 weken geen ned3 gekeken, of op vakantie geweest. Die heb je altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg zojuist een mailtje dat ze op 15 november overgaan op 8PSK.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Betreft: Nieuwe uitzendtechniek voor CanalDigitaal abonnementen

 

Geachte heer huppeldepup,

Een aantal zenders wordt vanaf 15 november met een nieuwe uitzendtechniek uitgezonden. Dit zijn de Film1 en Sport1 kanalen, Eredivisie Live 2, Extreme Sports Channel, Cartoon Network/TCM en TV Oranje. Volgens onze klantadministratie heeft u een abonnement waarmee u een aantal van deze zenders ontvangt.

Om bovenstaande zenders te blijven ontvangen dient uw zenderlijst vernieuwd te worden.

CanalDigitaal ontvangers vernieuwen de zenderlijst automatisch.� In de meeste gevallen zult u niets merken van deze verandering.

CanalDigitaal HD-satellietontvangers

De huidige CanalDigitaal HD-satellietontvangers laden de nieuwe zenderlijst automatisch in. Hier hoeft u dus geen actie te ondernemen. Het gaat in ieder geval om de volgende satellietontvangers:

HD-satellietontvangers

Philips DSR7121

Philips DSR7141

Philips DSR8121

M7 SAT801

HD-satellietontvangers met zenderlijst

Een groot gedeelte van de CanalDigitaal gecertificeerde als ook niet-gecertificeerde HD-satellietontvangers ondersteunen de CanalDigitaal zenderlijsten. Deze moeten echter wel vaak handmatig ingeladen worden. In de handleiding van uw ontvanger kunt u lezen hoe u de zenderlijst handmatig inlaadt. Of kijk op de website www.ikverhuismee.tv, hier staat een uitgebreid overzicht van gecertificeerde en niet-gecertificeerde HD-satellietontvangers met een handleiding hoe u de nieuwe zenderlijst handmatig kunt inladen.

Met vriendelijke groet,

CanalDigitaal Klantenservice


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 1 tot 1.5 dB meer signaal nodig als je dat plaatje goed bekijkt.... Buiten het wijzigen van settings niets van merken. Bovendien als je beeld hebt op EurosportHD/TravelHD/HistoryHD dan heb je zo wie zo geen probleem...

 

Nu met QPSK 5/6 moet je iets meer dan 5 dB hebben voor signaal.

Straks met 8PSK 2/3 moet je ongeveer 6.5 dB hebben voor signaal

Even ter vergelijking met HistoryHD/EurosportHD/TravelHD, met 8PSK 3/4, hiervoor hen je iets minder dan 8 dB nodig

 

Je schotel moet toch wel al heel slecht staan -ofwel- met een kleine regenbui moet je al blokjes zien, om hier last van te hebben.

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Littlesat

Er zijn natuurlijk mensen die helemaal niet naar History-HD of Eurosport-HD kijken maar wel naar Oranje-TV. Als ze nu Oranje-TV net kunnen ontvangen met regen, kan het zo maar gebeuren dat ze straks met regen blokjes krijgen en krakende muziek horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen... maar dan moeten ze feitelijk nu al met een matige regenbui blokken in beeld krijgen en krakende smartlappen muziet ten gehore krijgen.... Dus in de praktijk als je nu geen storing hebt dan zul je er straks niets van merken... EurosportHD/TravelHD/HistoryHD is nu al een controlle zender!!! Beeld op deze zenders geen problemen met 8PSK...

 

Als je nu al een e2 box hebt die de SNR in dB kan weergeven (of een meter of andere box) kun je ook al een inschatting maken. Heb je nu ~6.5 dB of meer dan heb je dus beeld op deze transponder na de omschakeling... Uiteraard zit in een E2 box geen gecalibreerde dB meter (vandaar dat ik het in PLi al had afgerond op 1 decimaal).

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat modulatietechniek van QPSK naar 8PSK kunnen ook meer SD en HD zenders of niet?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-S2 27500 QPSK-5/6 -> 27500 * 2 * 5/6 = 45833 Kbps netto

DVB-S2 27500 8PSK-2/3 -> 27500 * 3 * 2/3 = 55000 Kbps netto...

 

Dat is 9177 Kbps per transponder meer...

 

Nederland 3 HD is er af... minstends 2 HD zenders erbij...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel info over DVB-S2 is hier te vinden (incl de formule)

http://www.etsi.org/deliver/etsi_en/302300_302399/302307/01.02.01_60/en_302307v010201p.pdf

 

Hieronder de juiste gegevens:

DVB-S2, 27500, QPSK, 5/6, Pilot-off: 45504.3 M/bit

 

Ik weet zo snel ff niet of er in de nieuwe situatie pilots worden gebruikt, maar ik verwacht van wel.

 

DVB-S2, 27500, QPSK, 5/6: Pilot on: 53231.8 M/bit = 7.727.5 M/bit meer dan nu.

DVB-S2, 27500, QPSK, 5/6: Pilot off: 54466.5 M/bit = 8.962.2 M/bit meer dan nu.

aangepast door Mrbeam

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...